بهترین رستوران های ژاپن - هتل داوینکو
  • دوشنبه 23 اسفند 1400
  • 348
  • 0
بهترین رستوران های ژاپن - هتل داوینکو
بهترین رستوران های ژاپن - هتل داوینکو

بهترین رستوران های ژاپن

غذا خوردن در توکیو، فقط به سوشی محدود نمی‌ شود. انواع غذاها و دسرها از سراسر کره ‌ی خاکی را می ‌توانید در توکیو پیدا کنید. در کنار کیفیت بالا، قیمت ‌های مناسبی برای همه ‌ی بودجه ‌ها دارند. با بیشترین محدودیت مالی، باز هم می ‌توانید در رستوران های توکیو غذا بخورید؛ به‌ خصوص در رستوران ‌های سنتی توکیو. برای تهیه ‌ی غذاها از تازه‌ ترین و بهترین مواد اولیه استفاده می ‌شود. انعام دادن در رستوران‌ های توکیو رایج نیست، مگر در رستوران ‌های هتل‌ های لوکس که معمولا هزینه ‌ای بابت سرویس در صورت ‌حساب شما اعمال می ‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های هلند

رستوران کاندا

رستوران کاندا

شاید ظاهر و موقعیت مکانی رستوران کاندا را دست کم بگیرید و ناامید شوید؛ رستورانی در یک ساختمان ناشناس در یک خیابان خلوت و گمنام. اما سرآشپز این رستوران یعنی هیرویوکی کاندا، استاد آشپزی معاصر ژاپن است. در این رستوران بهترین غذاهای فصلی، تازه ‌ترین سوشی ‌ها با تازه‌ ترین مواد غذایی تهیه می‌ شوند. از آنجایی که این رستوران فقط هشت صندلی در کنار یک کانتر چوبی و سه ستاره‌ ی میشلن دارد، باید حداقل از دو ماه قبل برای غذا خوردن در آن، میز رزو کنید.

رستوران گینزا کیوبی

رستوران گینزا کیوبی

یکی از بهترین رستوران ‌های شهر برای خوردن سوشی، رستوران  Ginza Kyubey، پرچم‌ دار رستوران ‌های Kyubey است که خانوادگی اداره می ‌شوند. در این رستوران چهار طبقه، پیشخدمت ‌ها با کیمونو و لباس ‌های زیبای سنتی از مهمانان پذیرایی می ‌کنند. در این رستوران قسمت‌ های مختلفی برای سرو غذا وجود دارد. یکی سالن غذاخوری با میز و صندلی، دیگری یک بخش مخصوص سرآشپزها که جلوی چشم مهمانان از تازه ‌ترین مواد برای تهیه ‌ی سوشی استفاده می‌ کنند، دیگری اتاق ‌های خصوصی با میزهای کوتاه و زیراندازهای سنتی ژاپن.

صاحب آن، حتی برای دقایقی کوتاه، سعی می‌ کند با همه ‌ی مهمان‌ ها خوش و بش کند. یکی از بهترین بخش ‌های این رستوران، کانتر اصلی در طبقه ‌ی همکف است جایی که سرآشپزها غذاها را آماده می‌ کنند و در مورد آن‌ ها با مشتریان صحبت می ‌کنند. این رستوران بسیار محبوب است و استیون اسپیلبرگ یکی از مشتریان دائمی آن است؛ بهتر است که از قبل میز رزرو کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های باکو 

رستوران  Beard

رستوران  Beard

این رستوران فضایی ساده و دلنشین دارد و معمولا توسط بسیاری از گردشگران، نادیده گرفته می‌ شود. ۸ صندلی پشت میز  و ۴ صندلی کانتر دارد. با وجود این که این رستوران نسبتا کوچک است و از سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را شروع کرده، در همین مدت کم توانسته شهرت فراوانی کسب کند و به محبوبیت هم در بین اهالی شهر و هر در میان گردشگران برسد. با توجه به این که رستورانی مشهور است و تعداد صندلی ‌های کمی دارد، باید از قبل رزرو کنید. منوی رستوران، متناوبا تغییر می ‌کند و با الهام از مواد غذایی فصلی و بومی و آشپزی کالیفرنیایی تنظیم می ‌شود. غذاها را سرآشپز رستوران در مقابل مهمانان تهیه می‌ کند. انواع دسرهای میوه ‌ای و غذاهای لذیذ و سالاد در منوی این رستوران دیده می ‌شود. موس شکلاتی و تارت بلوبری از دسرهایی است که حتما باید امتحان کنید. صبحانه ‌های روز یکشنبه شامل انواع پنکیک و تست آووکادو و... در منوی رستوران وجود دارد.

رستوران هیگاشیاما

رستوران هیگاشیاما

فضای داخلی رستوران Higashiyama، با آثار هنری و خوشنویسی ‌های ژاپنی، فانوس‌ های زیبا و وسایل مدرن طراحی شده است. قسمت ‌هایی از این رستوران پنجره‌ هایی بزرگ مشرف به باغ رستوران دارد. در واقع با تمام ویژگی ‌های مدرن، فقط دکوراسیون و ظاهر این رستوران، برای این که آن را انتخاب کنید، کافی است. غذای این رستوران هم درست مثل طراحی فضای داخلی آن، چشمگیر و قابل توجه است. انواع سوپ، برنج، ماهی‌ های فصلی و ترشی سبزیجات در کنار غذاهای متنوع این رستوران سرو می ‌شود. 

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی سریلانکا

رستوران فانتزی آلیس

رستوران فانتزی آلیس

در ورودی این رستوران به شکل یک کتاب بوده و پس از گذشتن از آن، وارد راهرویی عجیب خواهید شد که صدای آلیس به گونه ای توهم آور، شما را فرا می خواند. شما در این محل به خوبی و به صورت واقعی با شخصیت های این داستان آشنا خواهید شد. در سالن مرکزی این رستوران یک میز بزرگ به شکل قلب است که دارای تزئیناتی به شکل قلب و به رنگ خون است.

در این محل همه چیز یادآور داستان مشهور آلیس در سرزمین عجایب است. منوی این رستوران به شکل قلب بوده و دارای تزئیناتی به شکل کلید است. صندلی های به کار رفته شبیه صندلی های جادوگران بوده ولی راحت و مناسب هستند. خدمه این رستوران لباس هایی شبیه  به شخصیت های داستان آلیس در سرزمین عجایب پوشیده و شما می توانید گربه شطرنج باز را وسط این رستوران ببینید. منوی غذاهای این رستوران متنوع و آراسته بوده و در آن از اسپاگتی غربی تا سوشی ژاپنی و مقدار زیادی دسر دیده می شود. 

رستوران سوکیاباشیجیرو

رستوران سوکیاباشیجیرو

در نگاه اول، رستوران سوکیاباشیجیرو به نظر خاص و عجیب نرسد ولی باید اذعان داشت که یکی از حرفه ای ترین و کارکشته ترین سرآشپزهای دنیا در کار تهیه سوشی، این غذا را برای شما تهیه و ارائه می کند. در مجموع تمامی غذاهای این رستوران که دارای سه ستاره میشلین است، با کیفیت و خوشمزه است، ولی اگر شما عاشق سوشی باشید. جیرو اونو سرآشپز سوکیاباشیجیرو شما را به یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که در توکیو خورده اید، دعوت می کند. اگر سوشی و تهیه آن را یک هنر بدانیم، در این رستوران شاهد ارائه شاهکارهای هنری هستیم.

رستوران در طبقه همکف یک ساختمان اداری در منطقه گینزا قرار داشته و ممکن است در نگاه اول از فضای ساده و کاملا عادی آن که شامل دو میز در اطراف یک باجه چوبی چیده شده اند؛ تعجب کنید. ولی شما بهترین سوشی عمرتان را که از ماهی آزاد یا قزل آلا تهیه شده در این رستوران خواهید خورد. انواع غذاهای دریایی مثل میگو، ماهی flounder ، ماهی دم زرد yellowtail و … در این رستوران با کیفیت سرو می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین و مشهورترین جاهای دیدنی ارمنستان

رستوران هاراماسا

رستوران هاراماسا

غذا در رستوران هاراماسا اثری هنری است و نیازمند توجه کامل شما است. المان های موجود در وعده ی hassun مدام در حال تغییر هستند، ولی در پاییز احتمالا برای شما ساشیمی barracuda، قارچ های مزه دار شده ی ماتسوتاکه، سالمون و بادمجان بخارپز سرو خواهند کرد. اگر کتلت گوشت kobe در منو موجود بود به هیچ وجه آن را از دست ندهید. این کتلت دارای رویه ای برشته بوده و داخل آن گوشت لطیف صورتی رنگی وجود دارد و معمولا با ورقه های نازک ترافل مشکی و اندکی واسابی تازه سرو می شود. همه چیز در این رستوران کوچک در برابر چشمان شما آماده می شود.

  رستوران  Ohara

رستوران هاراماسا

منوی این رستوران به صورت فصلی تغییر می کند ولی معمولا با owan شروع می شود که سوپ شفاف ماهی با گلبرگ های گل خوراکی است. این سوپ قبل از رسیدن به hassun خورده می شود که بشقابی متشکل از خوراکی های متنوع خوشمزه شامل سالمون خوابانده شده در سس سویا، آجیل های گینکو گریل شده، شاه بلوط های عسلی و ماهی barracuda به همراه سوشی ریشه نیلوفر آبی می باشد. یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ی این رستوران ماهی کبابی با لیموی سوداچی و قارچ های شیتاکی است. در انتهای غذا ماچا سرو می شود. دکور ساده و فضای ساکت و بدون موسیقی این رستوران باعث می شود که شما تمرکز بیشتری روی غذاها داشته باشید. 

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی و بی نظیر مالزی

رستوران زائو

رستوران زائو

رستوران زائو در محله شینجوکو یکی از رستوران هایی است که شما می توانید برای شام یک ماهی کاملا تازه سفارش دهید. در این رستوران یک مخزن بزرگ ماهی های زنده وجود دارد که می توانید با قلاب، شام خود را صید کرده و از سر آشپز بخواهید آن را برای شما تهیه و ارائه کند. این رستوران بسیار زیبا بوده و محل نشستن مشتری ها به شکل یک قایق بزرگ است که اطراف آن را آب احاطه کرده و ماهی های مختلفی در آن زندگی می کنند. مشتری ها می توانند خود شخصا با استفاده از قلاب ماهیگیری، غذای خود را صید کرده و تفریح کنند. این رستوران که قیمت مناسبی دارد، محلی شاد و سرشار از خنده و تفریح بوده و شما می توانید لحظاتی شاد را در آن سپری کنید. اگر در ماهیگیری شانس شما خوب نبوده یا نتوانستید ماهی های مورد نظر خود را صید کنید می توانید از منوی این رستوران انواع غذاهای دریایی را سفارش داده و نوش جان کنید.

رستوران Sushi Syo

رستوران Sushi Syo

این رستوران کوچک است، ولی به خاطر ارائه ی ماهی تازه با قیمتی مناسب در بین محلی ها محبوبیت زیادی دارد. سرآشپز مغازه هر روز بهترین ماهی های فصلی را از بازار Tsukiji گزینش می کند. تمامnigiri  ها روی بشقاب های چوبی سرو می شوند .پیشنهاد ما به شما این است که akami قسمت قرمز رنگ ماهی تن را امتحان کنید. 

سفارش دادن در این رستوران به این صورت است که باید اسم چیزی که می خواهید به سرآشپز اعلام کنید ولی اگر اسم ها را نمی دانید یا در انتخاب دچار مشکل شده اید می توانید به سادگی به ویترین شیشه ای مقابل خودتان اشاره کنید همانگونه که محلی ها همین کار را انجام می دهند. تمام غذاها در این رستوران با کاسه ای سوپر میسو داغ به همراه جلبک پایان می یابند. صندلی های سیو حدود 8-10 عدد هستند که همین مسئله صحبت کردن با سرآشپز را آسان می کند. 

رستوران Miyazono

رستوران Miyazono

سرآشپز این رستوران اوقات فراغت اندکی دارد. بیشتر شب ها آخرین مشتری ساعت 4 بامداد رستوران را ترک می کند، او قبل از رفتن به بازار Tsukiji تنها یک ساعت زمان برای تمیزکاری دارد. او زمان اندکی را در طول روز به خواب اختصاص داده و کمی بعد از ظهر هنگام به کانتر خود بر می گردد. شاید عجیب و باورنکردنی به نظر رسد ولی میازونو 7 روز هفته باز است.

ساشیمی میگو از نظر طعم غذایی لوکس به شمار می رود، نیگیری (با استفاده از برنج مخلوط شده با سرکه ی سفید یا قهوه ای) بسته به نوع ماهی استفاده شده، طعم های متنوعی پیدا می کند. اگر در فصل گرم به این رستوران می روید فراموش نکنید که abalone بخارپز شده (به مدت7-6 ساعت) را که با واسابی تازه سرو می شود حتما بچشید.

در این رستوران تنها 9 صندلی وجود دارد قبل از مراجعه حتما رزرو کنید یا اینکه دیر به آن مراجعه کنید البته نه آنقدر دیر؛ چون میازانو به مشتریانی که بعد از 1 بامداد به رستوران مراجعه کنند غذا سرو نمی کند.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های دبی 2022

رستوران Ryugin

رستوران Ryugin

سرآشپز این رستوران به نام سیجی یاماموتو، آشپزی مدرن ژاپنی را در کنار رستوران سه ستاره میشلین خود قرار داده است. یاماموتو که به عنوان متخصص غذاهای لذیذ مولکولی مورد ستایش قرار گرفته، از تکنولوژی های پیشرفته در آماده کردن کایسکی بهره می گیرد و این بهره باعث تولید وعده های غذایی کوچک و هنرمندانه ای می شود. از جمله بشقاب های مشهور او می توان به آیو گریل شده (ماهی شیرین) و 196- درجه آبنبات سیب (تافی قرمز رنگی که با پودر بستنی پر شده) اشاره کرد.

خلاقیت او خیره کننده بوده، ولی همواره برای میراث آشپزی سنتی ارزش زیادی قائل است. منوی این رستوران به صورت روزانه تغییر می کند و وابسته به موادی است که او و اعضای تیمش در بازارهای صبحگاهی پیدا می کنند. این رستوران شعبه ای در هنگ کنگ (افتتاح در سال 2012) و تایپه (افتتاح در سال 2014) دارد.

رستوران ایرانی بلبل

رستوران ایرانی بلبل

رستوران بلبل یکی از رستوران ‌های ایرانی در توکیو است که از سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را در این شهر شروع کرده است و در تلاش تا با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و کادر حرفه ‌ای، تجربه ‌ای بینظیر از غذاهای ایرانی را برای شهروندان توکیو ارائه کند.

در این رستوران انواع کباب ‌ها و خورش‌ های ایرانی در محیطی گرم و صمیمی برای شما سرو خواهد شد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر