رزرو هتل داوینکو بانه | dawinco
  • سه شنبه 10 بهمن 1402
  • 42
  • 0
رزرو هتل داوینکو بانه | dawinco
رزرو هتل داوینکو بانه | dawinco

رزرو هتل داوینکو بانه

قوانین پذیرش کودکان

به کودکان زیر 5 سال یا نوزاد، هزینه پذیرش در هتل تعلق نمی‌گیرد؛ البته قوانین پذیرش کودکان در همه هتل‌ها یکسان نیست. مثلا برخی از هتل‌ها قوانین رایگان پذیرش کودکان را زیر 2 سال در نظر گرفته‌اند و بعضی دیگر هزینه کودکان زیر 5 سال نیم‌بها می باشد. با این اوصاف حتما قبل از رزرو هتل به قوانین پذیرش کودکان در هتل مربوطه توجه داشته باشید.

قوانین پذیرش افراد مجرد

قوانین پذیرش افراد مجرد

در قوانین هتل‌ها حداقل سن رزرو در ایران، 18 سال است؛ یعنی افراد مجرد و زیر 18 سال نمی‌توانند به صورت انفرادی در هتل اقامت داشته باشید؛ امکان اقامت این افراد به همراه پدر و مادر در هتل امکان پذیر است. افرادی که قصد دارند با خویشاوندان خود در هتل اقامت داشته باشند، باید به هنگام مراجعه به هتل، اسناد محرمیت خود را همراه با مدارک شناسایی به پذیرش هتل تحویل دهند.

قوانین پذیرش زوج

برای پذیرش زوج؛ مدارک شناسایی معتبر مثل شناسنامه و کارت ملی لازم است. به علاوه افرادی که به تازگی محرم شده‌اند وهنوز ازدواج ‌نکرده‌اند، باید برگه معتبر صیغه‌نامه خود را به همراه داشته باشند. اگر خانمی باردار است و 7 ماه از بارداری او گذشته، نمی‌تواند به‌صورت انفرادی در هتل اقامت داشته باشد و باید به همراه همسر خود به هتل مراجعه نماید.

قوانین کنسلی و لغو رزرو هتل 

قوانین کنسلی و لغو رزرو هتل

قوانین کنسلی و لغو رزرو هتل در ایران، طبق سیاست‌های هر هتل انجام می شود، پس بهتر است قبل از رزرو هتل، قوانین کنسلی آن هتل را طالعه کنید. اگر چند روز قبل از اقامت‌ در هتل، اقدام به کنسلی رزرو هتل کنید، معمولا درصدی از هزینه رزرو هتل بازگردانده خواهد شد. 

اگر 20 روز قبل از رزرو هتل اقدام به کنسلی شود، کل هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق پرداخت می‌شود.

لغو 11 روز قبل از رزرو هتل ، 20 درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق از پیش پرداخت کسر می گردد.

اگر 6 روز قبل از رزرو هتل اقدام به کنسلی نمایید، 30 درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق از پیش پرداخت کسر می شود.

کنسلی 5 تا 2 روز قبل از رزرو هتل ، 50 درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق از پیش پرداخت کسر خواهد شد.

لغو رزرو هتل 2 تا یک روز قبل، 70 درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق از پیش پرداخت کسر می شود.

اگر مسافر بعد از یک شب اقامت اقدام به کنسلی کند، بعد از کسر هزینه یک شب اقامت، باقی هزینه به مسافر بازمی گردد که البته در روزهای تعطیل و شلوغی امکان انجام هرگونه کنسلی رزرو هتل وجود نخواهد داشت.

مدارک مورد نیاز برای رزرو هتل

پس از رزرو هتل و مراجعه به پذیرش هتل، مدارک شناسایی معتبر و واچر رزرو هتل را همراه داشته باشید و به مسئول پذیرش تحویل دهید. در صورت مراجعه به هتل همراه خانواده برای اقامت، مدارک شناسایی خود و فرزندانتان ازجمله کارت ملی یا شناسنامه را به همراه داشته باشید. هتل‌ها پس از تسویه میهمانان به هنگام خروج از هتل، باید مدارک شناسایی را به آن‌ها تحویل دهند. مدارک شناسایی برای میهمانان خارجی شامل پاسپورت با مهر ورود و خروج از ایران به همراه تاریخ انقضای معتبر است. افراد زوج یا محرم نیز باید مدارک شناسایی ازدواج و صیغه‌نامه معتبر به همراه داشته باشند.

قوانین پذیرش خانم‌های مجرد

پذیرش خانم‌های مجرد به همراه مدارک شناسایی در هتل‌ها امکان‌پذیر است، اگر مسئول پذیرش هتل احساس کند از پذیرش خانم مجرد مشکلی در هتل پیش خواهد آمد، می‌تواند نسبت به پذیرش وی در هتل خودداری نماید. همچنین اگر مدارک یک مسافر خانم به هنگام مراجعه به هتل، ناقص باشد یا شناسنامه وی فاقد عکس باشد، مسئول پذیرش هتل می‌تواند این شخص را پذیرش نکند. اما اگر هتلی بدون دلیل معتبر از پذیرش خانم‌های مجرد خودداری کند، فرد مراجعه‌کننده می‌تواند از هتل مربوطه به مراجع قضایی شکایت کند.

قوانین پذیرش برای میهمانان خارجی

قوانین پذیرش برای میهمانان خارجی

پذیرش میهمانان خارجی با و ویزای معتبر با مهر ورود و خروج از ایران صورت می‌گیرد. قوانین خاصی برای ارائه مدارک محرمیت در پذیرش میهمانان خارجی وجود ندارد. البته پذیرش یک خانم ایرانی به همراه یک فرد نامحرم خارجی در هتل‌های ایران امکان‌پذیر نیست.

قوانین بردن میهمان در هتل‌ها

افراد غریبه و کسانی که هتل را رزرو نکرده‌اند، نمی‌توانند به همراه مسافر به اتاق هتل وارد شوند. این قانون به دلیل امنیت مسافران قرار داشته شده تا مسافران را از هرگونه خطرات احتمالی در امان نگه دارد؛ بنابراین مسافران می توانند دوست یا آشنایان خود را در لابی یا کافی‌شاپ هتل ملاقات کنند.

ساعت تحویل و تخلیه اتاق‌های هتل

در تمامی هتل‌های ایران، ساعت تحویل هتل ساعت 14:00 ظهر است. برای خروج باید ساعت 12:00 کلید اتاق را به پذیرش هتل تحویل دهید. اگر بخواهید زودتر از 14:00 ظهر اتاق خود را تحویل بگیرید، باید 50 درصد از هزینه یک شب اقامت را پرداخت کنبد که به این مبلغ، نیم شارژ گفته می‌شود. نیم شارژ در صورتی به مسافر تعلق می‌گیرد که اتاق اقامتی خود را زودتر از ساعت 14:00 تحویل بگیرد یا دیرتر از ساعت 12:00 ظهر تحویل بدهد. 

پس از تحویل اتاق از مسئول پذیرش هتل، حتما تمامی موارد اتاق را بررسی کنید تا اگر کم و کسری وجود داشت به مسئول مربوطه گزارش دهید و مشکلی به هنگام تحویل اتاق پیش نیاید. خدمات هتل را نیز قبل از رزرو هتل چک کنید. در تمامی هتل‌های ایران، اتاق‌های هتل همراه با صبحانه به مشتری ارائه می شوند. اگر هتلی در خدمات خود صبحانه را ذکر کرده بود اما به هنگام اقامت در هتل، از ارائه صبحانه خودداری کرد، می‌توانید به مراجع مربوط هتلداری به شماره 09629 گزارش دهید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر