رستوران مناسب در بانه | هتل داوینکو
  • شنبه 14 بهمن 1402
  • 67
  • 0
رستوران مناسب در بانه | هتل داوینکو
رستوران مناسب در بانه | هتل داوینکو

رستوران مناسب در بانه

یک رستوران خوب و مناسب ویژگی هایی دارد که مجموع آنها باعث اعتماد مشتریان و توسعه آن کسب و کار می شود. هتل داوینکو براساس تجربه های خود در اداره رستوران نمونه در بانه، این تجارب را در اختیار شما قرار می دهد:

موقعیت مکانی مناسب

رستوران باید در منطقه‌ای باشد که دسترسی مشتریان به آن آسان بوده و همیشه پارکینگ کافی برای مشتریان وجود داشته باشد. به علاوه، شناسایی مخاطب ویژگی دیگری است که تعیین می کند در چه محله‌ای رستوران تاسیس کنید که مخاطب هدف شما حضور داشته باشد. 

غذای خوشمزه

یک رستوران معروف و مناسب به خاطر غذاهایش شناخته می شود و طعم عالی غذا از ویژگی‌‌های حیاتی یک رستوران خوب است. این که چه عذایی ارائه می‌دهید مهم نیست، اگر غذای رستوران شما عالی نباشد، مشتریان برای دفعات بعد از رستوران شما خرید نمی کنند. پس غذای خوشمزه عنصر کلیدی یک رستوران موفق است. 

غذای خوشمزه

یک رستوران خوب، استانداردهای بالایی را برای کیفیت غذای خود تعیین کرده و تضمین می‌کند که مهمانان با هر وعده غذایی همان کیفیت را دریافت نمایند. سرو غذای با کیفیت باعث حسن شهرت برای رستوران خواهد شد و مشتریان را ترغیب می کند تا دوباره از شما خرید کنند. مواد اولیه باکیفیت و آشپز مجرب برای سرو غذای خوب دو عامل مهم هستند. یک سرآشپز خوب نیازهای مشتریان را درک می‌کند و به خوبی بر روند طبخ غذا نظارت خواهد داشت تا مهمانان غذای خود را همانطور که سفارش داده اند دریافت ‌کنند.

فضای زیبا

فضای آرام و دوستانه یکی دیگر از ویژگی‌های رستوران‌های خوب موفق است. پخش موسیقی باید با صدای ملایم باشد تا مشتریان بتوانند صدای یکدیگر را بشوند.

هزینه مناسب

قیمت غذا در رستوران‌ها  متفاوت است، اما قانون طلایی این است که مشتری باید احساس کند که هزینه غذایش منصفانه و معقول است.

رعایت بهداشت و نظافت

رعایت بهداشت و نظافت

یک رستوران خوب بوی غذای خوش طعم دارد، پس هوای کهنه و بوی چربی سرخ کردنی کهنه باعث پراکنده شدن مشتریان خواهد شد. میزها باید تمیز و مرتب باشد، این را بدانید که هیچ چیز به اندازه یک میز کثیف مشتری را ناراحت نمی کند. همین مساله در مورد بشقاب، کارد و چنگال و لیوان نیز صادق است.

قیمت غذای رستوران

 این تصور وجود دارد که غذای بسیار گران، با کیفیت است، یا رستوران های گرانقیمت، امکانات و بهداشت بسیار بهتری نسبت به دیگر رستوران ها دارند، این مساله درست نیست و نمی توان از روی قیمت غذای رستوران ها به کیفیت آنها پی برد. نکات دیگری هستند که باید به آنها خوب توجه کرد. 

از طرف دیگر اگر یک رستوران برای غذاهایی که معمولاً گرانقیمت هستند، قیمت بسیار پایینی در نظر بگیرد، باید به کیفیت مواد غذایی به کاربرده شده در آن غذا، شک کرد. بررسی آشپزخانه و بررسی یخچال های چنین رستورانی ضروری است. 

خدمات خوب

هدف یک رستوران موفق و خوب ارائه یک خاطره عالی به مشتریان است که آنها را بارها و بارها به رستوران بکشاند. مودب بودن و کارکنان گرفته، ارائه خدمات خوب، زمان رسیدن غذا، قیمت مناسب غذاها، فضای رستوران و غیره، نقش حیاتی در بهبود خدمات خواهد داشت. کارکنانی که با مشتریان سروکار دارند باید مودب باشند و غذا و نوشیدنی را به موقع به میهمانان تحویل دهند.

مدیریت خوب

تیم مدیریت یک رستوران خوب و موفق به خوبی آموزش دیده و ایجاد تعادل در قیمت‌های فروش، هزینه‌‌های نیروی کار و هزینه‌‌های سربار را به خوبی می داند. آن‌ها می دانند که کارکنان خوشحال به معنای مشتریان خوشحال است.

برنامه بازریابی عالی

یکی از عناصر حیاتی یک رستوران خوب را می توان برنامه بازاریابی موفق دانست. بدون بازاریابی و شناساندن رستوران به مشتریان، نمی توان انتظار فروش و اعتمادسازی داشت.

یک تفاوت منحصر به فرد

یک تفاوت منحصر به فرد

اگر رستوران شما غذا و خدمات خوبی ارائه دهد اما شبیه به رستوران‌های دیگر باشد، مشتریان ممکن است هنگام تصمیم‌گیری در مورد غذا خوردن، رستوران شما را نادیده بگیرند. یک رستوران خوب باید یک یا چند ویژگی منحصر به فرد داشته باشد تا در ذهن مشتری باقی بماند و به او مزیت رقابتی نسبت به دیگران بدهد. 

فهرست غذای رستوران و انتخاب صحیح غذا

 معمولاً فهرست غذاهای یک رستوران  خوب، شامل غذاهای سالم و در عین حال خوشمزه است  آن ها در کنار غذاهای معمولی و روزمره که بسیاری از مردم دوست دارند، غذاهای سالم و رژیمی نیز قرار می دهند. در این رستوران ها، غذاهای حاضری کمتر ارائه می شود وافرادی که به این رستوران ها می روند، می توانند انواع غذاهایی که برایشان مفید است سفارش دهند. این ویژگی برای مسافران بسیار مهم است چون نمی خواهند وقت خود را به آشپزی بگذرانند و یا خود را به خطر بیماری و مسمویت غذایی بیندازند.

قابل رویت بودن آشپزخانه 

رستوران هایی که آشپزخانه و بخش سرو و غذای قابل مشاهده دارند و مشتری می‌تواند تمام کارهایی که برای تهیه غذا اجرا می‌شود ببیند، برای انتخاب مناسب تر هستند، زیرا کارکنان رستوران به نکات بهداشتی و اصول حرفه‌ای آشپزی و بیش از پیش توجه می کنند.

فضای مناسب در فست فود

محیط یک رستوران نباید آنقدر کوچک باشد که میزها بیش از اندازه به هم نزدیک باشند چون  در این صورت مشتریان احساس ناامنی می کنند نمی توانند با آرامش و راحتی غذایشان را میل کنند و با هم صحبت کنند. یک رستوران مناسب و خوب، برای آرامش، رضایت و حریم شخصی شما احترام قائل است و این مسئله را در تمامی موارد و موضوعات و ابعاد کاری خود رعایت می کند، از تنوع منوی غذایی گرفته تا کیفیت غذا های قابل سرو، کیفیت سرویس دهی، نحوه ی دکوراسیون کردن محیط، چیدمان وسایل و …

داشتن پارکینگ

داشتن پارکینگ برای جذب مشتری یک مزیت عالی است. مشتری‌هایی که با خودروی شخصی خود به رستوران می‌آیند، علاقه‌مند هستند که به سرعت و بدون مشکل، وسیله نقلیه خود را پارک کنند و مجبور نباشند به دنبال جای پارک بگردند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر