بهترین رستوران های آتن یونان 1401 - بهترین هتل در کردستان
  • پنج شنبه 5 اسفند 1400
  • 420
  • 0
بهترین رستوران های آتن یونان 1401 - بهترین هتل در کردستان
بهترین رستوران های آتن یونان 1401 - بهترین هتل در کردستان

بهترین رستوران های یونان

یونان کشوری کوچک و باستانی در جنوب شرقی اروپا است که جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری متعددی را در دل خود جای داده است. آب و هوای معتدل و مطبوع این کشور زیبا و باستانی آن را به یکی از محبوب ‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل کرده است.

یکی از تفریحاتی که می‌ توانید در این کشور به ویژه پایتخت آن، شهر آتن تجربه کنید، رفتن به رستوران های لوکس و خوردن غذاهای خوشمزه یونانی است.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های یونان

رستوران فانکی گومت

رستوران فانکی گومت

فانکی گومت به دلیل غذاهای خلاقانه‌ اش همیشه مورد تحسین واقع می ‌شود و با شعار «احیای سنت ‌ها و تلاش برای یک آشپزی آوانگارد» امیدوار است که احساسات مشتریان را برانگیزاند و خاطرات زیبایی برایشان خلق کند. فانکی گومت با منوی شگفت ‌انگیز خود موفق به دریافت دو ستاره از میشلن شده است. هنر آشپزی منحصر به‌ فرد این رستوران با فضای داخلی دلنشینش هماهنگ است. آثار هنری، مبلمان زیبا و چوب‌ های سیاه‌ رنگ شیک، رنگ و لعابی دیگر به این رستوران بخشیده‌ اند.

رستوران اسپاندی

رستوران اسپاندی

موقعیت مکانی، حال و هوا، طراحی و غذاهای اسپاندی همگی دست‌ به‌ دست هم داده ‌اند تا تجربه صرف غذا در این رستوران را به تجربه ‌ای منحصر به‌ فرد تبدیل کنند. این رستوران در محله پاگراتی و در فاصله ‌ای کوتاه از ورزشگاه سنگ مرمر پاناتینین و آکروپولیس واقع شده است. نمای خارجی این رستوران که با ترکیبی از آجر و سنگ ساخته شده، فضایی تاریخی را تداعی کرده و نورپردازی داخلی آن، فضایی شاداب را پدید آورده است.

رستوران ماتسوهیسا

رستوران ماتسوهیسا

رستوران ماتسوهیسا که در منطقه کاخ آستی و در ناحیه ساحلی دریای اژه واقع شده، با چشم ‌انداز خیره‌ کننده آب و طراحی ارگانیک و مینیمال استادانه ‌اش، زیبایی نفس گیری را در برابر دیدگاه رهگذران قرار داده است. منوی سرآشپز مشهور این رستوران یعنی «نوبا ماتسوهیسا» با سوشی تازه، قزل‌آلای سرخ شده با اسفناج تازه و سس پونزو و سالادهای تازه همانند سالاد ماکارونی و خرچنگ پر شده است. 

رستوران اوریزونتس

رستوران اوریزونتس

این رستوران در بالاترین نقطه آتن یعنی لیکابتوش  واقع شده است. این رستوران توسط مشتریان به عنوان یکی از ممتازترین رستوران ‌های اروپا شناخته می ‌شود. علاوه بر منظره زیبا، طراحی داخلی این رستوران هم بسیار مدرن بوده و با رنگ ‌های نرم و خطوط ساده تزیین شده و حال و هوایی آرام و دل‌ فریب را ایجاد کرده است. تجربه صرف غذای یونانی در این رستوران با غذاهایی از قبیل فیله ماهی صید شده از دریای اژه همراه با فلفل شیرین و سس قارچ می ‌تواند تجربه ‌ای بسیار لذت‌ بخش باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی و جذاب ایتالیا

رستوران اگلی زاپیو

رستوران اگلی زاپیو

رستوران اگلی زاپیو که در قلب شهر و در منطقه زاپیو گاردنز واقع شده به عنوان مکانی ایده ‌آل برای فرار از شلوغی ‌های آتن شناخته می ‌شود. تاریخ این ساختمان به سال 1904 میلادی بر می ‌گردد و رو به‌ روی آکروپولیس و تپه لیکابتوس واقع شده و منظره‌ ای الهام‌ بخش را در برابر دیدگان مشتریان قرار می‌ دهد.

رستوران موزه آکروپولیس

رستوران موزه آکروپولیس

موزه آکروپولیس به عنوان یک موزه مدرن موفق شناخته شده و هر ساله پذیرای هزاران گردشگر از سراسر جهان است. رستوران این موزه به عنوان یک مقصد عالی آشپزی به تنهایی مورد تحسین گردشگران قرار گرفته و به خاطر موقعیت مکانی خود، چشم ‌اندازی زیبا از شهر را در برابر دیدگان مشتریان قرار می‌ دهد. آشپزخانه این رستوران هم با سرو غذاهای لذیذ یونانی از مشتریان پذیرایی می‌ کند.

رستوران کاپیتانز هاوس

رستوران کاپیتانز هاوس

کاپیتانز هاوس، بیشتر به خاطر محیط چشم ‌نواز و غذاهای ایتالیایی ‌اش شناخته می‌ شود. در این رستوران، پل ‌های چوبی زیبایی وجود دارد که به جزیره‌ هایی کوچک که در واقع محل صرف غذا هستند، ختم می ‌شود. اطراف این جزیره‌ ها با آب و مناظر دیدنی احاطه شده است. در این رستوران می ‌توانید از غذاهایی مثل راویولی خانگی با اسفناج، ریکوتا، خامه ماستی، غذای ایتالیایی ریزوتو با غذاهای دریایی، سس گوجه ‌فرنگی و گل کدو لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با روستای نژو

رستوران جی بی روف گاردن

رستوران جی بی روف گاردن

جی بی روف گاردن که در هتل گرند بریتانیا واقع شده، یک رستوران جذاب سبک فرانسوی است. این رستوران در مشهورترین نقطه شهر واقع و در بسیاری از راهنماهای گردشگری به عنوان یکی از بهترین مکان‌ ها برای صرف غذا معرفی شده است. این رستوران غذاهای لذیذ یونانی را که توسط سرآشپز معروفش سوتیریس اوادیو طبخ می ‌شوند، به مشتریان ارائه می ‌کند. بازدیدکنندگان می ‌توانند از مشاهده شور و حال آشپزخانه این رستوران بازدید کنند و از تکاپوی تیم آشپزی آن که در حال طبخ غذاهایی مانند قزل‌آلای کبابی با اسفناج و سیب‌ زمینی سرخ شده و سینه جوجه با سبزیجات، سیب ‌زمینی سرخ شده، پیاز و قارچ هستند، لذت ببرند.

رستوران استروفی

رستوران استروفی

رستوران استروفی که در سال 1957 افتتاح شده در نزدیکی صخره آکروپولیس قرار دارد. خود این رستوران ادعا کرده که «یکی از تاریخی‌ ترین رستوران ‌های آتن» است. این رستوران، غذاهای سنتی یونانی و مدیترانه‌ ای را سرو می‌ کند. غذاهایی مانند بره کبابی پیچیده شده در برگ انگور و پر شده با پنیر. آثار هنری زیبا و دکوراسیون چشم‌ نواز تزیین شده زیبایی این رستوران را دو چندان کرده است. یک فضای بیرونی مسقف در رستوران وجود دارد که مشتریان می ‌توانند با حضور در آنجا از هوای آفتابی آتن لذت ببرند.

رستوران کیکو

رستوران کیکو

کیکو یک رستوران درجه یک ژاپنی است که از زمان افتتاحش در سال 1993 توجه بسیاری از غذا دوستان محلی و بین ‌المللی را به خود جلب کرده است. این رستوران که اولین رستوران ژاپنی آتن محسوب می ‌شود، با تلفیق فرهنگ، غذا و طراحی اصیل توانسته حال و هوایی هیجان ‌انگیز و الهام‌ بخش ایجاد کند. این رستوران دارای دو شعبه تابستانی و زمستانی است. شعبه تابستانی آن در جزیره مایکونوش و شعبه زمستانی در قلب شهر واقع شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های پاریس

ستوران پاپاداکیس

ستوران پاپاداکیس

یکی از بهترین رستوران های آتن در دامنه کوه Lycabettus واقع شده است که به صورت تخصصی انواع غذاهای دریایی را به مهمانان عرضه می‌ کند؛ یکی از جذابیت های این رستوران سادگی طراحی داخلی آن است که برای این کار از کف پوش ‌های چوبی تیره به همراه پنجره های بزرگی که رو به خیابان باز می ‌شوند در کنار رومیزی های سفید و گلدان های پر از گل و زیبا استفاده شده است.

محبوب ترین غذایی که در این رستوران سرو می‌ شود نوعی ماهی کبابی با سس لیموی مخصوص این رستوران است.

رستوران سمیرامیس

رستوران سمیرامیس

در هتل سمیرامیس که یک هتل رنگارنگ و مشهور در شهر آتن است رستورانی به همین نام قرار دارد. این رستوران انواع غذاهای یونانی، اروپایی و بین ‌المللی را در فضایی جذاب و شیک در کنار استخر سرو می ‌کند؛ این فضا حال و هوای هنری هتل را بازتاب می‌ دهد.

این رستوران توسط طراحی به نام کریم رشید در دو طبقه طراحی و ساخته شده است؛ میزهای این رستوران به رنگ سبز و آبی هستند که از صندلی های سفید برای آن ها استفاده شده است و در کنار نورپردازی رنگ بنفش جلوه زیبایی به این رستوران بخشیده است.

انواع پاستاهای خانگی، غذاهای دریایی و سالادهای سنتی یونان انواع غذاهایی هستند که در منوی این رستوران برای انتخاب وجود دارد؛ یکی از نکات این رستوران اجرای موسیقی به صورت زنده است که به مدت ۵ روز در طول هفته اجرا می ‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین هتل‌ های ترکیه

رستوران وارولکو  

رستوران وارولکو

یکی از ویژگی های این رستوران که باعث محبوبیت آن شده است، این بوده که منوی آن دائما با توجه به تازه ترین محصولات و مواد اولیه که از بازارهای محلی تهیه می ‌‌‌شود تغییر می‌ کند.

به همین خاطر می ‎توانید هر روز در این رستوران غذاهای متنوعی را امتحان کنید که با توجه به صید روز و محصولات موجود تهیه می ‎شوند.

رستوران دافنه

رستوران دافنه

این رستوران فقط چند قدم تا آکروپولیس در منطقه‌ی تاریخی پلاکا قرار دارد؛ رستورانی یونانی که در یک خانه‌ ی قدیمی به سبک نئوکلاسیک متعلق به دهه ‌ی ۱۸۳۰ واقع شده است. دکوراسیون متفاوت رستوران با نقاشی ‌های دیواری زیبا و یک بخش فضای باز با حال و هوای سنتی، از مهم ‌ترین دلایل جذابیت این رستوران برای اهالی شهر و گردشگران است. این رستوران از سلبریتی ‌ها و سیاستمداران زیادی از جمله جرمی آیرونز و هیلاری کلینتون میزبانی کرده است.  منوی این رستوران شامل انواع غذاهای خاص و منحصر به ‌فرد است که مثل آن را کمتر جایی می ‌توانید پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل ‌های قطر

رستوران کوهیلیا

رستوران کوهیلیا

کوهیلیا از بهترین رستوران های یونان و شهر آتن محسوب می شود. منوی رستوران دارای تنوع غذایی بالایی بوده، که تمامی آن ها دارای عطر، طعم و رنگ و آب فوق العاده ای می باشد. غذاهای رستوران کولیا مثل فضای داخلی آن خاص و منحصر به فرد است. و تمامی آن ها با مواد غذایی تازه تهیه و پخته می شوند. و هر غذا با  ایده های خلاقانه و برگرفته از طبیعت دیزاین شده است. در این رستوران انواع غذاهای دریایی، مدیترانه ای، یونانی، فرانسوی با موزیک ملایم و منظره ی زیبای ساحل زیبای گرند لاگونسی سرو می شود.

رستوران استاتوریو 

رستوران استاتوریو

در این رستوران همه چیز کلاسیک و بسیار ساده است. میز و صندلی ‌ها، پرده‌ ها و دکوراسیون با رنگ‌ های گرم سفید و قهوه ‌ای تیره تزیین شده و حسی صمیمانه را به میهمانان متقل می‌ کنند. غذاهای رستوران استاتوریو مثل فضایش بسیار ساده و اصیل هستند. غذاهای دریایی رستوران با ماهی‌ های ساده و صید روز تهیه شده و مواد سایر غذاها  ارگانیک و تازه هستند.

این رستوران علاوه بر داشتن محیطی شیک و ارائه غذاهای منحصر به ‌فرد، دارای یک سالن خصوصی است که فضایی دنج و آرام را برای سرو غذا در اختیار میهمانان خود قرار می ‌دهد.

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر تا ۴ بعد از ظهر و ۷:۳۰ غروب تا ۱۱:۳۰ شب

آدرس: ۴۶, Leof. Vasilissis Sofias, Athina 115 28, Greece

رستوران ایدریا

رستوران ایدریا

ایدریا از بهترین رستوران ‌های آتن است که نام آن به معنای آب است و غذاهایش از همین نام زیبا از نوع دریایی هستند. فضای این رستوران لوکس باغی بزرگ است به دو بخش تقسیم شده است یک بخش آن ویژه افرادی سیگاری و قسمت دیگر به صورت خصوصی برای میهمانان سیگاری جدا شده است.

کارکنان رستوران بسیار خوش برخورد بوده و تمام تلاششان را می ‌کنند تا با یک پذیرایی عالی لحظاتی شاد و بی‌ نظیر را برای میهمانان خلق کنند. اگر ایدریا را برای سرو غذا انتخاب کرده ‌اید تست دو غذای پاستستسیو و موساکا را از دست ندهید.

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: ۶۸ Adrianou, Athina, 105 56, Greece

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر