بهترین رستوران های ایروان ارمنستان 2022 - هتل داوینکو
  • شنبه 25 دی 1400
  • 533
  • 0
بهترین رستوران های ایروان ارمنستان 2022 - هتل داوینکو
بهترین رستوران های ایروان ارمنستان 2022 - هتل داوینکو

بهترین رستوران های ارمنستان

مردم ارمنستان به غذا خیلی اهمیت می دهند و به محض اینکه مراسم و واقعه اجتماعی و ملی اتفاق می افتد بوی غذاهای خاص و خوشمزه کوچه پس کوچه های شهرهایش را فرا می گیرد.

در سفر به ارمنستان رستوران های زیادی را می بینید که انواع غذاهای خوشمزه محلی را سرو می کنند مخصوصا اگر به ایروان، پایتخت این کشور بروید که دستتان برای انتخاب رستوران های متنوع بازتر است.

رستوران لواش Lavash Restaurant

رستوران لواش Lavash Restaurant

برای صرف یک نهار لوکس و با کیفیت بین المللی رستوران لواش ارمنستان انتخاب خوبی برای شماست. منوی این رستوران بیشتر غذاهای گرجی با ذایقه غربی است اسم این رستوران از همان نان لواش خودمان گرفته شده است . سوپ مخصوص این رستوران را به هیچ عنوان از دست ندهید. دنده کباب و دلمه برگ مو به سبک ارمنی پیشنهاد خوبی برای نهار شماست. به هیچ عنوان از سالاد های خوشمزه این رستوران غافل نشوید.

برای رسیدن به این رستوران از میدان آزادی و اوپرای شهر ایروان می توانید به خیابان تومانیان Tumanyan برسید و با صرف چند دقیقه پیاده روی و تماشای مغازه های این خیابان برای صرف نهار یا شام در یکی از بهترین رستوران های ایروان مهمان باشید. غذاهای این رستوران قیمت معقولی دارند.

بیشتر بخوانید: مشهورترین جاهای دیدنی ارمنستان 1400

رستوران ماموور Mamoor Restaurant

Mamoor Restaurant

اگر علاقه مند به صرف شام به همراه موسیقی زنده در محیطی رمانتیک هستید پیشنهاد ما رستوران ماموور است، موزیک به زبان انگلیسی و اسپانیایی توسط نوازنده و خواننده های مجرب اجرا می شود.

در این رستوران منو به صورت کلاسیک است و اگر علاقه مند به خوردن استیک گوشت هستید به شما این وعده رو می دهیم که این رستوران بهترین استیک را برای شما سرو می کند.

شما امکان سفارش گوشت خرگوش و خرچنگ و میگو رو به صورت گریل شده دارید و از سالاد های این رستوران امتحان کنید. نوشیدنی ها و کوکتل های میوه ای این رستوران بسیار معروف هستند.

این رستوران جنب هتل گرند ۵ ستاره ایروان در خیابان آبوویان Abovyan واقع شده و تا میدان جمهوری ایروان تنها چند دقیقه پیاده فاصله است. دسترسی آسان و محیط دنج این رستوران می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. منوی این رستوران قیمت معقولی دارد، از دادن انعام در این رستوران غافل نشوید.

رستوران خانه چوبی wooden house restaurant

رستوران خانه چوبی

اگر علاقه مند به خوردن غذاهای سنتی ارمنی دارید حتما سری به رستوران خانه چوبی ایروان بزنید تمامی غذاهای این رستوران به صورت منو سلف سرویس هستند و بسیار مقرون به صرفه است و تمامی غذاها به صورت روزانه پخته می شوند.

این رستوران به سبک قدیمی دیزاین شده و تمامی صندلی ها و میزها چوبی هستند و تمامی کارکنان این رستوران خانم هستند وحتی می بینید که آن ها در کنار شما می شینند و نظرتان را راجع به دست پختشان سوال می کنند.

شما با قدم زدن از میدان جمهوری به سمت خیابان نعلبندیان Nalbandyan بعد از طی مسافت کوتاهی به رستوران خانه چوبی می رسید.

رستوران مر تاقه Mer Taghe

رستوران مر تاقه

برای خوردن پیتزا به مر تاقه بروید، رستورانی که محیطی ساده، صمیمی و راحت دارد و خمیر تازه پیتزاها در فضای مخصوص آن درست می شود به همین دلیل است که با خوردن اولین لقمه متوجه طعم متفاوت پیتزاها می شود. برای درست کردن این پیتزا، بر روی یک ورقه نازک و گرد خمیر، مقداری گوشت به همراه جعفری، گوجه و پیاز گذاشته و موقع سرو هم بر روی آن مقداری لیمو ریخته می شود. این پیتزا به همراه دوغ غذایی سیر کننده، ارزان و خوشمزه است.

این رستوران در خیابان تومانیان Tumanian و در نزدیکی خانه اپرا و میدان آزادی شهر ایروان قرارگرفته.

پیتزا تاشیر Tashir Pizza

پیتزا تاشیر

از منوی آن خاچاپوری که غذای سنتی گرجستان است را سفارش دهید گفته می شود گرجی ها سال ها قبل از اینکه ایتالیایی ها پیتزا رو اختراع کنند خاچاپوری این غذای خوشمزه رو با استفاده از خمیر گندم و پنیر و تخم مرغ و گوشت طبخ می کردند.

این رستوران به شما حق انتخاب می دهد که به هر میزان که میل دارید سفارش دهید یعنی می توانید یک برش از پیتزای پپرونی به همراه دو برش از پیتزای مرغ و ۳ برش از پیتزای سبزیجات سفارش دهید و محدودیتی برای این کار وجود ندارد.

اگر برای خرید به خیابان شمالی north avenue رفته اید می توانید یکی از شعبات این رستوران را در انتهای این خیابان پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل ‌های 5 ستاره ارمنستان

رستوران پندوک ایروان Pendok Yerevan

رستوران پندوک ایروان

در این رستوران آرام و راحت بیش از ۳۰ مهمان در سالن اصلی جا می شوند و گروه های کوچکتر ۴ تا ۹ نفره هم می توانند به اتاق های کوچکترش بروند، اتاق هایی که به محض وارد شدن به آن ها سبک ارمنی دکوراسیونش حال و هوایی خاص را درونتان ایجاد می کند. تمام رومیزی ها و روصندلی ها با تزئینات ارمنی و تصاویر برجسته ترین نقوش ارمنی پوشیده شده اند. در این رستوران از طعم بهترین غذاهای ارمنستان لذت می برید و غذاهای خانگی را امتحان می کنید. برای رسیدن به رستوران باید به شمال خیابان تریان Teryan بروید.

رستوران دولماما Dolmama

Dolmama

این رستوران از سال ۱۹۹۸ در قلب شهر ایروان قرار دارد و سخت تلاش می کند تا غذاهای سنتی ارمنستان را با رنگ و بویی تازه درست کند. غذای ویژه اش دلمه است که در رستوران های دیگر برای درست کردن آن گوشت و برنج را ترکیب و بعد از اضافه کردن ادویه جات خوش طعم، مواد را داخل برگ های مو می پیچینند. ولی این رستوران دستور پخت این غذا را تغیر داده است. در اینجا به جای گوشت چرخ کرده از قطعات ریز گوشت استفاده و به آن فلفل و رزماری اضافه می شود و در آخر هم بر روی آن ماست و لیمو می ریزند.

برای رسیدن به این رستوران باید به خیابان پوشکین Pushkin ما بین میدان آزادی و میدان جمهوری بروید.

رستوران اولد اریوان Old Erivan

رستوران اولد اریوان

این رستوران در طبقه هشتم یک ساختمان در خیابان تومانیان (Tumanyan) و روبروی سالن اپرای شهر ایروان واقع شده است. دلمه و ماهی ایشخان از بهترین غذاهای این رستوران است که به ذائقه ایرانی ها کاملا سازگار است، این غذا همان دلمه ایرانی است ولی نحوه طبخ آن کمی متفاوت است. طراحی داخلی این رستوران از ترکیب سنگ و چوب است که بر اساس معماری ارمنی ساخته شده است و نشان دهنده فرهنگ غنی و کهن این کشور است. ساختمان سالن اپرا از پنجره های رستوران اولد اریوان مشخص است و موقع صرف غذا می توانید از زاویه ایی متفاوت به این ساختمان زیبا نگاه کنید.

رستوران کوکاس تاورن Kovkas Tavern

Kovkas Tavern

این رستوران علاوه بر غذاهای ارمنی غذاهای گرجی طبخ می کند و برای ذائقه های متفاوت انواع غذاها و نوشیدنی ها را ارائه می کند. رستوران کاوکاس تاورن دارای ظرفیت بیش از 200 نفر است و در خیابان هانراپتوتیان (Hanrapetutyan) می باشد که مرکز شهر ایروان است و تا خیابان سایات نوا

 (Sayat Nova) تنها 50 متر فاصله دارد. زمانی که وارد رستوران می شوید احساس می کنید به گذشته سفر کردید چون طراحی آن مثل رستوران های دهه 90  میلادی است. موسیقی زنده ارمنی، زیبایی این فضا را دو چندان کرده است و به همراه آن رقص محلی ارمنی توسط چندین نفر به اجرا گذاشته می شود که برای میهمانان سرگرم کننده و جذاب است. 

رستوران تومانیان شاورما Tumanyan Shaurma

رستوران تومانیان شاورما

شاورمای ارمنی با محتویات گوشت یا مرغ به همراه سبزیجاتی مانند کلم، هویج، لوبیا، بادمجان و فلفل کبابی در رستوران تومانیان شاورما عرضه می شود. این رستوران غذاهای دیگری مثل کباب لوله ای، ایکی بیر (iki bir) و کباب بریان را طبخ می کند و ایکی بیر یکی از خوشمزه ترین غذاهای این رستوران است که قیمت آن با توجه گوشت استفاده شده متغییر است. رستوران تومانیان شاورما شعبه های دیگری در شهر ایروان دارد که در خیابان های کومیتاس (Komitas)  و منتشیان (Mantashian) می باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های دبی 2022

رستوران کاراس karas 

رستوران کاراس

رستوران های زنجیره ای کاراس در تمامی نقاط شهر ایروان دارای شعبه می باشد که تعداد آن از KFC  بیشتر است و در مجموع 12 شعبه فعال دارد. اولین شعبه رستوران کاراس ایروان در سال 2005 میلادی افتتاح شد و علاوه بر فست فود غذاهای دیگری مثل کباب بریان، مرغ و ماهی در این رستوران طبخ  می شوند، می توانید جگر، دل و زبان گاو هم سفارش دهید. ساعات کاری رستوران های زنجیره ایی کاراس از 8 صبح الی 12 شب است و تمام نیازهای یک کلان‌ شهر مدرن را برطرف می‌ کند. رستوران های زنجیره ایی کاراس در خیابان های تومانیان (Tumanyan)، آرشاکنیاتس (Arshakunyats)، آبوویان (Abovyan)، لنینگرادیان (Leningradyan)، هراچیا کوچار (Hrachya Kochar)، گای (Gai)، مسروپ ماشتوتس (Mesrop Mashtots)، واردانانتس (Vardanants)، سباستیا (Sebastia)، تریان (Teryan) و 2 شعبه در خیابان نورترن (Northern) است.

رستوران مستر گیروس Mr. Gyros

رستوران مستر گیروس

رستوران های زنجیره ایی مستر گیروس دارای 9 شعبه در شهر ایروان دارد و می توانید در این رستوران، فست فود های یونانی با طعم های متفاوت نوش جان کنید. غذای اصلی این رستوران "گیروس" نام دارد که ظاهر آن شبیه شاورما، ولی طعم آن متفاوت است. گیروس هم با گوشت مرغ و هم با گوشت گاو طبخ می شود و می توانید همراه آن سیب زمینی سرخ کرده، سبزیجات تازه و سس مخصوص سفارش دهید.

پای یونانی با دارچین یکی از خوشمزه ترین دسر های این رستوران است. در رستوران های زنجیره ایی مستر گیروس برای کودکان زمین بازی در نظر گرفته شده که یکی از مزایای این رستوران محسوب می شود. شعب رستوران های گیروس در خیابان های مسروپ ماشتوتس (Mesrop Mashtots)، تریان (Teryan)، کنترون (Kentron)، ستسرناکاربرد (Tsitsernakaberd)، واردانانتس (Vardanants)، یکمالیان (Yeqmalyan) و خیابان تومانیان (Tumanyan)  است.

رستوران انوش در هتل ریپابلیکای ایروان

رستوران انوش در هتل ریپابلیکای ایروان

یکی از بهترین رستوران های ایروان در این هتل واقع شده است؛ رستوران انوش. این رستوران منوی متنوعی از غذاها با بهترین کیفیت و تازه ترین مواد اولیه ارائه می شود. سرآشپزان حرفه ای انوش توانسته اند برمحبوبیت رستوران در بین گردشگران و توریست ها بیافزایند. انواع سالاد، سوپ، غذاهای گوشتی، غذاهای گیاهی، پیش غذاهای سرد و گرم، غذاهای کبابی و انواع دسر نشان دهنده منو متنوع رستوران انوش است.

آدرس: Amiryan St, Yerevan 0010, Armenia7/1

بیشتر بخوانید: بهترین و لوکس ترین رستوران های استانبول

رستوران مارکوپولو Marco Polo Resturant

رستوران مارکوپولو

این کافه رستوران بهترین مکان برای صرف غذا، دسر و انواع نوشیدنی های مختلف است. همانند بسیاری از رستوران ها مارکوپولو دارای انواع شعب در کشور ارمنستان می باشد. محبوب ترین شعبه آن در خیابان آبوویان و در نزدیکی میدان جمهوری ایروان واقع شده است که دارای انواع غذاهای اروپایی، ارمنی و پیتزاهای خوشمزه می باشد.

رستوران کلاب The Club Resturant

رستوران کلاب

این رستوران در ارمنستان و در شهر ایروان ساخته شده است و دارای فضایی دلچسب با طراحی زیبایی می باشد. در این مکان می توانید از انواع غذاهای سنتی و بین المللی را سفارش داده و از طعم و مزه آن ها لذت ببرید.

در این مکان می توانید از خوردن دسرهای خوشمزه لذت برده و از قسمت دیگری از آن که به صورت فروشگاه بوده فیلم، کتاب و مجله های گوناگون خرید کنید.

کافه جازوه Jazzve Cafe

کافه جازوه

معروف ترین شعبه جازوه در نزدیکی میدان اپرا و در کنار کافه ها و رستوران های متعدد دیگر قرار گرفته است. در این کافه علاوه بر فست فود و دسر و انواع نوشیدنی ها، قهوه مخصوص آن را امتحان کرده و در کنار آن می توانید از انواع کیک های خوشمزه آن به خصوص کیک های شکلاتی آن سفارش داده و نهایت لذت را با حضور خود در این مکان داشته باشید. کافه جازوه از انواع کافه ها در ارمنستان و شهر ایروان است که 11 شعبه دارد و بسیار محبوب در میان ارامنه و گردشگران است.

بیشتر بخوانید: معرفی بزرگترین غار در ایران

کافه لوئیز چاردن Louis Charden Cafe

کافه لوئیز چاردن

در آنجا موقع سفارش نوشیدنی های خود می توانید از شیرینی هایی که خود کارکنان این مجموعه به صورت روزانه درست می کنند سفارش داده و از طعم و مزه آن ها لذت ببرید. در این مجموعه علاوه بر قهوه و نوشیدنی های دیگر می توانید از صبحانه، ناهار و شام آن استفاده کنید. این کافه در خیابان امیریان است و از ساعت 8.30 صبح الی 11.30 شب باز است.

رستوران پروانه Parvana Restaurant

رستوران پروانه

محیط این رستوران خانوادگی بوده و کباب هایی که در آنجا پخته شده و سرو می شود بسیار لذیذ هستند. می توانید علاوه بر غذا در این رستوران از انواع نوشیدنی ها، میان وعده ها، دسرها و انواع میوه ها سفارش داده و از آن ها لذت ببرید. این رستوران در 3 طبقه ساخته شده است و در بدو ورود فضای بازی برای تفریح، رقص و شادی به همراه موسیقی زنده برای مشتریان وجود دارد. برای انجام بعضی مراسم های خود این رستوان محیطی بسیار عالی برای شادی ها و جشن های شما خواهد بود و رستوران پاروانا در خیابان ایساهاکیان واقع شده است.

رستوران آریا Arya Restaurant

رستوران آریا

یکی از رستوران های ایرانی در ارمنستان رستوران آریا است.در این مجموعه غذاهای کاملا ایرانی سرو می شود و در کنار غذاهای آن می توانید از دسر و سالاد و انواع نوشیدنی ها استفاده کنید. این رستوران در خیابان ایساهاکیان و بین خیابان تومانیان و باغرامیان است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر