جذاب ترین مکان های دیدنی پاریس (بخش دوم) - dawinco
  • یک شنبه 17 بهمن 1400
  • 556
  • 0
جذاب ترین مکان های دیدنی پاریس (بخش دوم) - dawinco
جذاب ترین مکان های دیدنی پاریس (بخش دوم) - dawinco

بهترین جاهای دیدنی فرانسه پاریس (بخش دوم)

کاخ پله رویال

کاخ پله رویال

پله رویال نمونه درخشانی از معماری سلطنتی است. پله رویال در زمان حکومت لویی سیزدهم و برای اقامت کاردینال ریشیلیو ساخته شد (کاردینال ریشیلیو معروف به عالیجناب سرخ ‌پوش، صدراعظم لویی سیزدهم بوده است). این کاخ، 60 سالن با ابعاد مختلف دارد. کاخ یک باغ بسیار زیبا و دوست ‌داشتنی هم دارد. این کاخ به قدری زیبا و فضای آن دلنشین است که با حضور در آن احساس می‌ کنید وارد یک روستای کوچک و باصفا شده ‌اید.

پله رویال دو سالن تئاتر دارد. در محوطه کاخ چند کافه و دو رستوران برای پذیرایی از مهمانان درنظر گرفته شده است. 

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی فرانسه پاریس (بخش اول)

قلعه کونسیرژوری

قلعه کونسیرژوری

ساخت این قلعه از قرن دهم میلادی شروع و تا قرن چهاردهم تکمیل شد. قلعه در ابتدا کاخی سلطنتی بود که در ادامه به زندان تغییر کاربری پیدا کرد. این قلعه یکی از بهترین قلعه ‌های دوران قرون وسطی بوده است.

قلعه کونسیرژوی از ساختمان ‌های مهم در دوران انقلاب فرانسه به شمار می‌ آمد. زندانیانی که قرار بود اعدام شوند، پیش از اجرای حکم روزهایشان را در این زندان سپری می‌ کردند. دادگاه‌ های انقلاب هم در همین ساختمان برپا می ‌شد. گفته می‌ شود در این دادگاه حکم اعدام بیش از 2600 زندانی صادر شده است. گویا «ماری آنتوانت» (همسر لویی شانزدهم) قبل از مرگ در همین زندان روزگاری را سپری کرده است. ولی «ماکسیمیلیان روبسپیر» که ریاست این دادگاه را برعهده داشت، خودش بعدها به اعدام محکوم شد و دوران قبل از مرگ را در کونسیرژوری سپری کرد.

ساعت کونسیرژوری در سال 1370 میلادی ساخته شده، قدیمی ‌ترین ساعت پاریس است. طلاکاری ‌های این ساعت جلوه بی‌ نظیری به آن داده است.

پارک شان دو مارس

پارک شان دو مارس

پارک شان دو مارس که در سال 1780 افتتاح شده، بین مدرسه نظامی و برج ایفل واقع شده است. این پارک با توجه به فضای باز و جایگاه ‌های ویژه‌ اش، محل بسیار مناسبی برای برگزاری رویدادهای ملی است. و چشم ‌انداز ایده ‌آلی از برج ایفل دارد.

پاریسی ‌ها و توریست‌ ها، این پارک را برای پیک نیک، شبگردی و تماشای زرق و برق برج ایفل انتخاب می ‌کنند. یکی دیگر از زیباترین دیدنی ‌های این پارک، دیوار صلح است. دیواری که در مارس 2000 در مقابل مدرسه نظامی پاریس برپا شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های پاریس

میدان کنکورد

میدان کنکورد  

میدان کنکورد در زمان انقلاب فرانسه به شهرت رسید. این میدان که پیشتر با عنوان «لویی پانزدهم» شناخته می‌ شد، در دوران انقلاب فرانسه محل اعدام بسیاری از چهره‌ های سرشناس نظیر لویی شانزدهم، همسرش ماری آنتوانت و لاوازیه بوده است.

علت دیگر شهرت میدان کنکورد، ابلیسک بلندی است که در مرکز میدان واقع شده است. این ابلیسک را در قرن نوزدهم، محمد علی پاشا، والی مصر به فرانسوی‌ ها هدیه داده است. قدمت این ابلیسک تاریخی به دوران رامسس دوم، یکی از فرعون ‌های مصر، بر می گردد.

میدان باستیل 

میدان باستیل

میدان باستیل را محل آغاز انقلاب فرانسه می ‌دانند. قلعه باستیل در روز چهاردهم ژوئیه سال 1789 تسخیر شد؛ این قلعه در قرن چهاردهم میلادی برای حفاظت از شهر ساخته شده بود. امروزه هم بسیاری از راهپیمایی ‌ها و اعتراضات مدنی فرانسوی‌ ها از این میدان شروع می ‌شود.

در وسط این میدان یک ستون بلند به نام ستون ژوئیه جلب توجه می ‌کند. روی این ستون نام بعضی از قهرمانان جنگ‌ هایی که فرانسه در آن ها شرکت داشته، حکاکی شده است. این ستون 52 متر ارتفاع و 40 پله دارد.

             

طاق پیروزی

طاق پیروزی

این طاق که بزرگترین طاق در دنیاست، در شمال خیابان شانزه لیزه واقع شده است. زمان ساخت این بنا به سال 1806 میلادی بر می گردد. طاق پیروزی بنا به دستور ناپلئون و به منظور بزرگداشت پیروزی امپراتور بر اتریش ساخته شده است. چند معمار معروف در ساخت این بنا مشارکت داشته‌ اند.

در زیر این طاق، مزار یکی از سربازان گمنام ساخته شده است. در واقع این آرامگاه، یاد بود تمام سربازان گمنامی است که در جنگ جهانی اول برای دفاع از فرانسه، جان خود را از دست داده ‌اند. هر روز ساعت 6 و نیم عصر، شعله ‌ای برای بزرگداشت این سربازان روشن می‌ شود.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های فرانسه

پل الکساندر سوم

پل الکساندر سوم

پل الکساندر سوم در سال 1900 میلادی افتتاح شده و یکی از نمادهای مهم پایتخت به شمار می ‌آید؛ معماری و موقعیت جغرافیای این پل، آن را خاص کرده است. این پل از سطح رود، 17 متر ارتفاع دارد و بخش بالایی آن با مجسمه ‌های طلایی و برنزی تزئین شده است.

پل الکساندر سوم، موزه انولید و مجموعه ‌ای از کاخ‌ های کوچک و بزرگ را به هم متصل می‌ کند. محوطه پل الکساندر به دلیل چشم ‌انداز فوق ‌العاده ‌اش از رود سن و برج ایفل، فضای ایده ‌آلی برای پیاده‌ روی به وجود آورده است.

برج سن ژاک 

برج سن ژاک

برج سن ژاک، ساختمانی مستقل است که در وسط میدانی به همین نام واقع شده است. این برج که معماری گوتیک دارد، طی سال ‌های 1509 تا 1523 میلادی ساخته شده است. در واقع این برج تنها باقی ‌مانده از بقایای کلیسایی به همین نام است که در قرن شانزدهم ساخته شده و در سال 1797 از بین رفته است.

در پایین این برج مجسمه ‌ای از «بلیز پاسکال» (فیزیکدان، ریاضیدان و فیلسوف فرانسوی) نصب شده است. این مجسمه‌ یادآور آزمایش‌ های فشارسنجی است که او در این محل انجام داده است.

تعداد زیادی مجسمه در بخش ‌های مختلف برج سن ژاک نصب شده است؛ مجسمه ‌هایی که هر کدام معنا و مفهوم خود را دارند. به طور مثال چهار مجسمه شیر، گاو، عقاب و انسان که در چهار طرف برج در بالاترین قسمت واقع شده، به چهار نماد مبشران انجیل اشاره می ‌کند.

موزه رودن

موزه رودن

بنای این موزه بسیار مجلل و ارزشمند است و معماری بسیار بی نظیری دارد که در قرن ۱۸ بنا شده است دارای ۶ هزار مجسمه ساخته شده به دست آگوست رودن است. این موزه یکی از جاذبه ها و مکان های گردشگری فرانسه است.

بنیاد لویی ویتون

بنیاد لویی ویتون

نمای این ساختمان به شکل کشتی عظیم معماری شده است که آثار هنری معاصر در آن وجود دارند و در این منطقه نمایشگاه های مختلفی برگزار شده اند که مورد توجه گردشگران بوده است.

بازار کهنه فروشان

بازار کهنه فروشان

قدمت این بازار که یکی از مکان های دیدنی فرانسه است به بیش از ۱۵۰ سال پیش بر می گردد. اجناس عتیقه و قدیمی که در این بازار رد و بدل می شوند می توانند برای گردشگران جالب و دیدنی باشند.

بیشتر بخوانید: روستای زیبای پالنگان

مغازه تاکسیدرمی دیرول

مغازه تاکسیدرمی دیرول

برای گردشگرانی که به حیات وحش حیوانات علاقه مند هستند و دوست دارند تا بیشتر با گونه هایی از حیوانات آشنا شوند می توان موزه تاکسیدرمی را پیشنهاد کرد که به عنوان یکی از مکان های دیدنی فرانسه شناخته می شود.

قلب مقدس

قلب مقدس

این کلیسا متعلق به افراد سلطنتی است که دارای معماری رومی است و بر فراز تپه های باستانی مونتمار واقع شده است. در سال ۱۸۷۵ بنای اصلی این کلیسا ساخته شده است.

مونت سنت میشل

مونت سنت میشل

مونت سنت مویشل جزیره ای است که در قرن هشتم در نرماندی فرانسه بنا شد ولی بعدها به این نام شهرت پیدا کرد. وجود جاذبه های گردشگری زیادی که در این جزیره وجود دارد، باعث شده تا سالانه گردشگران زیادی از آنجا دیدن کنید.

خاص بودن این بنا به خاطر نوع معماری آن است، در بالای این ساختمان صومعه قرار گرفته و در پایین آن فروشگاه های زیادی وجود دارند، این جزیره آمیزه ای از تاریخ و هنر بوده و به عنوان یکی از نماد های فرانسه معرفی می شود.

بیشتر بخوانید: معرفی تمام رستوران های کردستان

قلعه چنانسی 

قلعه چنانسی

قلعه چنانسی در قرن شانزدهم در عرض رود چر ساخته شد. در زیر قلعه، گذرگاه هایی برای عبور قایق ها وجود دارد. بعد از قلعه ورسایلس، چنانسی پربازدید ترین قلعه در فرانسه است که به خاطر باغ های دوست داشتنی اش مورد توجه است. قلعه چنانسی بعد از جنگ جهانی دوم به خاطر آسیب هایی که دید، مرمت و تعمیر شود.

منطقه لی پوی ان ولای 

منطقه لی پوی ان ولای

منطقه لی پوی ان ولای در جنوب فرانسه به خاطر سه چیز معروف شده است: کلیسای جامع، عدس و درست کردن قیطان و بند کفش. از جاذبه های مورد توجه منطقه لی پوی، معبد مریم مقدس در بالای کوه مونس آنیسیوس است که زائران را قبل از قرون وسطی به سمت خود می کشاند. 

پیست اسکی وال دی ایزر 

پیست اسکی وال دی ایزر

وال دی ایزر یک پیست اسکی محبوب در جنوب شرق فرانسه نزدیک مزر ایتالیاست. پیست اسکی وال دی ایزر میزبان مسابقات اسکی مردان در دو رشته اسکی در سراشیبی و اسکی سرعت در المپیک زمستانی سال 1992 بود. این پیست اسکی به صورت منظم میزبان مسابقات قهرمانی جهان است. در روستای زیبای مجاور این پیست اسکی 1800 سکنه زندگی می کنند که در زمستان تعدادشان به 15 کاهش پیدا می کند.

کلیسای جامع ریمز 

کلیسای جامع ریمز

به خاطراینکه تاجگذاری پادشاهان فرانسوی در اینجا انجام می شد، کلیسای جامع ریمز چون جای مهمی در سلطنت فرانسه به شمار می رفت. ساخت این بنای عظیم و خیره کننده به سبک گوتیک از سال 1211 تا 1375 طول کشید. کلیسای جامع ریمز سالانه یک میلیون توریست را به سمت خود می کشاند.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های مالدیو 2022

قصر فونتن بلو 

قصر فونتن بلو

قصر فونتن بلو که در 65 کیلومتری پاریس مرکزی قرار گرفته است، یکی از بزرگترین کاخ های ییلاقی سلطنتی فرانسه است. در قرن دوازدهم قصر فونتن بلو جایی بود که در آن ناپلئون قبل از اینکه به البا تبعید شود از امپراتوری کناره گیری کرد. مجموعه فونتن بلو پر از ساختمان های پر زرق و برقی است که داخلشان حتی از بیرون پر زرق و برق تر است.

پل قدیمی پونت دوگارد 

پل قدیمی پونت دوگارد

پونت دو گارد یک پل قدیمی رومی است که روی رود گاردون در جنوب فرانسه ساخته شده است. این پل بسیار قدیمی که در حدود 40 سال بعد از میلاد ساخته شده است، بخشی از یک مسیر طولانی است که آب را از چشمه ای در اوزس (Uzes) به مستعره روم، یعنی نیمز می آورد. طول پل پونت دوگارد 49 متر است و طولانی ترین پل در زمان روم باستان به حساب می آمد.

کاخ پاپ فرانسه

کاخ پاپ فرانسه

کاخ پاپ قصری است که پاپ های آوینگون از آنجا فرامین خود را صادر می کردند. در یک دوره قصر بین پاپ دوم و پاپ دیگری در آوینون، تقسیم شد. دیوار های این قصر که به ضخامت 3 متر هستند، برج های دیده بانی و دروازه های بالا را همه به شکل قلعه مانند این قصر تاکید دارند (یعنی از آن به عنوان دژ هم استفاده می شد).

دره شامونیکس

دره چامونیکس

دره شامونیکس یکی از قدیمی ترین پیست های اسکی فرانسه است. اولین المپیک زمستانی در سال 1924 در اینجا برگزار شد. دره شامونیکس در نزدیکی مونت بلانت در آلپ فرانسه قرار دارد. در زمستان پیست اسکی شامونیکس اسکی بازان کلاس جهانی را از همه جای دنیا و بخصوص اروپا به اینجا می کشاند. چون پیست شامونیکس سخت ترین سراشیبی ها اسکی را داراست، بسیار مورد توجه اسکی بازان حرفه ای است. در تابستان هم دره شامونیکس بهشت کوه نوردان برای صعود به آلپ است. تله کابین سواری هم در تابستان یک تفریح محبوب است که در پیست شامونیکس امکانات آن مهیاست.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر