رزرو هتل قیمت مناسب در بانه | هتل داوینکو
  • پنج شنبه 12 بهمن 1402
  • 50
  • 0
رزرو هتل قیمت مناسب در بانه | هتل داوینکو
رزرو هتل قیمت مناسب در بانه | هتل داوینکو

رزرو هتل قیمت مناسب در بانه

مدارک شناسایی برای هتل

اصل شناسنامه، کارت ملی و برگ تائید رزرو، باید توسط مهمانان برای پذیرش در هتل های ایران به مسئولین مربوطه ارائه شود؛ در غیر این صورت هتل‌ها از پذیرش مهمانان معذور خواهند بود.

به منظور اقامت خانواده در هتل در اتاقی مشترک نیاز به مدارک محرمیت همانند عقدنامه یا شناسنامه است و فرزندان هم برای احراز هویت، شناسنامه یا کارت ملی را ارائه نمایند.

هتل‌ها در صورت تسویه حساب مهمانان، حق نگهداری مدارک شناسایی آنان را ندارند و موظفند پس از تائید هویت مهمان، مدارک را به آنها بازگردانند. 

در خصوص ازدواج موقت زوج‌های ایرانی، فقط صیغه‌نامه با تاریخ معتبر و مهر برجسته قوه قضاییه برروی آن، در هتل‌ها پذیرش خواهند شد؛ در غیر این صورت، نامه اداره اماکن نیروی انتظامی همراه سایر مدارک به مسئولین هتل تحویل داده شود. اگر مدارک شناسایی این دسته از زوج‌ها ناقص باشد، هتل می تواند هزینه رزرو اتاق یا همان هزینه شب اول اقامت را نزد خود نگه دارد. 

ساعت تحویل و تخلیه اتاق‌های هتل

ساعت تحویل و تخلیه اتاق‌های هتل

در تمامی هتل‌های ایران، ساعت تحویل هتل ساعت 14:00 ظهر است. برای خروج باید ساعت 12:00 کلید اتاق را به پذیرش هتل تحویل دهید. اگر بخواهید زودتر از 14:00 ظهر اتاق خود را تحویل بگیرید، باید 50 درصد از هزینه یک شب اقامت را پرداخت کنبد که به این مبلغ، نیم شارژ گفته می‌شود. نیم شارژ در صورتی به مسافر تعلق می‌گیرد که اتاق اقامتی خود را زودتر از ساعت 14:00 تحویل بگیرد یا دیرتر از ساعت 12:00 ظهر تحویل بدهد. 

پس از تحویل اتاق از مسئول پذیرش هتل، حتما تمامی موارد اتاق را بررسی کنید تا اگر کم و کسری وجود داشت به مسئول مربوطه گزارش دهید و مشکلی به هنگام تحویل اتاق پیش نیاید. خدمات هتل را نیز قبل از رزرو هتل چک کنید. در تمامی هتل‌های ایران، اتاق‌های هتل همراه با صبحانه به مشتری ارائه می شوند. اگر هتلی در خدمات خود صبحانه را ذکر کرده بود اما به هنگام اقامت در هتل، از ارائه صبحانه خودداری کرد، می‌توانید به مراجع مربوط هتلداری به شماره 09629 گزارش دهید.

پذیرش مجرد در هتل

زنان و مردان مجرد که قصد دارند به تنهایی در هتل اقامت کنند، با به همراه  داشتن کارت ملی یا شناسنامه خود و تحویل مدارک به مسئول پذیرش، می توانند اتاق خود را تحویل بگیرند.

قوانین پذیرش کودکان

قوانین پذیرش کودکان

به کودکان زیر 5 سال یا نوزاد، هزینه پذیرش در هتل تعلق نمی‌گیرد؛ البته قوانین پذیرش کودکان در همه هتل‌ها یکسان نیست. مثلا برخی از هتل‌ها قوانین رایگان پذیرش کودکان را زیر 2 سال در نظر گرفته‌اند و بعضی دیگر هزینه کودکان زیر 5 سال نیم‌بها می باشد. با این اوصاف حتما قبل از رزرو هتل به قوانین پذیرش کودکان در هتل مربوطه توجه داشته باشید.

رزرو هتل برای خانم ها

خانم‌ها می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر و بدون نیاز به نامه کتبی اماکن، در هتل‌های ایران اقامت داشته باشند و اگر هریک از هتل‌ها از پذیرش بانوان امتناع کند، می‌توان از طریق اتحادیه هتل‌داران یا سازمان میراث فرهنگی، از هتل مربوطه شکایت کرد؛ چون عدم پذیرش بانوان و منع آن‌ها از حقوقشان، جرم محسوب می‌شود. 

قوانین کنسلی و لغو رزرو هتل 

قوانین کنسلی و لغو رزرو هتل در ایران، طبق سیاست‌های هر هتل انجام می شود، پس بهتر است قبل از رزرو هتل، قوانین کنسلی آن هتل را طالعه کنید. اگر چند روز قبل از اقامت‌ در هتل، اقدام به کنسلی رزرو هتل کنید، معمولا درصدی از هزینه رزرو هتل بازگردانده خواهد شد. 

اگر 20 روز قبل از رزرو هتل اقدام به کنسلی شود، کل هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق پرداخت می‌شود.

لغو 11 روز قبل از رزرو هتل ، 20 درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق از پیش پرداخت کسر می گردد.

اگر 6 روز قبل از رزرو هتل اقدام به کنسلی نمایید، 30 درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق از پیش پرداخت کسر می شود.

کنسلی 5 تا 2 روز قبل از رزرو هتل ، 50 درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق از پیش پرداخت کسر خواهد شد.

لغو رزرو هتل 2 تا یک روز قبل، 70 درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق از پیش پرداخت کسر می شود.

اگر مسافر بعد از یک شب اقامت اقدام به کنسلی کند، بعد از کسر هزینه یک شب اقامت، باقی هزینه به مسافر بازمی گردد که البته در روزهای تعطیل و شلوغی امکان انجام هرگونه کنسلی رزرو هتل وجود نخواهد داشت.

نفر اضافه در اتاق هتل

یکی از نکات مهمی که درباره شرایط گرفتن اتاق در هتل باید به آن توجه کنید، شرایط بردن نفر اضافه به اتاق خود در هتل است. تمامی هتل‌ها قوانین یکسانی در این مورد ندارند پس پیش از انجام رزرواسیون درباره سیاست‌های هتل در این باره خوب آگاه شوید.

نفر اضافه در اتاق هتل

از آنجایی که در ایران قوانین تمامی هتل‌ها بر اساس دین مبین اسلام است،‌ نفر اضافه باید از لحاظ محرمیت با صاحب اتاق تضای نداشته باشد. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید به هتل صیغه نامه ارائه دهید،‌ این صیغه نامه باید مهر دادگاه داشته باشد.

سومین مورد درباره سرویسی است که هتل‌ها برای نفر اضافه و مهمان در نظر می‌گیرند. در برخی از هتل‌ها،‌ تخت خواب نفر اضافه هیچ تفاوتی با تخت خواب عادی و استاندارد ندارد؛ اما در برخی دیگر، هتل برای نفر اضافه مبل تخت خواب‌شو و یا کاناپه ارائه می‌دهد.

البته اگر اتاق سرویس صبحانه رایگان دارد،‌ نفر اضافه نیز از این سرویس بهره‌مند خواهد بود. اگر اتاق به صورت فولبرد یا هافبرد رزرو شده باشد،‌ فرد اضافه نیز می‌تواند از سایر وعده‌های غذایی استفاده کند. 

در انتها توجه داشته باشد که هزینه نفر اضافه در اتاق به طور جداگانه از هزینه اتاق رزرو شده محاسبه خواهد شد. برخی هتل‌ها نیز اجازه حضور نفر اضافه را در اتاق نمی‌دهند؛ بنابراین حتماً پیش از نهایی کردن رزرو خود با تماس گرفتن با هتل از این مورد اطمینان حاصل کنید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر