بهترین جاهای دیدنی و جذاب ایتالیا - Baneh hotel
  • سه شنبه 26 بهمن 1400
  • 358
  • 0
بهترین جاهای دیدنی و جذاب ایتالیا - Baneh hotel
بهترین جاهای دیدنی و جذاب ایتالیا - Baneh hotel

بهترین جاهای دیدنی ایتالیا

ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده، این کشور چکمه مانند، یکی از محبوب ترین کشورهای مسافرتی در جهان به شمار می آید که شامل گنجینه های هنری، مدهای به روز، چشم اندازی خیره کننده، مردم احساساتی و غذاهای درجه یک و جاهای دیدنی بسیاری می باشد. ایتالیا مکان های زیادی برای دیدن دارد آنقدر که دیدن همه آن ها ممکن است به اندازه یک عمر طول بکشد.

ایتالیا کشوری پر از گونه های مختلف جاذبه های گردشگری از جمله تاریخ، هنر، غذا، موسیقی، معماری، فرهنگ، مکان های مقدس، روستاهای جذاب و مناظر خیره کننده می باشد.

ایتالیا برای رفع نیاز تفریحی گردشگری یکی از مناسب ترین کشورها است. تاریخ و سنت کشور ایتالیا زبانزد است.

شهر ورونا 

شهر ورونا

شهر ورونا تا حدود زیادی به خاطر اینکه شهری است که داستان رومئو و ژولیت در آنجا شکل گرفته، معروف شده است اما تاریخ ورونا به خیلی قبل تر از نوشتن این نمایشنامه بر می گردد. در شهر شگفت انگیز ورونا  یک آمفی تئاتر رومی وجود دارد که 2000 سال قبل ساخته شده است. علیرغم  قدمت زیادی که آمفی تئاتر ورونا دارد، به بهترین شکل باقی مانده است و گنجایش میزبانی از 30 هزار نفر را دارد. در حال حاضر توریست ها و گردشگران می توانند در اجراهای موسیقی  زنده این آمفی تئاتر حاضر شوند و به نوعی فرهنگ و تاریخ ایتالیا را زنده نگه می دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های رم ایتالیا

البا

البا

جزیره البا تاریخ طول و درازی دارد. در جزیره البا قبلا قوم لیگور، یونانی ها، اتروسک ها و رومی ها سکونت داشتند. مشهور ترین ساکن جزیره البا ناپلئون بود که در سال 1814 به البا تبعید شد. خانه های زمستانی و تابستانی ناپلئون هنوز در جزیره پابرجا هستند و از آن ها برای سکونت توریست ها استفاده می شود. البا سومین جزیره بزرگ ایتالیا است که بیش از 150 ساحل دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های معروف ایتالیا 

پارک ملی گرن پارادایز 

پارک ملی گرن پارادایز

پارک ملی پارادیزو واقع در طبیعت سرسبز و زیبای آلپ یکی از مقصد های خیره کننده با مناظر بی نظیری از کوه و فرصت های باورنکردنی برای کوه پیمایی است. پارک ملی گرن پارادیزو در ابتدا با هدف حفاظت از جمعیت بزهای کوهی محلی تاسیس شد اما در حال حاضر از حیوانات زیادی مانند گورکن ها، گرگ ها، سیاهگوش، قاقم، حفاظت می کند. از جمله فعالیت های فصلی که در پارک ملی پارادیزو می توانید انجام دهید کوهپیمایی در تابستان، اسکی کردن در زمستان و عکاسی از گل های تازه در بهار است.

قصر داسال

قصر داسال

قصر داسال یک بنا از دوره رنسانس است که در شهر اربینو ایتالیا قرار گرفته است. قصر داسال در قرن 15 ساخته شد. بیشترین تعداد افرادی که تا کنون در این قصر ساکن بودند به طور میانگین 600 نفر است. قصر داسال در حال حاضر به روی عموم باز است. بسیاری از اتاق های قصر بازسازی شده اند تا به همان شکلی که در قرن پانزدهم بودند در آیند. در قصر داسال گالری ملی مارکه قرار دارد که مجموعه های بی شماری از نقاشی های دوره رنسانس را نمایش می دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های مسکو

آبنمای تروی 

آبنمای تروی

آبنمای تروی یکی از جاذبه های دیدنی شهر رم است که توریست ها حتما باید آن را ببینند. این آبنما در سال 1762 توسط نیکولای سالوی، ساخته شد. آبنمای تروی، نپتون را به تصویر کشیده که با مخلوقاتی که از آب بیرون آمده در حال نبرد است. آبنمای تروی جایی است که مسافران برای به سلامت برگشتن به رم در آن سکه می اندازند و انداختن دو سکه در آن می تواند یک رابطه عاشقانه بین یک زن و مرد رومی را حفظ کند. در هنگام شب، آب نما روشن می شود و به یک مکان رویایی و رمانتیک برای دیدارهای عاشقانه تبدیل می شود.

سانتا ماریا دل گرازی 

سانتا ماریا دل گرازی

سانتا ماریا دل گرازی یک کلیسا و صومعه در شهر میلان است. بنای صومعه مریم مقدس، نمونه برجسته ای از معماری دوره رنسانس است که جزئیات معماری آن دوره مثل سالن تزئین شده و ورودی پر نور در آن دیده می شود. تابلوی معروف شام آخر اثر لئورناردو داوینچی در این کلیسا قرار دارد. بیشتر توریست ها برای دیدن این تابلوی معروف به سانتا ماریا می آیند.

کلیسای سن ویتال 

کلیسای سن ویتال

شهر راونا در شمال ایتالیا که زمانی پایتخت امپراتوری روم شرقی بود قرار دارد و در حال حاضر بیشتر به خاطر کلیسای سن ویتال معروف و شناخته شده است. کلیسا در قرن ششم ساخته شد و در آن مجموعه وسیعی از کاشی کاری به نمایش در آمده است. کاشی کاری ها داستان هایی از کتاب مقدس را به تصویر کشیده اند و از تمام فضای موجود استفاده کرده اند. طراحی برجسته و ناهماهنگی رنگ ها این کاشی کاری ها را به یک مکان محبوب مشتاقان و علاقه مندان به دین، معماری و هنر در ایتالیا تبدیل کرده است.

دولومیتس 

دولومیتس

دولومیتس رشته کوه هایی در شمال ایتالیا است که جای معروفی برای انجام ورزش های زمستانی مانند اسکی و اسنوبورد هستند. فرقی نمی کند چه فصلی از سال است در این رشته کوه ها همیشه صحنه های باورنکردنی شما را شگفت زده می کنند. موقع غروب خورشید، قله ها به رنگ صورتی یا بنفش کمرنگ به نظر می رسند که منظره بسیار زیبایی است. توریست ها در کوه های دولومیتس می توانند کوهپیمایی کنند یا در ترنتو که شهری دینی در دولومیتس با یک قلعه زیباست، خرید کنند.

بیشتر بخوانید: تپه قلعه زیویه کجاست؟

کلیسای دی سن فرانسسکو 

کلیسای دی سن فرانسسکو

کلیسای سن فرانسسکو یا فرانسیس مقدس، یکی از برجسته ترین مکان های مذهبی و عبادتگاه ها در ایتالیا است. کلیسای سن فرانسیسکو واقع در شهر آسیسی در قرن سیزدهم ساخته شد. اگر سن فرانسیس یک مرد ساده و فقیر بود، کلیسای سن فرانسیس برعکس آن است. معماری بنای کلیسا به سبک رومی است که در دو طبقه ساخته شده است. کلیسای فرانسیس مقدس دارای پنجره های رنگی و هزاران قطعه هنری است.

ساسی دی ماترا 

ساسی دی ماترا

در شهر ماترا، مجموعه ای از خانه های غار مانند که مجموعا به آن ها ساسی دی ماترا می گویند، ساخته شده اند. این خانه ها محل سکونت انسان های اولیه در ایتالیا  بودند. این خانه ها بیش از 9 هزار سال قدمت دارند. از این خانه های حفر شده در دل سنگ ها هنوز هم به عنوان خانه و کافه یا محل کسب و کار استفاده می شود.

کوه اتنا

دیومو ارویتو  

در جزیره سیسیلی چیزی که مهم تر و جالب توجه تر از بقیه است کوه اتنا است. کوه آتشفشانی اتنا یکی از بلند ترین قله ها در ایتالیا است. اطراف کوه اتنا را یک پارک ملی به نام پارکو دل اتنا احاطه کرده است. توریست هایی که به نزدیکی اتنا می روند خروج بخار و گدازه را خواهند دید.

بیشتر بخوانید: معرفی بزرگترین غار در ایران

دیومو ارویتو 

دیومو ارویتو

دیومو اوووییتو نمونه درخشانی از معماری گوتیک ایتالیایی است. دستور ساخت این کلیسای جامع کاتولیک روم در قرن چهاردهم توسط پاپ داده شد اما اتمام بنا سه قرن طول کشید. توریست هایی که برای دیدن این بنا می آیند معماری زیبا و سنگ های قیمتی به کار رفته در ساخت بنا را تحسین می کنند. تزیئنات داخلی این بنا، کار لوکا سیگنورلی است که بسیار زیباست.

کلیسای سنت مارکز 

کلیسای سنت مارکز

کلیسای سنت مارکز که محلی ها آن را به نام دی سن مارکو می شناسند یک کلیسای معروف و بزرگ است که در قرن یازده در ونیز ساخته شد. کلیسای سنت مارکز دارای 500 ستون و چندین گنبد خیره کننده و کاشی کاری بیزانس است. از طلا هم به مقدار زیاد در ساخت و مخصوصا تزینات کلیسا استفاده شده است. 

کلیسای سنت پیتر 

کلیسای سنت پیتر

جاذبه برتر واتیکان در رم، کلیسای سنت پیتر است. سنت پیتر یک کلیسای با شکوه است که در راس آن گنبد زیبایی به شکوه بیشتر آن اضافه کرده است. گفته می شود که گنبد کلیسای سنت پیتر را میکل آنژ خودش رنگ آمیزی کرده است. سنت پیتر که در قرن 16 ساخته شد در حال حاضر یک کلیسای عظیم است که به خاطر نمای بیرونی زیبا و هنر به یاد ماندنی  که در ساخت ان به کار رفته است، مورد توجه توریست ها است. به خصوص که نقاشی ها و مجسمه های آن از آثار دوست داشتنی میکل آنژ و برنینی هستند.

دره معابد

دره معابد

دره معابد یا به زبان ایتالیایی والی دی تمپل، یک مکان باستان شناسی در شهر سیسیلی است. در اینجا تعداد زیادی معبد یونانی وجود دارد که همگی به سبک دوریک ساخته شده اند. تاریخ ساخت این معابد به 2400 سال قبل برمی گردد. معروف ترین معبد در میان آن ها معبد کونکوردیا است که در قرن هجدهم بازسازی شد و در حال حاضر بهترین بنا در میان بناهای دیگر است.

بیشتر بخوانید: عمارت خسروآباد سنندج کجاست

برج کج پیزا 

برج کج پیزا

برج معروف دنیا برج کج پیزا، 177 سال طول کشید تا ساخته شود. به محض اینکه ساخت آن در سال 1173 شروع شد، برج به خاطر فونداسیون ضعیف اش شروع به کج شدن کرد و تقریبا یک قرن به همین صورت گذاشته شد. با شروع دوباره ساخت آن مهندسین به این نتیجه رسیدند با ساختن طبقات بیشتر به شکلی که یک طرف آن ها بلندتر از طرف دیگر باشد، کج بودن برج را جبران کنند. سرانجام در نیمه دوم قرن چهاردهم ساخت برج پیزا به پایان رسید. در سال 2001 برج معروف پیتزا دوباره به روی بازدید کننده هایی که آرزوی بالارفتن از 296 پله آن را داشتند، گشوده شد.

دریاچه کومو 

دریاچه کومو

دریاچه کومو در منطقه دریاچه ایتالیایی واقع شده که بیش از 100 سال است توریست ها به خاطر ترکیبی از هوای تازه، آب گوارا و کوه ها و آب و هوای خوب از آن دیدن می کنند. دریاچه کومو به شکل یک Y" برعکس با دو انشعاب است که مسیرشان از کومو در جنوب غرب و لسو در جنوب شرق شروع و در نیمه راه به هم می پیوندند و دریاچه به مسیر خود به سمت کولیکودر شمال ادامه می دهد. دریاجه کومو به دلیل وجود ویلاهای جذاب و خیره کننده مشهور است که از زمان رومن ها تا به امروز در جزیره ساخته شده اند. جزیره باغ های تحسین برانگیزی هم دارد که از آب و هوای معتدل جزیره به خوبی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های اوظبی

شهر پومپی 

شهر پومپی

در 24 آگوست سال 79 بعد از میلاد، آتشفشان وزوو فوران کرد و شهر نزدیک آن پومپی زیر مواد مذاب و خاک مدفون شد. در اثر فوران گدازه و مواد مذاب همه چیز از انسان گرفته تا اشیا ذوب شدند. شهر پومپی در حال حاضر یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی ایتالیا است و هر ساله حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر از آن دیدن می کنند.

میدان پیازا دل کامپو 

میدان پیازا دل کامپو

یکی از بزرگترین میدان های قرون وسطی در اروپا پیازا دل کامپو است. میدان پیازا در اصل یک فضای عمومی در مرکز تاریخی سیه نا، توسکانی بود. میدان پیازا به خاطر زیبایی و ادغام معماری در سرتاسر دنیا یک میدان شناخته شده است. پیازا پابلیکو و برج معروف آن و قصرهای زیبایش متعلق به ثروتمند ترین خانواده های سیه نا هستند که میدان صدفی شکل را احاطه کرده اند. دو بار در سال مسابقات اسب دوانی به نام پالیو سیه نا در این میدان برگزار می شود.

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای سانتا ماریا یا مریم مقدس بنایی به سبک گوتیک دارد. ساخت بنای کلیسا در سال 1296 شروع و در سال 1436 به پایان رسید. در معماری داخلی کلیسای مریم مقدس فلورانس از سنگ مرمر سفید استفاده شده است. کلیسای سانتا ماریای فلورانس یکی از بزرگترین کلیساهای ایتالیا است و گنبد آن هنوز هم بزرگترین گنبد دنیا محسوب می شود. گنبد کلیسا از آجر ساخته شده و بزرگترین گنبد آجری دنیا به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: زیباترین جاهای دیدنی شهر استانبول

کانال بزرگ ونیز 

کانال بزرگ ونیز

شهر ونیز که به شهر آب معروف است، تاج جواهر نشان شهرهای آبی دنیا است. توریست هایی که به ونیز می آیند از ساکنان شهر بیبشترند. ونیز با فضای رمانتیک اش سالهاست یکی از جاذبه های برتر توریستی ایتالیا باقی مانده است. گذرگاه آبی مرکزی شهر، کانال بزرگ است که راه خود را از میان تالاب ها و آبگیر سنت مارک باز می کند. بهترین راه برای دیدن کانال بزرگ ونیز دیدن آن از داخل آب است. محلی برای رفتن به خشکی سوار اتوبوس های آبی می شوند که به آن ها واپورتی می گویند. خیلی از آن ها هم، تاکسی های خصوصی آبی یا حتی گوندولای رمانتیک را ترجیح می دهند.

آمفی تئاتر کولوسئوم 

آمفی تئاتر کولوسئوم

کولوسئوم رم، بزرگترین و معروف ترین آمفی تئاتر در روم باستان بود. ساخت آمفی تئاتر کولوسئوم به دستور امپراطور وسپاسین از سلسله فلاویان در 72 بعد از میلاد شروع شد و توسط پسر او تیتوس در 80 بعد از میلاد به پایان رسید. کولوسئوم گنجایش 50 هزار تماشاچی را دارد که می توانند از طریق نزدیک به 80 ورودی تعبیه شده وارد آمفی تاتر شوند. تماشاچیان کلوسئوم از باران و گرما با سقف هایی به نام ولاریوم  در امان می مانند.

گالری بورگز

گالری بورگز

سیپیون بورگیز با معمار فلامینیو پونزیو توافق کرده بودند که ویلایی بنا کنند و بخشی از آثار هنری خود را در آن قرار دهند. قرن‌ های متمادی است که در این مکان‌ از آثار هنری ارزشمند نگهداری می ‌شود.

آثاری از برنینی، کاراواگیو، کانووا و لورنزو لوتو هم در اینجا وجود دارد. نمایشگاه ‌های مخصوص طراحی و مد هم در این گالری یافت می ‌شود. 

سردابه راهبان کاپوچین 

سردابه راهبان کاپوچین

این موزه، همان سردابه راهبان کاپوچین است که اجساد این راهبان در آن نگهداری می شود تا به همگان نشان دهد که زندگی دنیوی فانی است. اتاق‌ های کوچکی در زیر کلیسای سانتا ماریا بنا شده که 4000 اسکلت مومیایی در آنجا قرار دارد.

باغ نارنجی آکا پارکو ساکلو

باغ نارنجی آکا پارکو ساکلو

این باغ در سیرکو ماسیمو واقع شده و درختان انبوهی دارد. چشم ‌انداز این باغ انقدر زیباست که اگر در آن بایستید، می ‌توانید کل شهر رم را ببینید. اگر در تراس باشید، رود تیبر و گنبد سنت پیتر قال واقعا دیدنی هستند. 

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی و بی نظیر مالزی

معبد گربه

معبد گربه

کمی دورتر از پاتئون به مکانی می‌رسیم که سزار در آن به قتل رسید. این مکان برای بسیاری از مردم جدید به نظر می ‌رسد، اما زیاد هم پنهانی و مرموز نیست. در حال حاضر به سایت حفاری تبدیل شده که یادآور رم قدیم است. این مکان به ولگردی گربه‌ ها اختصاص پیدا کرده است.

بیش از 140 گربه در بین این خرابه ‌ها پرسه می ‌زنند و گهگاهی هم کسی پیدا می ‎شود که بعضی از آن‌ها را به عنوان حیوان خانگی نزد خود ببرد. 

موزه سنترال مونتمارتینی 

موزه سنترال مونتمارتینی

چند دهه پیش این مکان کارخانه تولید برق یا انرژی بود، اما امروزه سنترال مونتمارتینی یکی از عجیب ‌ترین موزه هایی است که می ‌توانید در طول عمرتان ببینید. این ساختمان مکانی عالی برای نمایش آثار هنری بوده است که همگی در زیر زمین خاک می‌ خورده‌اند. تقابل مجسمه‌ های کلاسیک رومی در برابر سازه‌ های ماشینی واقعا شگفت ‌آور است. 

موزه کاسینا دل کیوته 

موزه کاسینا دل کیوته

شاهزاده الساندرو تورلونیا قراردادی با جیوسپ جاپلی بست که ساختمانی را در سال 1840 بنا کند. این مکان در واقع اعجاز معماری است. چون پر از طرح‌ های معمارانی از قبیل انریکه جیناری است. این مکان را از این جهت خانه جغدها می‌ شناسند. چون دوئیلیو کامبلوتی در سال 1914 دو جغد را بین دو شاخه پیچک روی شیشه ‌ای مات نقاشی کرده و یک شاهکار هنری فوق ‌العاده زیبا خلق کرده است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر