بهترین رستوران های باکو - Baneh hotel
  • دوشنبه 16 اسفند 1400
  • 320
  • 0
بهترین رستوران های باکو - Baneh hotel
بهترین رستوران های باکو - Baneh hotel

بهترین رستوران های باکو

آذربایجان یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر است که به خاطر جاذبه های گردشگری فراوان و نزدیک بودن مسافت برای ما ایرانی ها مقصد محبوبی به شمار می رود. آشپزی و غذاهای آذربایجان بسیار خوشمزه هستند  و تاثیر آشپزی ایرانی، ترکی و مدیترانه ای را می توان در غذاهای آذربایجان کاملا مشاهده کرد. باکو، پایتخت زیبای آذربایجان شهری مدرن با فرهنگ و تاریخی غنی است.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی باکو آذربایجان

خانه استیک پاول

خانه استیک پاول

خانه استیک در سال ۲۰۰۳ افتتاح شده و تنها چند متر با شهر قدیم، منطقه توریستی باکو فاصله دارد. شهرت این رستوران به خاطر استیک هایش است ولی در این رستوران می توانید علاوه بر استیک، انواع برگر و کباب را هم سفارش دهید و از طعم لذیذ و خوشمزه آن ها لذت ببرید. این رستوران بعد از ظهرها باز است و برای شام می توانید به آن جا مراجعه کنید. برای صرف غذا هم می توانید داخل رستوران بنشینید و هم غذایتان را در بیرون و در فضای باز رستوران صرف کنید. 

ساعات کار رستوران: دوشنبه تا شنبه از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۱۰ شب

آدرس:  Nigar Rafibayli, Baku, 1001, Azerbaijan

رستوران دلمه 

رستوران دلمه

رستوران دلمه درست پشت موزه نظامی گنجوی قرار گرفته است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای خوشمزه آذری و محلی را نوش جان کنید. دلمه بخش مهمی از منوی این رستوران را تشکیل داده است. موقعی که می خواهید وارد رستوران شوید می توانید علامت ها و تابلوهای راهنما را دنبال کنید تا به قسمت زیر زمین رستوران بروید؛ جایی که به سرو و ارائه انواع دلمه اختصاص پیدا کرده است. اگر به غذاهای گیاهی علاقه دارید در این رستوران می توانید غذاهای خوشمزه ای پیدا کنید که کاملا گیاهی هستند یا بخش عمده ای از ترکیباتشان گیاهی است. قیمت غذاهای این رستوران هم بسیار مناسب و منصفانه است.

ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بامداد

آدرس:  Istiglaliyyat, Baku, Azerbaijan

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی سریلانکا

رستوران موویدا 

رستوران موویدا

رستوران لوکس و مجلل موویدا درست کنار پارک نیو سیتی قرار گرفته است.  دکوراسیون داخلی این رستوران حال و هوای مراکشی دارد و انواع غذاهای خاورمیانه و بین المللی به مشتریان ارائه می شود. در رستوران موویدا که از دکور و فضای دلنشین و زیبای رستوران لذت می برید می توانید انواع غذاهای خاورمیانه ای مانند حمص، فلافل و کباب های مختلف و چای سنتی مراکشی را امتحان کنید. در قسمت ویژه ای از رستوران سرویس چای و قلیان هم به مشتریان ارائه می شود.

ساعات کار:

دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد

شنبه ها از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۲ بعد از ظهر

یکشنبه ها از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۱۲ نیمه شب

آدرس: ۱۵۳ Port Baku Towers, Neftçilər Prospekti, Baku, AZ1010, Azerbaijan

رستوران آرت گاردن 

رستوران آرت گاردن

رستوران آرت گاردن دکور و فضایی تاریخی و قدیمی دارد و داخل منطقه شهر قدیم باکو قرار گرفته است. این رستوران یکی از بهترین رستوران های باکو است و در محل سابق یک کاروانسرای قدیمی و تاریخی ساخته شده و فضایی بسیار جالب و تماشایی دارد. در این رستوران می توانید انواع غذاهای آذری مانند دلمه، کباب، پلو، لاوانگی و کباب بره را در کنار دسرها و شیرینی های ترکی و آذری سفارش بدهید. در این رستوران مکان های مختلفی برای نشستن و غذاخوردن مشتریان وجود دارد که هرکدام دکورها و تزیینات مختلفی دارند. اگر برای شام به این رستوران بروید می توانید از موسیقی زنده جاز و موسیقی های محلی و سنتی هم لذت ببرید. با توجه به موقعیت این رستوران، قیمت ها کمی بالاتر از حد متوسط است ولی تجربه غذا خوردن در یک کاروانسرای تاریخی و شنیدن اجرای زنده موسیقی ارزشش را دارد.

ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ بامداد

آدرس: ۲۲ Asef Zeynalli Icheri Sheher, Baku, Azerbaijan

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های آتن یونان 1401

رستوران موگام کلاب 

رستوران موگام کلاب

در رستوران موگام کلاب می توانید از نزدیک با فرهنگ و رسم و رسوم سنتی مردم باکو آشنا شوید و از بین انواع غذاهای سنتی آذری و ترکی انتخاب کنید. نام رستوران از سبک موگام یا موغام اقتباس شده که در واقع اسم سبک سنتی و قدیمی آواز آذربایجان است.

ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا نیمه شب

آدرس:  Mugham Club, Icheri Sheher, Baku, Azerbaijan

رستوران سماق 

رستوران سماق

رستوران سنتی سماق در نزدیکی ایستگاه مترو Xatai  قرار دارد و انواع غذاهای سنتی آذربایجان مانند گوشت گریل شده، پلو و کباب را به مشتریان ارائه می کند. فضای رستوران تلفیق جالبی از سبک سنتی و مدرن است و با غذاهای خوشمزه ای که سرو می کند یکی از بهترین رستوران های باکو شناخته می شود. در این رستوران می توانید تجربه ای از زندگی و فرهنگ مردم باکو داشته باشید و از طعم لذیذ غذاهای آذری لذت ببرید.

ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ نیمه شب

آدرس: Khojali Avenue, Baku, AZ1025, Azerbaijan

رستوران فیروزه 

رستوران فیروزه

رستوران فیروزه با انواع نقاشی ها، صنایع دستی و فرش های آذری تزئین شده و انواع غذاهای سنتی آذری، گرجی، اروپایی و حتی مکزیکی را به مشتریان ارائه می کند. با توجه به موقعیت رستوران و دکوراسیون خاص و زیبای آن، قیمت ها بسیار مقرون به صرفه هستند و در مقایسه با دیگر رستوران های مشابه طیف قیمتی پایین تر دارند. دکوراسیون این رستوران بسیار زیبا و تماشایی است و مطمئنا غذا خوردن در چنین رستوران تجربه ای فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد.

ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ ظهر تا ۲ بامداد

آدرس:  Tarlan Aliyarbeyov, Baku, 1005, Azerbaijan

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های سنگاپور 2022

کافه هارد راک باکو

کافه هارد راک باکو

هارد راک نام یک مجموعه رستوران و کافه زنجیره ای است که در شهرهای مختلف دنیا از جمله باکو شعبه دارد. کافه هارد راک باکو در ساختمان یک سینمای قدیمی قرار دارد و انواع فست فود و غذاهای آمریکایی را به مشتریان سرو می کند. این رستوران-کافه پاتوق مردم محلی و توریست هاست و همیشه پرازدحام و شلوغ است. در کافه هارد راک می توانید انواع برگر، بال کبابی و استیک را در حجم و اندازه هایی بزرگ سفارش بدهید و همراه با نوشیدنی های خنک و گوارا نوش جان کنید. اجرای موسیقی زنده هم یکی از بخش های همیشگی این کافه است که باعث هیجان انگیزتر شدن فضای کافه شده است. 

ساعات کار:

روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد

روزهای پنج شنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

روزهای جمعه و یکشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد

آدرس:  Aziz Aliyev str, Sebail District, Baku, 1000, Azerbaijan

رستوران میتینگ پوینت 

رستوران میتینگ پوینت

رستوران میتینگ پوینت به سبک و سیاق رستوران های آمریکایی ساخته شده و بهترین و لذیذترین برگرها و استیک های شهر را به مشتریان ارائه می کند. انواع برگرهای خوشمزه با حجم زیادی سیب زمینی سرخ کرده و نوشابه های خنک و گوارا از جمله اولین انتخاب ها در این رستوران است. کوفته و یک لیوان آیس تی خانگی هم انتخاب خوب و خوشمزه ای می تواند باشد. رستوران میتینگ پوینت در مقایسه با دیگر رستوران های باکو غذاهایی جهانی و بین المللی را با قیمتی منصفانه و مقرون به صرفه به مشتریان عرضه می کند. علاوه بر کیفیت و طعم غذاها، حال و هوای رستوران و دکوراسیون داخلی آن مطمئنا برایتان جالب و تماشایی خواهد بود. 

ساعات کار رستوران :روزهای دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ نیمه شب

آدرس: Nigar Rafibeyli, Baku, Azerbaijan

بیشتر بخوانید: بزرگترین غار در ایران

رستوران ماریوانا 

رستوران ماریوانا

این رستوران دنج و لوکس در نزدیکی بلوار مشهور باکو قرار گرفته و انواع غذاهای آذری، روسی و اروپای شرقی را به مشتریان خود ارائه می کند. این رستوران طیف قیمت کمی بالایی دارد و جزء رستوران های لوکس باکو به حساب می آید. مردم محلی و توریست ها به دلیل کیفیت بالای سرویس دهی و غذاهای خوشمزه اش این رستوران را برای غذاخوردن انتخاب می کنند. دکوراسیون داخلی رستوران ماریوانا ترکیبی از تزئینات شوروی و آنتیک قدیمی است و حس غذا خوردن در یک رستوران شوروی سابق را به مشتریان القاء می کند. 

ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ نیمه شب

آدرس:  Zarifa Aliyeva Kucasi, Baku, Azerbaijan

باغ هنر

باغ هنر

این رستوران در ایچری شهر قرار دارد و فاصله آن تا برج دختر فقط چند دقیقه است. اینجا قبلا کاروانسرا بوده و بعدها آن را به رستوران سنتی تبدیل کرده ‌اند. منوی این رستوران شامل انواع غذای خوشمزه آذری ماند دلمه، کباب، پلو، لنگی و گوشت بره می ‌شود. اینجا می ‌توانید چای، مربا و شیرینی‌ های محلی را نوش جان کنید.

این رستوران دکوراسیون و نمای بسیار زیبایی دارد. در باغ هنر معمولا شب‌ها موسیقی جاز و فولکلور اجرا می ‌شود. قیمت غذاهای این رستوران در مقایسه با رستوران ‌های سیار باکو کمی بالاتر است، با این حال تجربه غذا خوردن در باغ هنر داخل کاروانسرای قدیمی در کنار گوش دادن به موسیقی زنده ارزش هزینه بیشتر را دارد.

بیشتر بخوانید: تپه قلعه زیویه کجاست؟

رستوران ناملی 

رستوران ناملی

رستوران ناملی از رستوران هایی است که در باکو غذای آذربایجانی و ترکی تهیه می کند. کباب های خوشمزه، تازه و خوش عطر آن رستوران ناملی را به شهرت رسانده است. کباب های این رستوران را با سس های مختلف و ادویه های خوشمزه ی ترک امتحان کنید. حتی بادمجان هم در بسیاری از وعده های غذایی و به صورت کبابی مورد استفاده می شود. پرس های رستوران ناملی بزرگ است و با نان عرضه می شود. در تابستان هم می توانید در فضای روباز نشسته و از هوای زیبا هم لذت ببرید.

رستوران سحیرلی تنور 

رستوران سحیرلی تنور

این رستوران غذاهای سنتی آذربایجان را سرو می کند. حتما نان تنوری، قوتاب (ختاب) و دوغ (آیران) سفارش دهید؛ این ها جزو بهترین های منوی رستوران سحیرلی تنور است. این رستوران جزو معدود رستوران هایی در باکو است که خود نان را در تنور طبخ می کند. غذاها ساده ولی پر هستند و شکل هایی دارند که شما انتظارش را دارید. فضای آن هم بسیار گرم، صمیمی و سنتی است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر