بهترین جاهای دیدنی سریلانکا - Baneh hotel
  • پنج شنبه 12 اسفند 1400
  • 360
  • 0
بهترین جاهای دیدنی سریلانکا - Baneh hotel
بهترین جاهای دیدنی سریلانکا - Baneh hotel

بهترین جاهای دیدنی سریلانکا

جاذبه های توریستی سریلانکا بسیار حیرت آور و شگفت انگیز است، سواحل شنی با درختان نارگیل، رنگ آبی لاجوردی دریا  وجود انواع پرندگان از جمله طاووس، فلامینگو، طوطی های رنگارنگ بسیار زیبا و خیره کننده هستند. طبیعت و دره های سرسبز و جنگل های استوایی با مناظر بکر و بسیار زیبا، پارک های جنگلی وسیع، بخشی از مناطق دیدنی سریلانکا است. سریلانکا یکی از کشور‌های تاریخی جهان است که آثار باستانی و افسانه ‌های فاتحان، شامل این تاریخ هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های سریلانکا

صخره Sigiriya

صخره Sigiriya

قلعه صخره ای تماشایی Sigiriya یکی از اصلی ترین جاذبه های سریلانکا محسوب می شود که توسط پادشاه کاساپای اول (۴۷۷- ۹۵ ) ساخته شد. او یک صخره طبیعی را به مکانی روحانی با باغ ها، خندق ها، دیوارها و نقاشی های فرسکو تبدیل کرد.

معبد غاری دامبولا (معبد طلایی دامبولا)

معبد غاری دامبولا

تاریخچه معبد غاری دامبولا به قرن سوم پیش از میلاد بر می گردد که در آن زمان اینجا مقر اصلی بوداییان در سریلانکا بوده است. در این مکان شواهد باستانی مبنی بر شاغل بودن مردم در دوره پیش از تاریخ به دست آمده است. در ۵ غار این معبد پیچیده، نقاشی های دیواری وجود دارد و ۱۵۷ مجسمه در سایزهای مختلف در آن می توانید ببینید.

شهر باستانی  Anuradhapura

شهر باستانی  Anuradhapura

قدیمی ترین پایتخت سریلانکا  Anuradhapura نام دارد که قرن چهارم پیش از میلاد بنا شد و ادامه ساخت آن در قرن یازده انجام شد. ویژگی جالب در مورد این شهر درخت ترسناک Bo است که از یک شاخه درختی که بودا زیر آن می نشست، رشد کرد و بزرگ شد.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های سنگاپور

پرورشگاه فیل  Anaradhapura

پرورشگاه فیل  Anaradhapura

این محل بزرگ به وسعت ۲۴ اکتبر سال ۱۹۷۵ توسط سازمان حیات وحش سریلانکا تاسیس شد و بزرگ ترین جمعیت گله فیل ها در جهان در این منطقه قرار دارد که تقریبا به ۳۰۰۰ فیل می رسد.

مجسمه ۶۰ فوتی خوابیده بودا

مجسمه ۶۰ فوتی خوابیده بودا

Polonnaruwa دومین پایتخت سریلانکا بعد از ویرانی Anuradhapura در سال ۹۹۳ است. امروزه Anuradhapura نمونه کامل معماری سریلانکایی است که تاریخچه آن به قرن ۱۲ بعد از میلاد بر می گردد. در این شهر مقبره های بودایی زیادی توسط پادشاه Parakramabahu اول ساخته شده است.

شهر روحانی کندی

شهر روحانی کندی

این محل روحانی بودایی که عموما با نام شهر Senkadagalapura شناخته می شود آخرین پایتخت پادشاهان Sinhala بود، کسانی که از فرهنگ Dinahala پشتیبانی کرده و برای ۲۵۰۰ سال باعث رشد و پیشرفتش شدند. سال ۱۸۱۵ این شهر توسط بریتانیا اشغال شد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با سنگ نبشته اورامان

پارک ملی یالا

پارک ملی یالا

پارک ملی یالا پربیننده ترین و دومین پارک بزرگ ملی در سریلانکا است. یکی از بهترین مکان ها برای تماشای حیوانات وحشی، بوفالوها، پلنگ ها، میمون ها، کروکودیل ها، خرس ها و گراز های وحشی است.

باغ گیاه شناسی  Peradeniya

باغ گیاه شناسی  Peradeniya

گیاه شناسی سابقه ای طولانی دارد. باغ های Peradeniya در سریلانکا تحت تاثیر تحولات صنعتی و مستعمراتی تغییر کرده است و با وجود رشدی که داشته است یکی از دارایی های ملی سریلانکا محسوب می شود. در اینجا بیش از ۳۰۰ نوع متنوع ارکیده، درختان نخل، گیاهان دارویی و ادویه جات خودنمایی می کنند.

معبد توث رلیک

معبد توث رلیک

در معبد قرن شانزدهمی سری دالادا مالیگاوا یک معبد به نام توث یا دندان متعلق به بودای مقدس وجود دارد که هر شش سال یکبار، به نمایش در می آید و جزو آثار تاریخی سریلانکا محسوب می شود. حمله سال 1998 به معبد، خسارت قابل توجهی به گنبد هشت ضلعی آن وارد کرد، اما دوباره تعمیر شد. این معبد در جعبه ای به نام چدی قرار دارد که از طلا ساخته شده است. معبد توث جزو آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

بیشتر بخوانید: تپه قلعه زیویه کجاست؟

جنگل حفاظت شده سینهاراجا

جنگل حفاظت شده سینهاراجا

جنگل حفاظت شده سینهاراجا، آخرین جنگل بارانی استوایی سریلانکا است که در منطقه مرطوب نزدیک زمین های پست جنوب شرقی جزیره قرار گرفته است. این جنگل در سال 1988 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. جنگل سینهاراجا محل قرار گرفتن بیش از 60% از گونه های درختی و 50% از حیات وحش سریلانکا است.

ارتفاعات مرکزی سریلانکا

ارتفاعات مرکزی سریلانکا

ارتفاعات مرکزی سریلانکا از جاذبه های گردشگری برتر سریلانکا و یکی از آخرین موارد اضافه شده به فهرست آثار برگزیده میراث جهانی یونسکو است. ارتفاعات مرکزی سریلانکا به ترتیب پارک ملی هورتون پلینز، منطقه حفاظت شده Peak Widerness و جنگل حفاظت شده Knuckles را در بر می گیرد.

تالار یادبود استقلال سریلانکا

تالار یادبود استقلال سریلانکا

این مجموعه زیبا با معماری منحصر به فرد خود یک بنای ملی ساخته شده در کشور سریلانکا است.

تالار یادبود برای بزرگداشت استقلال سریلانکا از حکومت انگلیس با بازگرداندن مسئولیت کامل حکومتی به دولت این کشور ساخته شده است. این بنا دارای معماری خاص و منحصر به فردی است که در نزدیکی میدان استقلال و در طبیعتی زیبا و سرسبز ساخته شده است.

محوطه بیرونی سالن یادبود استقلال با پونکالاساس (گلدان ‌های نعمت) تزئین شده است که این گلدان ‌ها نمادی از ثروت و نعمت در کشور سریلانکا به حساب می آیند.

فضای داخلی سالن یادبود با 60 ستون ساخته و تزیین شده است و با حکاکی ‌های چوبی فوق‌ العاده چشم هر بازدید کننده ای را به خود جلب می کند.

بیشتر بخوانید: عمارت خسروآباد سنندج کجاست

پارک ملی یالا

پارک ملی یالا

پارک ملی یالا در جنوب شرقی سریلانکا، در استان اووا  و در نزدیکی کلمبو واقع شده است. این محل در سال 1900 به عنوان منطقه ی حفاظت شده، زیست گاه حیوانات وحشی شناخته شده و حدود 250 نوع حیوان مختلف و گونه های انبوه و وسیع گیاهی در این پارک ملی وجود دارد. فقط 2 بخش این پارک برای عموم باز است و چند نوع حیوان پارک یالا که در حال انقراض هستند بسیار مورد توجه و رسیدگی هستند.

ساحل میریسا

ساحل میریسا

ساحل میریسا مانند الماسی در سریلانکا است که با آب زلال و تابش نور خورشید که جذابیت این جای رویایی را صد چندان می کند. وجود نخل های نارگیل، تماشای نهنگ ها  در میریسا که بزرگترین بندر ماهیگیری در ساحل جنوبی است بسیار لذت بخش است. تماشای غروب و طلوع خورشید در کنار آرامش این ساحل، خاطره فراموش نشدنی را خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های رم ایتالیا

قله آدامز یا سری پادا

قله آدامز یا سری پادا

قله آدامز Adam's Peak درست در مرکز سریلانکا قرار دارد به همین دلیل به آن سری پادا می‌ گویند. این قله 2243 متر ارتفاع دارد که جز نقاط مرتفع سریلانکا محسوب می ‌شود. این قله علاوه بر اینکه یک مکان مناسب برای کوهنوردی و قله نوردی است جز مکان مذهبی مهم سریلانکا محسوب می‌ شود. تقریبا 2 تا 4 ساعت طول می ‌کشد تا به قله برسید. برای این کار کافی است خودتان را به شهر Dalhousie برسانید که از شهرهای کندی و کلمبو به مقصد شهر Hatton بروید تا یک ساعت و نیم بعد به Dalhousie برسید. مسیر کوهپیمایی ترکیبی از پله و مسیر هموار است که معمولا گردشگران بسیاری در حال تردد هستند.

پارک ملی هورتون

پارک ملی هورتون

پارک ملی هورتون Horton Plains National Park یک منطقه حفاطت شده در منطقه مرکزی سریلانکا است. اهمیت پارک ملی هورتون به خاطر تنوع اقلیمی، گیاهی و جانوری اش معروف است. این پارک ملی در ارتفاع 2100 تا 2300 متری از سطح دریا قرار دارد. سه رود مهم سریلانکا به نام های ماهاولی، کلانی، والاوی از این منطقه عبور می کنند. وسعت پارک ملی هورتون 3160 هکتار است که در سال 1969 به عنوان منطقه حفاظت شده و در سال 1988 به عنوان پارک ملی شناخته می شود.

قلعه هلندی گال

قلعه هلندی گال

قلعه هلندی گال یک بنای 300 ساله است که جز آثار تاریخی ثبت شده سریلانکا در یونسکو است. این قلعه در دوره استعمار هلندی ها در قرن 17 میلادی بر جای مانده است. در کنار این قلعه بناهای دیگری همچون موزه ملی دریانوردی، دروازه ورودی قلعه، فانوس دریایی، بیمارستان هلندی، صومعه بودایی، کلیسای انگلیکان، صومعه ژاپنی ها و موزه هلندی نگهداری می شود.

معبد گانگارامایا

معبد گانگارامایا

معبد گانگارامایا یکی از معابد بودایی سریلانکا است که در شهر کلمبو ساخته شده است. در این معبد از معماری مدرن و سنتی ساخته شده است به همین خاطر جز جاذبه های تاریخی و فرهنگی قرن نوزدهم میلادی محسوب می شود. جالب ترین قسمت معبد مجسمه های رنگی، عتیقه جات و اشیا گران قیمت آن است که گاهی مردم فقیر و متکدیان آن ها را می دزدند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر