قوانین رزرو هتل 1402 | داوینکو
  • پنج شنبه 19 بهمن 1402
  • 59
  • 0
قوانین رزرو هتل 1402 | داوینکو
قوانین رزرو هتل 1402 | داوینکو

هتل نزدیک مراکز خرید بانه

قوانین رزرو هتل

ارائه مدرک شناسایی معتبر در هتل، الزامی است و وارد کردن اطلاعات در سایت کافی نیست. طبق قوانین رزرو هتل در ایران، مسافران ایرانی و خارجی می بایست برای دریافت کلید، مدرک شناسایی معتبر (پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی) همراه داشته باشند.

حداقل یکی از مسافران باید به سن قانونی رسیده باشد و مدارک سایرین نیز ارائه شود. بر اساس قوانین رزرو هتل در ایران، اگر مسافر مدرک شناسایی معتبر ارائه ندهد یا به سن قانونی نرسیده باشد، سایت هیچ گونه مسئولیتی در قبال عدم بازگشت وجه پرداختی قبول نمی‌کند.

قوانین رزرو هتل در ایران

قوانین رزرو هتل در ایران تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است و استفاده از اتاق‌های مشترک یا سوئیت، منوط به رعایت اصول شرع اسلام است. ارائه مدرک لازم برای اثبات محرمیت، ضروری است و در غیر این صورت، هتل از ارائه خدمات به مسافران معذور است و وجه طبق قوانین و مقررات، بازگردانده نخواهد شد.

استفاده از اتاق مشترک برای مسافران ایرانی به همراه تبعه خارجی در برخی هتل‌ها امکان‌پذیر نیست؛ لذا ضروری است قوانین خاص هر هتل را پیش از رزرو مطالعه کنید تا هنگام حضور در هتل، دچار مشکل نشوید.

قوانین لغو رزرو هتل و حقوق مسافران

یکی از مواردی که ممکن است برای هرکسی پیش بیاید،‌ کنسل شدن ناگهانی سفر است. مسلماً در این شرایط مجبور به لغو رزرو هتل خود هستید. بسیاری از افراد هستند که از حقوق خود در این شرایط آگاه نبوده و نمی‌دانند تا چه مقدار از هزینه پرداخت شده را می‌توانند پس بگیرند. قوانین هتل‌ها درباره لغو رزرواسیون به شرح زیر است:

۱) اگر رزرو هتل از طریق تورهای مسافرتی و دفاتر خدمات گردشگری انجام شده باشد، ‌میزان جریمه‌ای که لازم است برای لغو رزرواسیدن پرداخت شود، طبق قرارداد و توافق طرفین است.

۲) اگر خودتان اتاق را رزرو کرده‌اید، میزان جریمه پرداختی برای لغو به شرح زیر است

الف) اگر تا ۲۰ روز قبل از تاریخ ورود خود رزرو را لغو کنید، هیچ جریمه‌ای لازم نیست پرداخت کنید.

ب) اگر از ۲۰ تا ۱۱ روز قبل از ورود، رزرو خود را لغو کنید، باید ۲۰ درصد هزینه یک شب اقامت در هتل را به ازای هر اتاق،‌ به عنوان جریمه پرداخت کنید.

ج) اگر از ۱۰ تا ۶ روز قبل از ورود، رزرو خود را لغو کنید، باید ۳۰ درصد هزینه یک شب اقامت در هتل را به ازای هر اتاق، به عنوان جریمه پرداخت کنید.

د) لغو رزرو اگر از ۵ روز تا ۴۸ ساعت پیش از ورود باشد، مشمول جریمه ۵۰ درصد هزینه یک شب اقامت در هتل، به ازای هر اتاق می‌شود.

ه) اگر لغو از ۴۸ ساعت پیش از ورود تا زمان ورود باشد،‌ جریمه شما پرداخت ۷۰ درصد هزینه یک شب اقامت در هتل به ازای هر اتاق است.

رزرو اتاق هتل توسط خانم‌ها

اولین شرط برای اینکه بتوانید به تنهایی اتاقی را در هتل رزرو کنید، سن شما است. طبق قواین کشور ما، هتل‌ها نمی‌توانند به افراد جوان‌تر از ۱۸ سال تنها اتاقی ارائه دهند. اما سؤال مهمی که میان مردم وجود دارد، این است که آیا دختران مجرد و یا زنان متأهل تنها نیز می‌توانند اتاقی را به تنهایی رزرو کنند؟ برخلاف تصور عموم، قوانین رزرو اتاق در هتل هیچ تفاویت برای مردان و زنان ندارند.

اگر به فکر سفرهای تفریحی هستید، گاهی اقامتگاه های بوم گردی و غیره از هتل ها انتخاب بهتری هستند. دلیل آن را در این مطلب در مورد مزیای اقامتگاه نسبت به هتل توضیح داده‌ایم.

جالب است بدانید برخلاف تصور عموم تفاوتی بین قوانین رزرو هتل بین آقایان و خانم‌ها وجود ندارد

این موضوع به این معنا است که دختران مجرد بالای ۱۸ سال و یا زنان متأهتل تنها نیز می‌توانند با ارائه مدرک شناسایی معتبر و عکس‌دار می‌توانند اتاقی را به تنهایی در هتل رزرو کنند. اگرچه طبق قوانین وضع‌شده و معتبر، زنان هیچ محدودیتی برای رزرو اتاق ندارند؛ اما هتل‌هایی وجود دارند که از پذیرش خانم‌ها تنها امتناع کرده و از آن‌ها می‌خواهند نامه‌ای از اماکن انتظامی برای هتل ارائه کنند. اگر می‌خواهید به عنوان دختر تنها اتاقی را در هتل رزرو کنید و هتل از تحویل اتاق به شما امتناع کرد، بدانید که این کار هتل طبق قانون نبوده و شما می‌توانید این تخلف هتل را پیگری کنید.

رزرو هتل بدون شناسنامه

رزرو هتل بدون شناسنامه

حتماً همه شما می‌دانید که یکی از مدارک اصلی و ضروری برای رزرو اتاق در هتل، شناسنامه عکس‌دار و معتبر است. اگر به تنهایی سفر می‌کنید، داشتن اصل شناسنامه و اصل کارت ملی برای تحویل اتاق به شما ضروری است. شاید شما یکی از آن افراد بدشانسی باشید که درست پیش از رفتن به سفر، شناسنامه‌تان را گم کرده‌اید. نگران نباشید، شما ممکن است هنوز بتوانید اتاقی در هتل تحویل بگیرید.

طبق قوانین رزرو اتاق در هتل، کارکنان هتل موظف هستند که تا جایی که امکان دارد به مسافران با مدراک موجود اتاق را تحویل بدهند. با توجه به این نکته، برخی از هتل‌ها مسافران را بدون شناسنامه نیز قبول می‌کنند.

برخی دیگر از هتل‌ها از شما می‌خواهند که به نزدیک‌ترین اداره انتظامی رفته و نامه‌ای از اماکن برای آن‌ها بیاورید. در هر صورت، رزرو هتل بدون شناسنامه امری غیرممکن نیست و تبصره‌هایی برای این شرایط وجود دارند.

اگر شما نیز در این شرایط قرار دارید، بهتر است پیش از رزرو اتاق خود،‌ از هتل مورد نظر قوانین را در این باره بپرسید تا در مقصد گیج و سرگردان نشوید.

وقتی رزرو هتل سخت‌تر می‌شود که بخواهید هتل های خارجی را رزرو کنید. اینجا در مورد اصول و روش های رزرو هتل خارجی بیشتر بخوانید.

قوانین پذیرش کودکان

به کودکان زیر 5 سال یا نوزاد، هزینه پذیرش در هتل تعلق نمی‌گیرد؛ البته قوانین پذیرش کودکان در همه هتل‌ها یکسان نیست. مثلا برخی از هتل‌ها قوانین رایگان پذیرش کودکان را زیر 2 سال در نظر گرفته‌اند و بعضی دیگر هزینه کودکان زیر 5 سال نیم‌بها می باشد. با این اوصاف حتما قبل از رزرو هتل به قوانین پذیرش کودکان در هتل مربوطه توجه داشته باشید.

قوانین پذیرش افراد مجرد

قوانین پذیرش افراد مجرد

در قوانین هتل‌ها حداقل سن رزرو در ایران، 18 سال است؛ یعنی افراد مجرد و زیر 18 سال نمی‌توانند به صورت انفرادی در هتل اقامت داشته باشید؛ امکان اقامت این افراد به همراه پدر و مادر در هتل امکان پذیر است. افرادی که قصد دارند با خویشاوندان خود در هتل اقامت داشته باشند، باید به هنگام مراجعه به هتل، اسناد محرمیت خود را همراه با مدارک شناسایی به پذیرش هتل تحویل دهند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر