بهترین جاهای دیدنی مسکو 1400 - هتل داوینکو
  • چهارشنبه 6 بهمن 1400
  • 368
  • 0
بهترین جاهای دیدنی مسکو 1400 - هتل داوینکو
بهترین جاهای دیدنی مسکو 1400 - هتل داوینکو

بهترین جاهای دیدنی مسکو 1400

مسکو به ‌عنوان یکی از سرزنده ‌ترین و پرجنب ‌و جوش‌ ترین پایتخت ‌های دنیا، مجموعه ‌ای شگفت ‌انگیز از تاریخ و فرهنگ و مدرنیته است. این شهر پر از جاذبه‌ های دیدنی است که در سراسر دنیا شهرت دارند. پایتخت روسیه بیش از ۸۰۰ سال است که پابرجا است و به‌ راحتی ماه ‌ها می ‌توانید در آن به گشت ‌و گذار مشغول شوید و از دیدنی‌ ها و تفریحات آن لذت ببرید.

دانشگاه ایالتی مسکو 

دانشگاه ایالتی مسکو

یکی از جاذبه های دیدنی مسکو دانشگاه ایالتی آن است که بعضی از دانشجویانش می گویند که بلندترین ساختمان تحصیلی جهان است.

برج اصلی این ساختمان ۲۴۰ متر ارتفاع دارد و تا سال ۱۹۹۰ به عنوان بلندترین ساختمان اروپا شناخته می شد.

این ساختمان در نزدیکی استادیوم المپیک مسکو قرار دارد و منظره ی آن چه از دور و چه از نزدیک هر چشمی را به خود خیره می کند. این ساختمان بسیار بزرگ است و می گویند برای گشتن همه ی اتاق های آن باید ۱۸ سال زمان گذاشت.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های مالدیو 2022

بنای فتح آسمان در مسکو

بنای فتح آسمان در مسکو

این بنای منحصر به فرد برای بزرگداشت برنامه های فضایی روسیه ساخته شده است که ۱۱۰ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۹۶۴ ساخته شده است.

این ساختمان تماما از تیتانیوم ساخته شده است و در بالای آن می توان راکتی را دید که در سمت فضا قرار دارد، اگر به بنای فتح آسمان مسکو وارد شوید می توانید موزه ی فضایی روسیه را ببینید. علاوه بر این، موزه در نزدیکی پارک VDNK قرار دارد که در آن هم می توانید تعدادی از جاذبه های دیدنی مسکو را ببینید.

برای رزرو بهترین هتل در بانه کردستان همین حالا با شماره 08734250641 تماس حاصل کنید.

میدان سرخ مسکو

میدان سرخ مسکو

تمام‌ خیابان ‌های اصلی مسکو که به بزرگراه ‌های روسیه می ‌رسند به این میدان متصل می ‌شوند. میدان سرخ مسکو از دیدنی‌ ترین میادین جهان است که هر ساله شمار زیادی از گردشگران از آن بازدید می‌ کنند. نام این میدان نه به رنگ‌ دانه ‌های آجر‌های اطراف (که در دوره‌ی خاصی سفید بوده است) و نه از رنگ قرمز کمونیست ‌ها مربوط نمی‌ شود؛ کلمه روسی کرسنیا به معنی زیبا است که کلمه ‌ی قرمز از این واژه مشتق شده است و شاید بتوان این میدان را «میدان زیبا» هم نامید.

میدان سرخ وقایع مهمی از تاریخ روسیه را در خود جای داده است ولی امروزه بیش از جنبه ‌ی سیاسی، وجهه‌ ی تفریحی و گردشگری دارد. خوانندگانی مانند تتو (گروه موسیقی)، شکیرا، پل مک‌کارتنی، راجر واترز و ... در همین میدان کنسرت برگزار کرده ‌اند.

کاخ کرملین

کاخ کرملین مسکو

ارگ کرملینمسکو یک قلعه تاریخی است که به ‌صورت مجتمع در مرکز شهر مسکو ساخته شده و از جنوب بر رودخانه‌ ی مسکوا، از شرق بر میدان سرخ و از غرب به باغ الکساندر مشرف است. کرملین (که به زبان روسی به معنای «دژ» است) از چهار قصر و چهار کلیسا همراه با دیوار و برج‌ های کرملین تشکیل یافته ‌است. کرملین را می ‎توان از نظر سمبولیک و تاریخ قلب تپنده‌ ی مسکو نامید.

این کاخ دارای ۷۰۰ اتاق جداگانه از جمله سالن ‎ها، رخت ‎کن، راهرو و اتاق ‎های اختصاصی برای اعضای شخص اول مملکت، اتاق مطبوعات و اتاق‎ هایی برای خدمه فنی است. کرملین در زیر پاهای ایوان مخوف (Ivan the Terrible) لرزید، ناپلئون از کرملین آتش‎ گرفتن مسکو را تماشا کرد، لنین پروتالیا را در این کاخ طر‌ح‌ ریزی کرد و استالین انقلاب بلشویک را از همین‌ جا هدایت کرد.

این مجموعه بنای ۵۰۰ ساله‌ ی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، یکی از مکان ‌هایی است که بیشترین تعداد بازدید گردشگران در این کشور را دارد. بازدید از دو سوم از کل عمارت همیشه ممنوع است.

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع باسیل که امروزه به نماد شهر مسکو بدل شده است در قرن شانزدهم و به مناسبت پیروزی روسیه بر تاتار‌ها ساخته شده است. مسئله ی جالب‌ توجه کلیسای باسیل این است که رنگ آمیزی منحصر به فرد آن از قرن ۱۷ به آن اضافه شد؛ قبل از آن رنگ اصلی کلیسای جامع سفید بوده است که با سنگ ‌های سفید کرملین تطابق داشته باشد.

سنت باسیل که از تجمیع ۹ کلیسا و به دستور ایوان مخوف ساخته شده است، نمایانگر موقیعت جغرافیایی و ریشه‌ های شرقی-غربی کشور پهناور روسیه و از شاهکار‌های هنر ارتودوکس به حساب می‌ آید. این کلیسا بارها دچار آتش ‌سوزی شده‌ است ولی به سرعت مورد بازسازی قرار گرفته و در حال حاضر جزو فهرست میراث جهانی یونسکو است.

متروی مسکو

متروی مسکو

متروی مسکو بیشتر شبیه به یک گالری هنری است تا یک سیستم حمل ‌و نقل. این مترو با داشتن ایستگاه‌ های متفاوت از لحاظ ساختار بصری و معماری علاوه بر مسافران روزانه، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می ‌کند. در طراحی ایستگاه ‌های مترو از نقش ‌های برجسته، حاشیه ‌های زینتی ، سنگ ‌های مرمر، مجسمه ‌های برنز ، شیشه ‌های رنگی و موزاییک ‌های بی‌ شماری استفاده شده است که تمی از مد روم شرقی را در خود جای داده است.

متروی زیرزمینی مسکو در سال ۱۹۳۵ با ۱۳ ایستگاه در طول ۱۱ کیلومتر ساخته شد که اولین سیستم راه زیرزمینی اتحاد جماهیر شوروی به حساب می ‌آمد. در سال ۲۰۱۶ این مترو به ۲۰۰ ایستگاه مجهز و خط ریلی آن به طول ۳۳۳ کیلومتر رسید و لقب پنجمین خط متروی بلند جهان را از آن خود کرد.

این مترو با دقت ۹۹ درصدی، رکورد دار ورود و خروج به ‌موقع قطار‌ها در زمان‌ های معین است و فاصله انتظار قطار در ساعت شلوغی به ۹۰ ثانیه می ‌رسد. این مترو با عمق حداکثری ۷۴ متر در ایستگاه پابدی پارک (Park Pobedy)  یکی از عمیق ‌ترین مترو‌ها در جهان به حساب می‌ آید.

بیشتر بخوانید: معرفی عمارت سالار سعید سنندج

میدان مانژ 

میدان مانژ

میدان مانژ یک پیاده‌ راه با فضایی گسترده در منطقه تیورسکوی در قلب مسکو است و میدان سرخ را به شریان‌ های اصلی ترافیکی خیابان تیورسکایا متصل می ‌کند. این میدان با مساحتی معادل ۶۵۰۰ متر مربع در بعضی روز‌های تعطیل، میزبان نمایشگاه ‌های بین ‌المللی و کنسرت ‌های گوناگون است.

بعد از پیروزی در جنگ میهنی ۱۸۱۲ بر ناپلئون دور‌ه ‌ی جدید بازسازی مسکو که بسیار سریع بوده است شروع شده و کمیسیون مخصوصی از شرکت ‌های ساختمانی تشکیل می ‌شود که در این میان نقش فعال را معمار روسی بنام «اوسیپ باوی» بازی می ‌کند و در سال ۱۸۱۷ طرح جدیدی برای بازسازی شهر قدیمی مسکو ارائه می ‌شود .میدان مانژ یکی از این طرح‌ ها است. موزه تاریخی مسکو و باغ الکساندر از جنوب، هتل مسکوا  از شرق و دانشگاه دولتی مسکو از شمال آن را محصور کرده ‌اند. 

کیلومتر صفر مسکو

کیلومتر صفر مسکو

در بسیاری از کشورها کیلومتر صفر به مکانی (معمولا نقطه ‌ای از پایتخت) گفته می ‌شود که فاصله دیگر نقاط کشور از این نقطه سنجیده می ‌شود ولی در مسکو این نقطه به یکی از جاذبه ‌های دیدنی تبدیل شده است. پلاک دایره ای شکل برنزی که کیلومتر صفر روسیه را نشان می ‌دهد در مسکو و رو به ‌روی کلیسای ایبریان با فاصله کمی از میدان سرخ قرار دارد.

بسیاری از بازدید کنندگان و مردم محلی به کیلومتر صفر آمده و آرزو می ‌کنند، به این صورت که روی دایره برنزی می ‌ایستند و بعد از آرزو کردن سکه ‌ای را از کنار شانه خود پرتاب می ‌کنند. آن ها بر این باورند اگر سکه به روی این دایره برنزی بیفتد آرزویشان بر آورده می ‌شود.

خیابان آربات

خیابان آربات

خیابان آربات شامل دو خیابان قدیمی و جدید است، یکی از قدیمی ‌ترین و معروف ‌ترین خیابان ‌های شهر مسکو به شمار می ‌رود. این خیابان که قدمت آن به قرن پانزدهم بر می گردد، مملو از آثار هنری، فروشگاه‌ های خرید سوغاتی، کافه، موسیقی زنده است. در «آربات قدیم» فروشگاه‌ های متعدد صنایع دستی و یادگارهای روسیه وجود دارد .این خیابان در روزهای یکشنبه محل تجمع گروه‌ های نمایشی، نوازندگان، آکروبات‌ ها و ... است که هزاران نفر از آن بازدید می کنند. خانه-موزه الکساندر پوشکین در این خیابان قرار دارد. به مناسبت دویستمین سالگرد تولد این شاعر نامدار، مجسمه برنزی او و و همسرش در آربات نصب شده است.

«آربات جدید» که تقریبا به موازات آربات قدیم ساخته شده دارای فروشگاه‌ های متعدد امروزی است که گردشگران می ‌توانند وسایل مورد نیاز خود را از خوراک و پوشاک تا دوربین عکاسی و فیلم از آن ها تهیه کنند. در قرن ۱۸ آربات خیابان محبوب روشنفکران و جامعه هنری مسکو بود که در امتداد آن قدم می‌ زدند و در کافه ‌های آن به صحبت می‌ نشستند. 

بیشتر بخوانید: لوکس ترین رستوران های استانبول 

شاه توپ و شاه زنگ مسکو

شاه زنگ 

شاه زنگ

«تزار بل» با ۲۰۰ تن وزن، نام بزرگ‌ ترین زنگ در جهان است که در سال‌ های ۱۷۳۳ – ۱۷۲۵ توسط صنعتگران روسی به نام ‌های ایوان و ماکس ماتورین ساخته شده ولی هیچ وقت نواخته نشده است.

در سال ۱۷۳۷ موقعی که این زنگ در مرحله ‌ی ریخته ‌گری بود آتش سوزی در کرملین رخ می ‌دهد و نگهابان‌ هایی که درصدد نجات این اثر برآمده بودند، با عجله به این زنگ مقادیری آب می ‌پاشند که قسمتی از این ناقوس با وزن ۱۱ تن از آن جدا می ‌شود که هنوز هم این تکه در کنار زنگ قابل مشاهده است. به همین خاطر هیچ‌ کس صدای نواخته شدن تزار بل را نشنیده است. اعتقاد بر این است که اگر این زنگ عظیم نواخته می ‌شد تا فاصله 50 کیلومتری صدای آن قابل شنیدن بود. این زنگ برای نصب در یکی از کلیساهای کاخ کرملین در نظر گرفته شده بود که در مراسم و لحظات مهم مثل مراسم تاج‌ گذاری یا هنگام حملات دشمن نواخته شود.

شاه توپ

شاه توپ

شاه توپ در سال ۱۵۸۶ و زمان سلطنت «ایوان مخوف» توسط «آندری چوخوف» برای ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان ساخته شد. طول این توپ ۵/۳۴ متر، وزن آن ۴۰ تن و کالیبر آن ۸۹۰ میلی ‌متر است. قرار بود این توپ عظیم برای تیراندازی به صورت خوشه‌ ای استفاده شود اما هیچ‌ وقت نیاز به استفاده از آن احساس نشد و بیشتر جنبه نمادین پیدا کرد. در حال حاضر این توپ و گلوله های آن جنبه تزیینی دارد. اول توپ تزار در میدان سرخ در نزدیکی دروازه اسپاسکی ثابت شد ولی در سال ۱۷۰۶ آن را به کرملین منتقل کردند.

صومعه ناوادویچی

صومعه ناوادویچی

ناوادویچی، زیباترین صومعه شهر، با ۱۶ گنبد در قسمت جنوب غرب رودخانه مسکو واقع شده است. این صومعه در سال ۱۵۲۴ به دستور پرنس واسیلی به مناسبت گرامیداشت پیروزی نیرو‌های روس در سال ۱۵۱۴ بر نیروهای لهستان و لیتوانی برای باز پس‌گیری شهر اسمولنسک بنا شد.

در این محل افراد سرشناسی دفن شده ‌اند و مسئله جالب وجود مجسمه ‌ی متوفیان سر مزارشان است و وجود گل‌ های رنگارنگ و زیبا. در بعضی منابع این آرامستان را پلی به گذشته روسیه می ‌نامند، چون از ابتدای قرن بیستم افراد سرشناس بسیاری همچون گوگول (طنز پرداز)، چخوف (نویسنده سرشناس)، برتلس (دانشمند ایران ‌شناس روس)، سرگئی آیزنشتاین (کارگردان)، ماکارنکو (روانشناس)، توپولف (مهندس طراح هواپیما)، بلیایف (فضانورد)، تیتف (فضانورد)، نیکیتا خروشچف (رییس جمهور سابق شوروی)، بوریس یلتسین (اولین رییس‌جمهور روسیه فدرال)، زویا )دختر پارتیزان قهرمان روسیه در جنگ جهانی دوم)، همسر و پسر استالین، همسر گورباچف و ... در اینجا دفن شده‌ اند. مزار ابولقاسم لاهوتی (شاعر و فعال سیاسی ایران دوره مشروطه) در این آرامستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی مالدیو 2022

مرکز خرید گوم  GUM

مرکز خرید گوم

مرکز خرید GUM دپارتمان استور اصلی روسیه است. فضای داخلی آن بسیار باشکوه و مجلل است و از تعدادی از برترین برندهای بهترین طراحان مد دنیا میزبانی می ‌کند. این مجموعه بین سال‌ های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۳ ساخته شده است. در حال حاضر این مجموعه میزبان بیش از ۲۰۰ بوتیک است که محصولاتی از برندهای مختلف را عرضه می ‌کنند. از برندهای لوکسی مانند دیور گرفته تا برندهای مقرون‌ به ‌صرفه ‌تر مانند زارا.

در این مجموعه چند غذاخوری لوکس هم وجود دارد که می‌ توانید از امتحان کردن غذاهای لذیذ آن ‌ها لذت ببرید.

هر روز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برای گشت‌ و گذار و خرید در این مجموعه فرصت دارید.

مرکز نمایشگاهی  VDNKh

مرکز نمایشگاهی  VDNKh

این مجموعه اخیرا مورد بازسازی‌ های گسترده قرار گرفته است و در حال حاضر نما و ظاهر بسیار بهتری از قبل دارد. این مرکز به ‌عنوان نمایشگاهی در سال ۱۹۳۵ کار خود را شروع کرد و در حا حاضر به‌عنوان یک موزه روباز از معماری شوروی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

فواره و آب ‌نمای نمادین ورودی این مجموعه، چندین موزه، مراکز خرید، غذاخوری ‌های متعدد، یک اقیانوس ‌نمای بزرگ، زیپ لاین و یک پیست مخصوص اسب سواری از دیگر بخش‌ های این مرکز است. در زمستان یک پیست اسکیت روی یخ هم برپا می ‌شود که بزرگ ‌ترین پیست اروپا است.

بیشتر بخوانید: معرفی بزرگترین غار در ایران

کلیسای جامع مسیح منجی

کلیسای جامع مسیح منجی

این کلیسای باشکوه در دهه‌ی ۱۹۹۰ ساخته شده است. قبلا در همین مکان یک کلیسای دیگر با همین نام وجود داشت اما در سال ۱۹۳۱ توسط شوروی ویران شد.

برای مدت ۵۰ سال، این مکان میزبان یکی از بزگرترین استخرهای شنای روباز بود تا جایی که دولت جدید این کشور تصمیم گرفت تا این مکان مقدس را بازسازی کند. این کلیسا به نحوی طراحی شده است تا شبیه کلیسای قبلی باشد. یک نقاشی که به طور معجزه آسایی از ویرانی کلیسای قبلی باقی مانده بود، در این کلیسا نگهداری می ‌شود.

هر روز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر می ‌توانید به این مجموعه سر بزنید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر