جاذبه های گردشگری شهر بانه | هتل داوینکو4-08734250641
  • دوشنبه 6 آذر 1402
  • 66
  • 0
جاذبه های گردشگری شهر بانه | هتل داوینکو4-08734250641
جاذبه های گردشگری شهر بانه | هتل داوینکو4-08734250641

هتل تفريحي داوينکو بانه، يکي از هتل‌هاي مُجلّلِ شهر تجاري بانه کردستان است که دارای گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری میباشد. این هتل ضمن مجهّز بودن به سيستم مديريت هوشمند و امکانات رفاهي جهت ارائه‌ي خدمات اقامتي، داراي بخش‌هايي همچون رستوران ويژه، رستوران سنّتي، صبحانه‌خوري، کافي‌شاپ، تالار پذيرايي . مجلّل، غذاي آماده‌ي سالم و با کيفيت، خشکشويي با مدرن‌ترين ماشين‌آلات و سالن جلسات اداري و آموزشي مي‌باشد. شما هموطنان عزیز میتوانید با رزرو آنلاین هتل داوینکو اوقات خوشی را در شهر زیبای بانه سپری کنید.

موقعیت جغرافیایی هتل داوینکو 

هتل داوینکو واقع در ورودی شهر خوش آب و هوای بانه در ابتدای سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز نمود. هتل داوینکو بدلیل موقعیت مکانی مناسب خود دارای چشم اندازی بی نظیر می‌باشد دید هتل به سمت جنگل، دشت، کوه محیطی دلنشینی برای هتل داوینکو ایجاد کرده اند.

مشخصات عمومی هتل داوینکو 

ساختمان نوساز این هتل زیبا در ۸ طبقه بنا و دارای ۳۲ باب اتاق لوکس با امکانات رفاهی مناسب می‌باشد. هتل دارای 96 تخت و با ظرفیت 20نفر در لابی و محدوده هتل داوینکو که خارج از محدوده ترافیک است از جمله محاسن هتل داوینکو می باشد.

امکانات ویژه هتل داوینکو 

هتل داوینکو دارای رستوران با ظرفیت 200 نفر ،پارکینگ با ظرفیت 60 خودرو (رایگان) و اینترنت رایگان در لابی می باشد.

قوانین هتل داوینکو

نرخ میهمان خارجی (غیرعرب زبان) : یکسان با نرخنامه نرخ میهمان خارجی (عرب زبان): یکسان با نرخنامه بازه سنی اقامت رایگان کودکان: کودکان زیر ۴ سال (درصورت عدم استفاده از سرویس) بازه سنی برای اقامت با هزینه نیم بها: کودکان بین ۴ تا ۷ سال (در صورت عدم استفاده از سرویس) پذیریش خانم مجرد: با مدارک شناسایی معتبر

جاذبه های گردشگری شهر بانه

بانه چهارمین شهر بزرگ استان کردستان است، نام آن از کلمه کردی بان گرفته شده، این نام به‌معنی بام و به دلیل ارتفاعات و نحوه استقرار و موقعیت شهر بانه برای این شهر انتخاب شده است. بانه به‌عنوان یک بازار مرزی واردات و صادرات شناخته شده است؛ اما طبیعت بکر این منطقه نیز زبانزد است و جنگل‌های طبیعی و بزرگ بلوط دارد.

کوه آربابا

نماد اصلی شهر بانه کوه آربابا است که یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری است و در سرتاسر جهان شهرت دارد. در بالای کوه قلعه‌ای برای استراحت کوهنوردان بناشده. زیبایی این کوه ببسیار چشم‌نواز است و در تمامی فصل‌های سال جلوه‌های زیبایی دارد.

غار سنگی حسین کوه‌کن

غاری دست‌ساز در چند کیلومتری شهر بانه توسط فردی به نام حسین ساخته‌شده که ایشان اهل بانه است و تنها یک‌پا دارد و با این وضعیت جسمانی تواننسته کوه را بکند. در قسمت ورودی این غار دالانی بسیار باریک دیده می‌شود و در انتهای این دالان باریک ۳ ورودی فرعی ساخته شده اس. خانه‌های ایجادشده در دل کوه علاوه بر معماری خاص دارای استحکام بالایی هستند و هر خانه دارای اتاق و حمام و دستشویی است.

بیشتر بخوانید:رزرو هتل در بانه

روستای نجنه علیا

یکی از روستاهای این منطقه نجنه نام دارد که با دشت‌های بی‌نظیر و آب‌وهوای عالی در شش‌ماهه اول سال میزبان مسافران زیادی است که به طبیعت‌گردی علاقه دارند. مسجد این روستا جزو آثار ملی ثبت‌شده است، در این مسجد قرآنی نفیس با خط ثلث نگهداری می‌شود.

روستای نژو

یکی از زیباترین روستاهای منطقه کردستان؛ روستای نژو است که به خاطر دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و کوزه‌های قدیمی و سفالی مورد توجه قرارگرفته است. در این روستا قلعه‌ای باستانی وجود دارد که قدمت آن به دوره هخامنشیان برمی‌گردد.

روستای سبدلو

از دیگر جاذبه‌های گردشگری در شهر بانه روستای سبدلو است که درختان بلوط به وفور یافت می‌شوند. روستای سبدلو را جنگل فراگرفته و هر سوی آن سبزی طبیعت دیده می‌شود. اهالی روستای سبدلو به کشاورزی و پرورش زنبور مشغول‌اند. در فصل بهار دشت‌های گل لاله دور تا دور این روستا را می‌پوشاند.

پارک‌های جنگلی پیرمراد و دوکانان

در ابتدا پارک پیرمراد به عنوان زیارتگاه بوده؛ اما امروزه به یکی از زیباترین پارک‌های منطقه تبدیل‌شده است. در پارک دوکانان نیز شهربازی و لوازم ورزشی قرار دارد و لحظات مفرحی برای مسافران فراهم می کند. به علاوه، رستوران، غرفه سوغاتی فروشی و کافی‌شاپ نیز در محوطه این پارک‌ها دایر شده‌ است.

دریاچه سد بانه

در شهر بانه چندین سد مصنوعی ساخته‌شده و محل مناسبی برای تفریح است. دریاچه و سد بانه در ۹ کیلومتری پارک‌های دوکانان و پیرمراد قرار دارد که مسیر جاده‌ای سقز به بانه می باشد. اطراف این دریاچه بسیار سرسبز است و رشته‌کوه زاگرس نیز در نزدیکی دریاچه به چشم می‌خورد.

حمام خدری

یکی از بناهای تاریخی این شهر حمام خدری است که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. طراحی این بنا توسط حاج محمد انجام گرفته است. در ابتدا آب موردنیاز این حمام از چشمه‌های دوکانان و پیرمراد تأمین می‌شد، اما بعدها به آب‌لوله‌کشی مجهز شد. این حمام با نمای آجری و آهکی در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ایران قرارگرفت.

تفرجگاه سورین

تفرجگاه زیبای سورین در جاده بانه – سقز قرار دارد. در این منطقه گیاهان و جانوران خاص به چشم می‌خورند، همچنین مسجدی تاریخی در این روستا در آثار ملی ثبت‌شده است.

بیشتر بخوانید: هتل مناسب در بانه

غار شوی

غار شوی در ۱۲ کیلومتری شهر بانه قرار دارد و دارای طولی حدوداً ۲۶۷ متر است. پس از ورود و گذر از چندین مسیر به پرتگاهی می‌رسد که این مسیر شیب تند و طولانی دارد و به انتهای غار می‌رسد و در انتهای آن نیز دریاچه وجود دارد. بازدید از این غار بوسیله تجهیزات فنی امکان پذیر است. 

روستای هفتاش

روستای هفتاش به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود جلوه‌ زیبایی به خود گرفته است. روستای هفتاشبه عنوان روستای نمونه گردشگری در کردستان شناخته شده است و چندین زیارتگاه دارد که به قطب گردشگری تبدیل‌شده است. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر