بهترین جاهای دیدنی مالدیو 2022 - بهترین هتل بانه
  • دوشنبه 27 دی 1400
  • 388
  • 0
بهترین جاهای دیدنی مالدیو 2022 - بهترین هتل بانه
بهترین جاهای دیدنی مالدیو 2022 - بهترین هتل بانه

بهترین جاهای دیدنی مالدیو

مالدیو کوچکترین کشور در قاره آسیا است که پایتخت آن شهر زیبای ماله است. این جزیره بهشتی با ۱۲ هزار جزیره شگفت ‌انگیز، مروارید فیروزه ‌ای رنگ اقیانوس هند است. تنها ۲۰۲ جزیره این مجمع ‌الجزایر قابل سکونت هستند و ۸۸ جزیره آن گردشگر پذیر بوده و در آن‌ ها هتل ‌ها و اقامتگاه‌ هایی برای رفاه گردشگران تعبیه شده است.

مسجد جامع ماله

مسجد جامع ماله

مالدیو کشوری مسلمان ‌نشین بوده و طبیعی است که مساجد از جاذبه ‌های گردشگری آن باشند. مسجد جامع مالدیو در شهر ماله قرار گرفته و به ‌عنوان بزرگترین مسجد کشور مالدیو شناخته می ‌شود. قدمت این مسجد که با نام «مسجد السلطان» شناخته می ‌شود، به سال ۱۶۵۶ میلادی می‌ رسد. نمای زیبای مسجد و وجود مقبره ‌های قهرمانان و افراد شاخص مالدیو در این مسجد از ویژگی‌ های منحصر به ‌فرد آن به شمار می ‌روند.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های ایروان ارمنستان

ساحل مصنوعی ماله

ساحل مصنوعی ماله

این ساحل ساخت دست انسان در شهر ماله است که به یکی از جاذبه ‌های گردشگری مالدیو برای گردشگران تبدیل شده است. در این ساحل می ‌توانید انواع تفریحات آبی از قبیل شنا، موج‌ سواری، قایق‌ سواری، غواصی و دیگر تفریحات آبی را تجربه کنید، در کافه ‌ها و رستوران ‌های زیاد آن چیزی میل کنید و در کارناوال ‌ها، کنسرت‌ ها و جشن ‌های محلی شرکت کنید.

برای رزرو هتل داوینکو با شماره08734250641-4 تماس حاصل کنید.

موزه ملی مالدیو

موزه ملی مالدیو

موزه ملی مالدیو در ماله، پایتخت این کشور و در یکی از زیباترین پارک‌ های عمومی، «پارک سلطان» واقع شده است. این موزه تنها قسمت به ‌جای مانده از «قصر سلطان» است که بعد از تخریب آن در سال ۱۹۶۸ به یادگار مانده است. موزه ملی مالدیو در سه طبقه، آثارهای تاریخی، اشیاء قدیمی، تاج پادشاهی، زیورآلات، ظروف کنده ‌کاری شده، لباس و اسلحه را به نمایش گذاشته است.

ساحل درخشان جزیره وادهو 

ساحل درخشان جزیره وادهو

ویژگی خاص و دیدنی این ساحل تنها در شب، زمانی که آب ساحل زیبای این جزیره به ‌صورت کاملا رویایی در تلالو نور مهتاب می ‌درخشد، نمایان می ‌شود. این پدیده نتیجه وجود فیتوپلانکتون‌ ها یا میکروب‌ های دریایی شب‌ تاب است که آب دریا را مانند آینه ستاره‌ ها می ‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی مسجد دو مناره سقز

جزیره باآتول 

جزیره باآتول

جزیره باآتول بهشت کوچکی روی زمین است که دارای آب‌ هایی شفاف و کریستالی، صخره‌ های مرجانی، ساحل‌ هایی با شن‌ های سفید و آفتابی درخشان و گرم است. این جزیره از ۱۰۰ اقامتگاه و ویلای زیبا مجهز به تمامی امکانات رفاهی، سرگرمی، دکوراسیون شیک و جذاب و فناوری‌ های پیشرفته تشکیل شده است.

خانه وال مالدیو 

خانه وال مالدیو

حتما در برنامه ‌ریزی سفرتان گردش مهیج با زیر دریایی در خانه وال را قرار دهید. در دنیای زیرآب، ماهی ‌های رنگارنگ، مرجان ‌ها، ماهی ‌های صخره‌ ای، شیر ماهی ‌ها، کوسه‌ های سفید صخره ‌ای، لاک پشت ‌ها و موج عظیمی از ماهی ‌های کوچک به استقبال شما خواهند آمد.

دریچه ‌هایی برای تماشای کامل مناظر زیر آب برای گردشگران در این زیر دریایی تعبیه شده است. موقعی که در حال تماشای محیط زیر دریا هستید، می ‌توانید کشتی ‌های شکسته و غرق شده را کشف کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین و لوکس ترین رستوران های استانبول

جزیره هووان فوشی 

جزیره هووان فوشی

برای رفتن به جزیره هووان فوشی باید سوار قایق ‌های پرسرعت یا هواپیما های دریایی شوید. این جزیره همچون مرواریدی درخشان و پوشیده از سواحل شنی سفید ‌رنگ و خیره‌ کننده در میان آب‌ های لاجوردی مالدیو است. 

کاخ مولی آگه

کاخ مولی آگه

کاخ مولی ‌آگه در سال ۱۹۰۶ میلادی قبل از شروع جنگ جهانی اول ساخته شده است. این ساختمان زیبا مدتی مقر حکومتی مالدیو بود و بعد در سال ۱۹۵۳ میلادی بعد از اعلام جمهوری در مالدیو به دفتر ریاست جمهوری تبدیل شد و تا سال ۱۹۸۶ میلادی به همین عنوان استفاده می‌ شد. در حال حاضر این ساختمان زیبا با معماری چشم ‌نواز و قدیمی، مکانی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

جزیره جیراوارو

جزیره جیراوارو

جزیره جیراوارو به جزیره چهار فصل مالدیو معروف است. این جزیره بعد از ساخت اقامتگاه «چهار فصل» در سال ۲۰۰۴ به جزیره ‌ای قابل سکونت در مالدیو تبدیل شد. در این جزیره می‌توانید گونه ‌های گیاهی متنوع و حیوانات زیادی از جمله قناری پرسرخ،‌ خرچنگ، مارمولک ‌های اژدها و پروانه‌ ها را ببینید.

بیشتر بخوانید: لوکس ترین جاهای دبی 2022

غواصی در صخره بنانا

غواصی در صخره بنانا

صخره بنانا یک محدوده محفاظت ‌شده دریایی است که زیبایی‌ های آن و امکان غواصی در آن شهرت بین ‌المللی دارد. غارهای متعدد، برآمدگی‌ ها، خطوط صخره ‌ای و بافت مرجانی آن‌ چنان غنی است که انواع گونه ‌های دریایی را به خود جذب می ‌کند.

جزیره باتالا 

جزیره باتالا

جزیره باتالا، جزیره ‌ای زیبا در جزایر مرجانی شمالی مالدیو است که فاصله آن از فرودگاه مالدیو با قایق‌ های سریع ۹۰ دقیقه و با هواپیما های کوچک تنها ۲۰ دقیقه است. ساحل‌ های این جزیره از شن نرم و سفید پوشیده شده و دارای پوشش طبیعی زیبایی است. این جزیره آنقدر کوچک است که تنها در ۱۰ دقیقه می ‌توانید کل جزیره را بگردید.

بنای یاد بود تسونامی 

بنای یاد بود تسونامی

این بنا برای یاد بود کسانی که جان خود را در اتفاق ویرانگر طبیعی که در سال 2004 رخ داد ساخته شده است بنا نهاده شده است. ساختار کره ای مانند این بنا بسایر خاص و زیبا است و در خط ساحلی ماله واقع شده است. در کنار بازدید از این ساختار زیبا می توانید نظاره گر طبیعتی چشم نواز باشید و خاطراتی خوش برای خود رقم بزنید.

بیشتر بخوانید: بهترین و مشهورترین جاهای دیدنی ارمنستان 1400

جزیره یوتیمو 

جزیره یوتیمو

یوتیمو، از جزایر شمالی این کشور است و جزو مناطق دیدنی مالدیو است که به دلیل خاصی در تاریخ این مجمع‌ الجزایر اهمیت ویژه ای دارد. دلیل این شهرت به تولد سلطان محمد تاکوروفانو در این جزیره بر می گردد. در قرن ۱۶ میلادی، با فرماندهی او اهالی مالدیو مهاجمان پرتقالی را از جزایر این کشور بیرون راندند.

این جزیره مثل دیگر جزایر مالدیو با شن های سفید پوشیده شده که امواج اقیانوس هند بر آن می خرامد. هرچند که این مناطق با بناهای ساحلی مثل گاندووارو که یک قصر ساخته شده از چوب است، به تصرف در آمده اند. قصری که محل زندگی سلطان محمد تاکوروفانو بوده است.

جزیره فیدو 

جزیره فیدو

در قرن ۱۹ میلادی مردمی که امروزه در این جزیره زندگی می کنند، در نزدیکی جزیره‌یی گَن ساکن بودند. طی جنگ جهانی دوم، زمانی که مالدیو به دست انگلیسی ها افتاد، گَن تبدیل به یک پایگاه هوایی شد. درنتیجه تمامی ساکنین آن از جزیره بیرون رانده شدند و برای زندگی به نزدیک ترین محل پناهنده شدند که همان فیدو بود. مردم این منطقه بسیار مهمان نوازند.

جزیره مارادهو

جزیره مارادهو

این جزیره که در جنوب فیدو قرار دارد، توسط مرجان ها احاطه شده است و در قسمتی از مجمع الجزایر مالدیو قرار دارد که با گَن در قسمت شرق شروع می شود. این جزیره، باریک و کشیده مثل یک انگشت کشیده شده و سواحل آن را درختان نارگیل پوشانده است. این جزیره مثل فیدو با مردم خونگرم، ادویه های متنوع و غذاهای دریایی غنی اش از شما پذیرایی می کند. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر