نکات مهم برای رزرو هتل - هتل داوینکو
  • شنبه 28 اسفند 1400
  • 498
  • 0
نکات مهم برای رزرو هتل - هتل داوینکو
نکات مهم برای رزرو هتل - هتل داوینکو

نکات مهم برای رزرو هتل

اطلاعات درباره هتل ‌ها و انواع آن ‌ها

متل  MOTEL

نکات مهم برای رزرو هتل

متل ترکیبی از دو واژه  HOTEL و MOTOR است. متل ماهیت بین راهی دارد و معمولا خارج از شهرها قرار می‌ گیرد.

درباره ‏متل می ‌توان به این صورت گفت که هتلی است که در آن مسافران می ‌توانند با خودروی شخصی وارد شده، و حتی خودرو را مقابل درب اتاق ‏خود پارک کنند.

بیشتر بخوانید: آبشار شیطان کوه لاهیجان

هتل پانسیون ‏Hotel Pension

هتل پانسیون درشهرواقع شده است. تعدادی اتاق، سالن غذاخوری، کتابخانه، سالن ‏مطالعه و اتاق تلویزیون درآن قرار داده شده است.

اتاق ‌های پانسیون معمولا هیچ امکاناتی ندارند و یا کمترین و اولیه‌ ترین ‏امکانات را دارا می ‌باشند. اتاق ‌های پانسیون را معمولا به صورت ماهانه و یا سالانه اجاره می ‌دهند.

پانسیون ‌ها مشتریان دیگری را از بیرون هتل برای صرف غذا نمی ‌پذیرد، به همین خاطر سالن غذاخوری کوچکی بسته به نیاز مهمانانی که در آنجا اقامت دارند، تعبیه شده است.

هتل آپارتمان ‏Apartment Hotel

اگر امکانات پذیرایى در هتلی کاهش یابد، به آن هتل آپارتمان می ‌گویند. در هتل آپارتمان ‌ها وسایل آشپزى موجود است و نیازى به رستوران احساس نمى ‌شود.

بر خلاف هتل ‌ها که دارای شرایط سختی هستند هتل آپارتمان ‌ها دارای انعطاف ‌پذیری بالایی است.

به صورت کلی قیمت آن‌ ها از هتل ‌های هم ردیف، پایین ‌تر است.

نکات مهم درباره انتخاب و رزرو هتل:

نکات مهم درباره انتخاب و رزرو هتل

تمامی هتل های مقصد خود را جستجو کنید

بدون توجه به این که چقدر پول دارید و میزان بودجه ی مالی شما زیاد و یا کم است همه ی هتل ها را از 5 ستاره تا یک اقامتگاه بسیار معمولی را مورد بررسی و تفسیر خود قرار دهید. با این کار و با اختصاص دادن بین ۱۵ الی ۳۰ دقیقه زمان می توانید تا یک تصور کلی از انواع خدمات و امکانات مختلف در مقصد خود را در نهایت این کار مطلع شوید.

با این که همه ی هتل ها در ارائه ی بعضی خدمات و امکانات مختلف و متفاوت عمل می کنند اما این حقیقت غیر قابل انکار است که ۹۰ درصد خدماتی که در هتل ها دریافت می کنید، با یکدیگر یکسان هستند و تنها شکل ارائه ی آن خدمات است که تفاوت اصلی را برای شما ایجاد می کند.

پیشنهاد ما برای شما این است که اول یک تصور کلی نسبت به هتل های موجود در مقصد خود پیدا کنید و بعد بروید به سراغ هتلی که با بودجه ی شما همخوانی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های هلند در سال 2022

خدمات هتل ها را با یکدیگر مقایسه کنید

نکات مهم درباره انتخاب و رزرو هتل

انواع خدمات مختلفی که هتل به مسافران خود ارائه می کند را با یکدیگر مورد بررسی و مقایسه قرار دهید تا نتیجه ی جالبی را بگیرید. یکی از فایده های مهم این کار این است که با این کار می توانید این را متوجه شوید که آیا هتلی در مقصد شما هست که با همین مقدار هزینه خدمات بیشتری را ارائه دهد.

به تعداد ستاره های هتل دقت کنید

درست است که نمی توان از روی ستاره های یک هتل به صورت صد در صدی شکل ارائه ی خدمات یک هتل را قضاوت کرد ولی این که آیا این هتل امکاناتش کامل است و یا نه و یا حتی این که خدماتی که به شما ارائه می شود در نهایت کم است و یا برعکس؛ می توانید به آن دست یابید. دقت به تعداد ستاره های یک هتل، یکی از روش های سنتی و بسیار پرکاربرد در انتخاب یک اقامتگاه مناسب و در عین حال با هزینه ای مناسب است.

این یکی از قوانین خاکستری در این زمینه است که در بعضی از کشورهایی همچون اسپانیا خیلی مهم است که تعداد ستاره های یک هتل با میزان خدمات و امکاناتی که برای مسافران و اقامت کنندگان تهیه دیده است، یکی باشد و در یک کلام ستاره های یک هتل کاملا تمامی خدمات و تجهیزات آن را تشریح می کند. به همین دلیل است که به شما می گوییم که ستاره های یک هتل را از اولویت های خود قرار دهید چون تا ۷۰ درصد و بیشتر ستاره های یک هتل در انتخاب آن تاثیر گذار هستند.

به جای عکس هتل، امکانات آن را بررسی کنید

برای رزرو هتل حتما امکانات آن را به صورت کامل بررسی کنید. فراموش نکنید که خیلی ها هستند که وقتی می خواهند که هتلی را رزرو کنند، چشمشان دیگر زیبایی های نمایش داده شده ی هتل در عکس ها را می گیرد و الباقی کارها و بررسی ها را کنار می گذارند و رزرو خود را انجام می دهند. نمی گوییم که عکس ها را کنار بگذارید و اصلا نگاهشان نکنید اتفاقا برعکس، عکس هایی که از زوایای مختلف یک هتل چه در سایت خود هتل و یا در سایت های نقد و بررسی آن ها می گذارند؛ اطلاعات خوبی را به شما می دهند.

ولی تصمیم نهایی خود را باید تحت تاثیر بررسی کامل شرح خدمات و امکانات هتل مورد نظرتان اعمال کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی باکو آذربایجان

نوع اتاق های یک هتل

با توجه به تعداد نفراتی که با شما در این سفر همراه هستند، یکی از نکات مهم برای رزرو هتل که می تواند بر روی تصمیم شما بسیار تاثیرگذار باشد این است که اتاق های هتلی که شما برای اقامت می خواهید رزرو کنید، برای اقامت چند نفر در نظر گرفته و تجهیز شده اند. این که شما دوستانه، خانوادگی و یا حتی به قصد کار و تجارت می خواهید به جایی سفر کنید بسیار بر روی اتاقی که می خواهید رزرو نمایید تاثیر گذار است.

کسانی که قصد سفر به جایی را دارند و هدفشان از این سفر تجاری است، برایشان مهم است که اتاقشان میز کار، اینترنت پر سرعت WIFI و یا حتی لپ تاب و سیم شارژر داشته باشد.

در بعضی از هتل ها اتاق ها تنها برای اقامت ۲ نفر مجهز شده اند و در بعضی از هتل های دیگر، امکان اقامت یک کودک با امکانات مناسب و یا اضافه شدن تعداد نفرات بیشتر هم وجود دارد.

موقعیت مکانی

یکی از مهم ‌ترین اقدامات این است که، هتل‌ مان موقعیت مکانی مناسبی داشته باشد.

نزدیک بودن هتل به ایستگاه‌ های اتوبوس، تاکسی و مترو، شما را در مدت زمان کوتاهی به مقصدتان می ‌رساند. موقع رزرو هتل، موقعیت مکانی ‌اش را با دقت بررسی کنید.

فعالیت‌ ها و تفریحات

بیشتر هتل‌ ها بسته به سطح و تعداد ستاره‌ هایشان، امکاناتی را برای فعالیت و تفریح مهمانان در نظر می ‌گیرند.

موقع انتخاب و رزرو هتل باید این نکته را در نظر بگیرید که اگر می ‌خواهید زمان بیشتری را در هتل بگذرانید، رزرو هتل‌ های 4 یا 5 ستاره را انتخاب کنید.

ولی اگر می‌ خواهید بیشتر وقتتان در بیرون از هتل بگذرانید، هتل‌ های سطح پایین ‌تر گزینه بهتری است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با سنگ نبشته اورامان

قیمت

قیمت، یکی از مهم ‌ترین معیارها برای انتخاب هتل است. بسیاری از مسافران در همان ابتدا با توجه به قیمت، انتخاب‌ هایشان را محدود می ‌کنند.

ولی ممکن است رزرو هتل ارزان را انجام دهید اما بعدا که حساب می ‌کنید، متوجه می ‌شوید هزینه‌ های جانبی هتل خیلی بیشتر شده است.

مثل دور بودن از مرکز شهر و پرداخت هزینه‌ های حمل و نقل

رستوران هتل

تقریبا همه هتل‌ ها، رستوران دارند. بعضی از هتل ‌های 4 و 5 ستاره، نه یک رستوران بلکه چندین رستوران دارند. بعضی از هتل ‌ها به واسطه رستوران‌ هایشان معروف شده ‌اند.

کیفیت و تنوع و سلامت غذاهای بعضی از رستوران ‌های هتل ‌های معروف واقعا پایین است.

نظافت و خدمات

برای داشتن آرامش و اقامتی دلچسب، اتاق یا سوئیتتان باید تمیز و مرتب باشد. بسیاری از افراد تمیزی هتل، از هر چیزی برایشان مهم ‌تر است.

هتلی با خدمات خانه‌ داری خوب و منظم، این انتظار را برآورده می ‌کند.

با توجه به نیازهایتان، موقع رزرو هتل، دقت کنید تا خدماتی نظیر لباسشویی، روم‌ سرویس، آرایشگاه و ... در هتل در دسترس باشند.

امنیت و حفاظت

همه ما توقع داریم موقعی که هتل را ترک می‌ کنیم، خیالمان بابت امنیت وسایل‌، مدارک و پول ‌هایمان راحت باشد. اگر اتاق یا سوئیتتان دارای گاو صندوق باشد، بخش عمده ‌ای از این امنیت تامین می‌ شود.

بیشتر بخوانید: عمارت سالار سعید سنندج

اینترنت رایگان

امروزه تقریبا بخش بسیار زیادی از کارهایمان را با اینترنت انجام می ‌دهیم. به همین خاطر هتل ‌ها باید اینترنت رایگان مهمانانشان را تامین کنند.

حتما مطلع شوید که اینترنت فقط در لابی است یا در اتاق‌ ها هم موجود است. سرعت و حجم اینترنت مصرفی را هم مورد بررسی قرار دهید.

قوانین و مقررات کنسلی

موقع رزرو هتل حتما قوانین و مقررات کنسلی هتل را بررسی کنید. امکان دارد شرایطی پیش بیاید و مجبور به لغو سفرتان شوید.

هتل هم وظیفه دارد در چنین شرایطی پولتان را برگرداند.

اینکه هتل بخواهد مبلغی از پول را بابت جریمه کم کند طبیعی است، ولی شما این را هم بدانید که، میزان جریمه بابت کنسلی چه قدر است.

توجه به نیاز‌های خاص

بعضی افراد شاید موقع سفر نیازهای خاصی داشته باشند، مثل افرادی که قصد برگزاری کنفرانس دارند یا با حیوانات خانگی ‌شان سفر می ‌کنند و یا افرادی که دارای معلولیت هستند. اگر جزو این دسته ‌ها هستید، حتما قبل از رزرو هتل،‌ از وجود امکانات موردنیازتان مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید: روستای زیبای پالنگان

حداقل سن رزرو هتل

حداقل سن رزرو هتل در ایران 18 سال تمام است و افراد کمتر از این سن قادر به رزرو هتل نمی باشند. از آنجایی که مسافران در زمان پذیرش باید مدارک شناسایی شامل کارت ملی، شناسنامه عکس دار، پاسپورت یا ویزا (برای مسافران خارجی) به همراه داشته باشند، پنهان کردن سن واقعی رزرو کننده به هیچ وجه ممکن نیست.

شرایط پذیرش کودکان

شرایط پذیرش کودکان از آن دسته قوانینی است که در هتل ها متغیر است. در بعضی هتل ها کودکان تا سن 6 سال را از پرداخت هزینه معاف می کند؛ در حالی که هتل های دیگر قانون دیگری دارند. به این صورت که نرخ خردسال تا 2 سال رایگان و کودک 7 سال در صورت عدم استفاده از سرویس اضافه موظف به پرداخت هزینه نیم بها می باشد که به صورت حضوری در هتل دریافت می شود. ولی در حالت کلی پذیرش کودکان زیر ۲ سال رایگان بوده و دریافت هزینه بابت اقامت آن ها تخلف به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: فست فودی ها و کافه های کردستان

شرایط پذیرش زوج ها در هتل

شرایط پذیرش زوج ها در هتل

زوج های ایرانی برای اینکه بتوانند سوئیت مشترک رزرو کنند، باید کارت ملی یا شناسنامه یکی از زوجین را به همراه داشته باشند. در صورت ازدواج موقت همراه داشتن صیغه نامه معتبر الزامی است. علاوه بر این خانم های مجرد که پیش تر قادر به رزرو هتل به تنهایی نبودند، در حال حاضر می توانند با داشتن مدرک شناسایی این کار را انجام دهند.

شرایط لغو رزرو هتل

شرایط لغو رزرو هتل

اگر رزرو هتل خود را از طریق سایت انجام می دهید، باید بدانید که وضع شرایط و ضوابط لغو کنسلی در اختیار اقامتگاه است و هر هتل قوانین خاص خود را در این زمینه دارد. شرایط و مبلغ جریمه کنسلی بعد از ثبت این درخواست مشخص شده و مابقی به حساب مسافر واریز می شود. ولی بر طبق موارد شیوه نامه اجرایی ذخیره اتاق و ابطال آن در واحدهای اقامتی شرایط لغو رزرو به صورت زیر است:

اگر متقاضی تا ۲۰ روز قبل از زمان رزرو شده برای استفاده، نسبت به لغو آن اقدام کند، هیچ گونه جریمه‌ ای به او تعلق نخواهد گرفت.

از ۲۰ روز تا ۱۱ روز قبل از ورود مهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۲۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق.

از ۱۰ روز تا شش روز قبل از ورود مهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۳۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق.

از پنج روز تا ۴۸ ساعت قبل از ورود مهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۵۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق.

از ۴۸ ساعت قبل تا زمان ورود مهمان، مبلغ ۷۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق.

تبصره 1: چنانچه مهمان بعد از رزرو و اقامت در هتلی، بنا به هر دلیلی از ادامه اقامت در هتل منصرف شد، هزینه یک شب اقامت به ازاء هر اتاق محاسبه و از مبلغ پیش‌پرداخت کسر خواهد شد، به جز موارد خاص با توافق طرفین.

تبصره 2: کاهش تعداد اتاق ‌های رزرو شده توسط دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی تا ۴۸ ساعت قبل از ورود و تا سقف قابل قبول بوده و مشمول جریمه نیست.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر