بهترین جاهای دیدنی فرانسه پاریس (بخش اول) - Baneh hotel
  • شنبه 16 بهمن 1400
  • 398
  • 0
بهترین جاهای دیدنی فرانسه پاریس (بخش اول) - Baneh hotel
بهترین جاهای دیدنی فرانسه پاریس (بخش اول) - Baneh hotel

بهترین جاهای دیدنی فرانسه پاریس (بخش اول)

فرانسه کشور تفریحات عالی و پنیرهای خوشمزه، محبوب ترین مقصد گردشگری دنیاست. سالانه 82 میلیون توریست خارجی از فرانسه دیدن می کنند. فرانسه دارای آب و هوایی است که همه آن را دوست دارند و تعدادی ساحل عالی دارد. در فرانسه امکانات زیادی برای ورزش های زمستانی مهیاست. فرانسه دارای فرهنگی غنی با غذاها و نوشیدنی های خوشمزه می باشد که از این لحاظ در دنیا معروف است.

برج ایفل

برج ایفل

برج ایفل را «گوستاو ایفل» در سال 1889 به مناسبت صد سالگی انقلاب فرانسه طراحی کرد. البته حدود 41 سال طول کشید تا این برج 324 متری ساخته شود. این برج بیش از 18 هزار بخش فولادی قوی دارد که وزن آن را به بیش از 10 هزار تن می ‌رساند. در ساخت این برج بیش از 2 و نیم میلیون پیچ و مهره استفاده شده و در ساخت آن جایی جوشکاری صورت نگرفته است.

بازدیدکنندگان می‌توانند با آسانسور یا از پله ‌ها خود را به بالای برج برسانند. البته تعداد پله ‌های برج بسیار زیاد است. مثلا برای رسیدن به طبقه اول باید از 360 پله و طبقه دوم از 344 پله بالا بروید.

وجود امکانات سرگرم‌ کننده و اسباب ‌بازی ‌های مخصوص کودکان در اطراف برج باعث تفریح بیشتر بازدیدکنندگان می‌ شود. 

اگر شب به بازدید برج ایفل بروید، می ‌توانید از نورپردازی‌ ها و البته بازی با نور شبانه روی برج لذت ببرید.

کلیسای نوتردام 

کلیسای نوتردام

ساخت کلیسای نوتردام بیش از دو قرن طول کشید و عملیات ساخت آن در سال 1345 میلادی به پایان رسید. یکی از مهم‌ ترین دلایل تمایز کلیسای نوتردام با دیگر کلیساها، وسعت آن بوده است. ولی در حال حاضر کلیساهایی بزرگتر از نوتردام در فرانسه وجود دارد.

کلیسای نوتردام با تمام این زیبایی ‌ها، در فرودین 1398 دچار آتش ‌سوزی عظیمی شد؛ این آتش ‌سوزی به بخش ‌های زیادی از کلیسا آسیب زده است. بسیاری از فرانسوی ‌ها و دوستداران نوتردام در دیگر نقاط جهان از این اتفاق آزرده خاطر شدند.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های پاریس

کلیسای سکره کور

کلیسای سکره کور

این کلیسا قدمت چندانی ندارد؛ در واقع سکره کور در سال 1914 به بهره‌ برداری رسیده است. همین عمر کوتاه باعث معماری و نقاشی ‌های مدرن در کلیسا شده است. زمانی که وارد بعضی از کلیساهای اروپایی می ‌شویم، بعضی از نقاشی ‌ها ناراحت‌ کننده و غمناک هستند. در حالی که کلیسای سکره کور نقاشی ‌های شادتر و دلپذیرتری دارد. گویا نقاشان صد سال قبل به اندازه پیشنیان خود به تصاویر غمبار علاقه نداشته ‌اند.

ساختمان سفید و بزرگ کلیسا که از دور خود را نشان می ‌دهد، حسابی جلب توجه می ‌کند. وقتی روی پله‌ های این کلیسا می ‌ایستید، تمام پاریس زیر پای شماست. سکره کور دومین مکان بلند پاریس بعد از برج ایفل است. به همین خاطر با ایستادن روی پله ‌های آن، گویا رو به‌ روی ایفل (البته با چندین کیلومتر فاصله) ایستاده ‌اید.

در روزهای تعطیل اطراف کلیسا شلوغ است. جوانان و دیگر اقشار روی پله ‌های دور هم جمع می ‌شوند. بعضی‌ ها هم سازهایشان را می ‌آورند و مشغول نواختن می ‌شوند. 

معبد پانتئون 

معبد پانتئون

این کلیسای قدیمی که متعلق به یکی از فرقه ‌های پاریس است، از زمان انقلاب فرانسه به محل خاکسپاری بعضی چهره ‌های بزرگ جمهوری اختصاص پیدا کرده است. از جمله این چهره ‌ها می ‌توان به «ویکتور هوگو»، «ماری کوری» و «الکساندر دوما» اشاره کرد.

پانتئون در زمان لویی پانزدهم و توسط معمار معروف آن زمان «ژاک ژرمن سوفلو» ساخته شده است. سوفلو در ساخت این بنا از معماری یونان و روم باستان الهام گرفته است. نام کلیسا از روی نام پانتئون شهر رم (معبدی معروف در این شهر) انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های فرانسه

کلیسای سنت شاپل 

کلیسای سنت شاپل

این کلیسا که در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده از شاهکارهای معماری گوتیک به شمار می ‌آید. ساختمان عظیم، سنگ ‌کاری ‌ها و حکاکی ‌های هنرمندانه و شیشه ‌های رنگی پنجره ‌ها، زیبایی و شکوه ویژه‌ ای به این کلیسا داده است.

در این کلیسا، آثار تاریخی بسیار ارزشمندی وجود دارد. گرچه ساختمان کلیسا بسیار با ابهت است و هزینه زیادی برای ساختش صرف شده، ولی گفته می ‌شود ارزش اشیا تاریخی این کلیسا چند برابر هزینه ساخت آن بوده است. 

بیشتر بخوانید: بهترین و عجیب ترین رستوران های مالدیو

موزه لوور 

موزه لوور

این موزه گنجینه ‌ای کم‌ نظیر از آثار تاریخی و هنری جهان است و از بخش مختلف تشکیل شده است که به تاریخ و هنر کشورها و ملت ‌های مختلف می ‌پردازد. از جمله این بخش ‌ها می ‌توان به مصر باستان، یونان و روم باستان، شرق نزدیک (خاور نزدیک شامل کشورهای شرق آسیا)، هنر اسلامی، تابلوهای نقاشی، مجسمه‌ ها و تندیس ‌ها و هنرهای دکوراتیو (هنرهای تزئینی) اشاره کرد.

ولی یکی از مشهورترین سالن ‌های لوور، سالن ایران است. این سالن تعداد زیادی از آثار تاریخی دوران باستان ایران را به نمایش می‌ گذارد. از مهم ‌ترین آثاری که در سالن ایران وجود دارد، نقش برجسته‌ های تخت جمشید روی سنگ‌ های رنگارنگ است. مشابه این نقش برجسته ‌ها در ایران هم هست ولی متعلق به مناطقی نظیر شوش است نه تخت جمشید.

معروف ‌ترین اثر تاریخی موزه لوور، تابلوی «لبخند ژکوند» یا «مونا لیزا» اثر «لئوناردو داوینچنی» است. از دیگر آثار مشهور لوور می ‌توان از «تابلوی بانوی صخره ‌ها» اثر لئوناردو داوینچی، «تندیس ونوس میلو» و چندین تابلوی شام آخر از هنرمندان مختلف نام برد.

علاوه بر تمام آثار تاریخی و هنری، ساختمان موزه بسیار خاص و منحصر به ‌فرد است. یک هرم شیشه ‌ای بسیار زیبا و بزرگ، بخشی از این ساختمان را تشکیل می ‌دهد. 

موزه انولید 

موزه انولید

موزه انولید، موزه جنگ فرانسه است. این موزه به دستور لویی چهاردهم در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است. در این موزه یادگارهای متفاوت و رنگارنگی از جنگ ‌های مختلف فرانسه جمع ‌آوری و نگهداری می ‌شوند.

نمای بیرونی موزه انولید بسیار زیبا و مجلل است. در بالای این ساختمان یک گنبد بزرگ و باشکوه ساخته شده است. درست در زیر این گنبد، ناپلئون بناپارت به خاک سپرده شده است. در اطراف آرامگاه او، تعدادی از دوستان و نزدیکان او دفن شده ‌اند.

در زبان فرانسه انولید به معنای معلول و ناتوان است. و از آنجایی که بخشی از این موزه به بزرگداشت معلولان و آسیب‌ دیدگان جنگ اختصاص یافته، به این نام مشهور شده است.

هر روز می ‌توانید به تماشای این موزه بروید به غیر از دوشنبه‌ های اول هر ماه. بلیط ورود به این موزه، برای افراد زیر 18 سال رایگان است.

بیشتر بخوانید: معرفی بزرگترین غار در ایران

موزه اورسای

موزه اورسای

مجموعه ‌ای از آثار برجسته امپرسیونیسم در موزه اورسای به نمایش گذاشته شده است. از جمله اساتیدی که نقاشی آن ها در این موزه به نمایش درآمده می ‌توان به «کلود مونه»، «ادوارد مانه» و «ادگار دگاس» اشاره کرد. 

آثاری که در این موزه به نمایش درآمده، تنها شامل نقاشی نمی‌ شود، بلکه آثار معماری، هنرهای تزئینی، عکس و مجسمه را هم در بر می ‌گیرد.

در سال 2011، بخش‌هایی از موزه نوسازی و برای عموم بازگشایی شد. از آن زمان یک فضای 400 متری در میان نمایشگاه به نمایش آثار هنرمندان پست امپرسیونیسم اختصاص داده شده است.

مرکز پمپیدو 

مرکز پمپیدو

مرکز پمپیدو، مرجعی بی ‌نظیر برای آثار هنر مدرن قرن بیست و بیست و یکم است. آثاری که در این مرکز وجود دارد، مربوط به دو دوره تاریخی است؛ دوران مدرن که سال ‌های 1905 تا 1960 و آثار هنرمندانی نظیر پیکاسو، ژان دوبوفه و ماتیس را در خود جای داده است. بخش دیگر با عنوان دوران معاصر شناخته می ‌شود و آثاری از سال 1960 تا روزگار ما در آن وجود دارد. از هنرمندان دوران معاصر می ‌توان از اندی وارهول و آنیش کاپور نام برد.

مرکز پمپیدو، ساختمان متفاوت و خاصی دارد. تمام بخش ‌های این ساختمان مشخص و قابل دیدن است. لوله ‌های رنگی، که هر یک از رنگ ‌ها معرف کارکرد خاص آن است، در نمای خارجی دیده می ‌شوند. مثلا لوله‌ های سبز رنگ که مربوط به تاسیسات آب هستند.

نام این مرکز برگرفته از نام معمار آن «ژرژ پمپیدو» انتخاب شده است.

کاخ ورسای

کاخ ورسای

این کاخ بسیار زیبا در اطراف پایتخت واقع شده است نه در خود پاریس. کاخ ورسای محل زندگی سه تن از پادشاهان بوربون فرانسه یعنی لوئی چهاردهم، لویی پانزدهم و لویی شانزدهم بوده است. (بوربون ‌ها آخرین خاندان‌ سلطنتی فرانسه قبل از انقلاب بودند و با نماد گل زنبق شناخته می ‌شدند.)

در این کاخ آپارتمان ‌ها و سالن ‌های متعددی وجود دارد که بسیار جذاب تزئین شده ‌اند. استفاده از طرح ‌های یکسان در مبل، پرده و دیوار و وسایل لوکس از جمله تزئینات آپارتمان ‌هاست. سالن ‌ها هم با سقف ‌های بلند و دیوارهایی که بسیار زیبا نقاشی شده ‌اند، به مجلل شدن این کاخ کمک کرده ‌اند.

سالن آیینه، یکی از چشم ‌نوازترین بخش ‌های کاخ ورسای است. وجود آیینه ‌های بلند در قاب‌ هایی زیبا، مجسمه ‌ها و تندیس ‌های ظریف و لوسترهای شیک، این سالن را باشکوه ساخته است. چند سالن کاخ هم به نمایش نقاشی‌ ها و شاهکارهای هنری اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: تپه قلعه زیویه کجاست؟

کاخ اپرا گارنیه

کاخ اپرا گارنیه

اپرا گارنیه کاخ است، ولی نه کاخی برای زندگی پادشاهان بلکه محلی به منظور اجرای نمایش و موسیقی. اپرا گارنیه یکی از بزرگ ترین شاهکارهای معماری قرن نوزدهم و از جذاب ‌ترین دیدنی های پاریس است. کاخ اپرا گارنیه در زمان ناپلئون سوم به منظور اجرای نمایش تئاتر، رقص و موسیقی ساخته شد. هشت مجسمه ‌ای که در ورودی این کاخ گذاشته شده، نماد شعر، موسیقی، آیدل (نوعی شعر کوتاه درباره زندگی روستایی)، آهنگ، درام و رقص هستند.

این سالن برای بیش از 2100 نفر ظرفیت دارد. صندلی ‌هایی با پوشش مخمل قرمز، فضای لوکسی به وجود آورده ‌اند. البته این تعداد با احتساب صندلی ‌های قسمت بالکن است. دیگر ویژگی‌ های خاص این سالن نقاشی‌ های بسیار زیبا و هنرمندانه روی سقف است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر