بهترین هتل های بانه | داوینکو
  • سه شنبه 10 بهمن 1402
  • 49
  • 0
بهترین هتل های بانه | داوینکو
بهترین هتل های بانه | داوینکو

بهترین هتل های بانه

قوانین رزرو هتل

ساعت تخلیه و تحویل اتاق مطابق با قوانین هر هتلی، متفاوت می‌باشد. در صورت نیاز به تحویل اتاق زودتر از موعد، مسافر می‌بایست با هتل تماس بگیرد و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. این کار از طریق سایت اینترنتی امکان‌پذیر نیست.

اگر مسافران برای پرداخت هزینه رزرو هتل از درگاه اینترنتی بانک استفاده نکنند، باید حتماً فیش واریز را اسکن کنند و برای هتل مربوطه، ارسال نمایند.

توجه داشته باشید که پرداخت هزینه رزرو هتل از طریق سایت صورت می‌گیرد. در صورتی که واریز به صورت علی‌الحساب باشد یا اطلاعات فیش بانکی در سایت ثبت نشده باشد، به معنای انجام نشدن رزرو است و مسئولیت با مسافر است.

پیش از رزرو هتل، امکانات و خدمات هتل را ارزیابی کنید؛ زیرا با استناد به قوانین رزرو هتل در ایران، سایت هیچ گونه مسئولیتی در قبال ارائه خدمات به مسافران متقبل نمی‌شود. هر هتل، قوانین مربوط به خودش را برای پذیرایی از مهمانان دارد.

شرایط گرفتن اتاق

شرایط گرفتن اتاق

گاهی اوقات در رزرو اتاق، شرایط ویژه‌ای پیش می‌آیند که ممکن است از قبل پیش بینی نشده باشند. در این مطلب سعی کردیم چند مورد از این اتفاق‌ها را برای شما شرح داده و درباره سیاست‌ها هتل‌ها در این شرایط توضیح دهیم. شاید شما نیز تجربه مشابهی را از سر گذرانده‌اید و به علت ناآگاهی از قوانین برایتان دردسر ایجاد شد.

ساعت خروج از هتل

ساعت خروج، در هتل‌های محتلف، متفاوت است. هنگام رزرو هتل حواستان به ساعت خروج باشد. اگر دیرتر از این ساعت، اتاق خود را تخلیه کنید،‌ بسته به مدت زمان بیشتری که در اتاق مانده‌اید، از شما درصدی از هزینه یک شب اقامت در هتل گرفته می‌شود.

برای مثال اگر ساعت خروج از هتلی، ۱۲ باشد و شما تا ساعت ۱۸ در اتاق مانده باشید، باید ۵۰ درصد هزینه اقامت یک شب هتل را بپردازید. اگر مدت زمان اقامت شما در اتاق، بیشتر از ساعت ۱۸ شد، باید ۱۰۰ درصد هزینه یک شب اقامت در اتاق را پرداخت کنید. دانستن این نکات باعث می‌شود که چه پیش از آغاز سفر و چه در طول مسافرت خود، به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید تا هزینه‌های ناخواسته گریبانتان را نگیرند.

نفر اضافه در اتاق هتل

یکی از نکات مهمی که درباره شرایط گرفتن اتاق در هتل باید به آن توجه کنید، شرایط بردن نفر اضافه به اتاق خود در هتل است. تمامی هتل‌ها قوانین یکسانی در این مورد ندارند پس پیش از انجام رزرواسیون درباره سیاست‌های هتل در این باره خوب آگاه شوید.

نفر اضافه در اتاق هتل

از آنجایی که در ایران قوانین تمامی هتل‌ها بر اساس دین مبین اسلام است،‌ نفر اضافه باید از لحاظ محرمیت با صاحب اتاق تضای نداشته باشد. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید به هتل صیغه نامه ارائه دهید،‌ این صیغه نامه باید مهر دادگاه داشته باشد.

سومین مورد درباره سرویسی است که هتل‌ها برای نفر اضافه و مهمان در نظر می‌گیرند. در برخی از هتل‌ها،‌ تخت خواب نفر اضافه هیچ تفاوتی با تخت خواب عادی و استاندارد ندارد؛ اما در برخی دیگر، هتل برای نفر اضافه مبل تخت خواب‌شو و یا کاناپه ارائه می‌دهد.

البته اگر اتاق سرویس صبحانه رایگان دارد،‌ نفر اضافه نیز از این سرویس بهره‌مند خواهد بود. اگر اتاق به صورت فولبرد یا هافبرد رزرو شده باشد،‌ فرد اضافه نیز می‌تواند از سایر وعده‌های غذایی استفاده کند. 

در انتها توجه داشته باشد که هزینه نفر اضافه در اتاق به طور جداگانه از هزینه اتاق رزرو شده محاسبه خواهد شد. برخی هتل‌ها نیز اجازه حضور نفر اضافه را در اتاق نمی‌دهند؛ بنابراین حتماً پیش از نهایی کردن رزرو خود با تماس گرفتن با هتل از این مورد اطمینان حاصل کنید.

مدارک لازم برای گرفتن اتاق

مدارک لازم برای گرفتن اتاق

بر اساس حقوق مسافران در هتل رزرو اتاق در هتل زمانی می‌تواند نهایی و قطعی شود که شما تمام مدارک لازم برای رزرو اتاق را ارائه دهید. شاید شما نیز فقط کلیاتی درباره این موضع بدایند. اینجا سعی کردیم جزئیات بیشتر و شرایط ویژه‌تری را برایتان توضیح دهیم.

صیغه نامه برای هتل

قوانین هتل‌ها در ایران بر اساس قواین دین اسلام طراحی شده‌اند. با توجه به این نکته هتل‌ها از پذیرش افراد نامحرم در یک اتاق معذور هستند. بهترین شرایط برای رزرو اتاق برای زن و مردی که محرم یکدیگر هستند، ارائه شناسنامه عکس‌دار است که ثابت می‌کند دو نفر محرم یکدیگر هستند.

گاهی اوقات زوجی که با یکدیگر ازدواج نکرده‌اند، قصد دارند یک اتاق را در هتلی رزرو کنند. قواین مربوط به ارائه صیغه نامه درهتل،‌ ممکن است برای هتل‌ها مختلف،‌ با یکدیگر متفاوت باشد. در اینجا نکات معمولی که اکثر هتل‌ها از آن تبعیت می‌کنند، ذکر می‌کنیم.

بیشتر هتل‌های ایران و به خصوص هتل‌ها کیش و مشهد، صیغه نامه با مهر برجسته محضر را به عنوان مدرک معتبر محرمیت،‌ می‌پذیرند. اگر قرار است با صیغه نامه محرمیت به هتل مراجعه کنید، باید از این نکته آگاه باشید که به دلیل تنوع صیغه نامه در کشور، هتل‌ها هر نوع صیغه نامه‌ای را نمی‌پذیرند. مطمئن‌ترین راه برای رزرو اتاق در هتل با ارائه صیغه نامه، داشتن مهر محضری روی آن است.

ممکن است برخی هتل‌ها اصلاً این مدرک را قبول نکنند و از طرفی دیگر ممکن است برخی هتل‌ها هر نوع صیغه نامی را برای رزرو اتاق قبول کنند. با توجه به این تنوع رویکرد هتل‌ها درباره این موضوع، باید پیش از انجام رزرواسیون از سیاست هتل درباره این موضوع آگاه شوید.

رزرو هتل بدون شناسنامه

یکی از مدارک اصلی و ضروری برای رزرو اتاق در هتل، شناسنامه عکس‌دار و معتبر است. اگر به تنهایی سفر می‌کنید، به همراه داشتن اصل شناسنامه و اصل کارت ملی برای تحویل اتاق ضروری است. اما اگر مدارک شناسایی به همراه نداشته باشید یا آنها را گم کرده باشید چه باید کرد؟

طبق قوانین رزرو اتاق در هتل، کارکنان هتل موظف هستند که تا جایی که امکان دارد به مسافران با مدراک موجود اتاق تحویل بدهند. برخی از هتل‌ها از شما می‌خواهند که به نزدیک‌ترین اداره انتظامی مراجعه نمایید و نامه‌ای از اماکن برای آن‌ها بیاورید. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر