بهترین زمان سفر به بانه در سال - هتل داوینکو
  • سه شنبه 3 دی 1398
  • 4688
  • 0
بهترین زمان سفر به بانه در سال - هتل داوینکو
بهترین زمان سفر به بانه در سال - هتل داوینکو

سفر به بانهبه دلیل وجود آب و هوا و مناطق جذاب گردشگری وجهت خرید جهیزیه را فراموش نکنید

قبل از هر چیزی پیشنهاد میکنم موقعیت جغرافیایی بانه را بهتون بگم:
بانه شهری در استان کردستان و از شهرهای مرزی بین ایران و عراق است. شهر بانه مرکز شهرستان بانه در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی ایران با عراق و جنوب غربی سقز و جنوب شرقی سردشت قرار گرفته‌است.
بانه با شهرستان‌های مریوان، سردشت، سقز و اقلیم کردستان هم‌مرز و دارای ارتباط مناسب جاده‌ای می‌باشد؛ این شهر دارای جنگل‌های طبیعی و بزرگ بلوط می‌باشد.
 

 هر وقت اسم بانه می آید ناخوداگاه یاد منطقه اورامان، سرزمین کهن مردم کرد می افتیم، منطقه ای که پیشینه تاریخی، آرامگاه پیرشالیار، باغ ها، چشمه ها و رودخانه های فراوان،
کوه‌های مرتفع و مردمان خونگرم و میهمان‌نوازش باعث شده که از قدیم تا به حال مقصد مناسبی برای سفر و گردشگری باشد
.
شهر اورامان 
به منطقه اورامان که بروید در جای جای آن  قلعه های باستانی، مساجد و حمام های تاریخی می بینید که خبر از قدمت طولانی این سرزمین می دهند و امروز تبدیل به جاذبه های زیبایی شده اند که گردشگران زیادی به شوق دیدن آن ها به این شهر می روند.
 
استان کردستان در غرب ایران و در کنار مرز عراق قراردارد و از شمال به استان آذربایجان غربی و بخشی از زنجان، از شرق به استان همدان و بخش دیگر استان زنجان، از جنوب به استان کرمانشاه و از سمت غرب به کشور عراق (استان سلیمانیه) محدود است. کردستان در منطقه کوهستانی قرار دارد و یکی از مرتفع ترین استان های ایران به حساب می آید، مرکز این استان سنندج است که در فاصله ۵۱۲ کیلومتری تهران قرار دارد.
 
مناظر دیدنی کردستان 
اختلاف ارتفاع میان بخش های مختلف این استان باعث به وجود آمدن آب و هوا و جاذبه های متنوعی در استان کردستان شده است. قرار گرفتن شهرهای آن در ارتفاع، چشم اندازهای زیبایی به آن داده است که سوژه های نابی برای گرفتن عکس های جذاب هستند.
بیشتر گردشگران برای تفریح و استراحت دمایی بین ۲۰ تا ۲۵ درجه را می پسندند که این دما را می توانید از اواسط اردیبهشت تا اواسط مهرماه در این استان تجربه کنید، در این ماه ها دمای هوا در این استان بین ۲۲ تا ۲۸ درجه در تغییر است.
در این منطقه در فروردین و اردیبهشت بارندگی های زیادی می بارد که طبیعت را حسابی سرسبز و باطراوت می کند در این زمان است که تورهای طبیعت گردی گردشگران طبیعت دوست را به دامنه های این استان می کشاند تا هوایی رویایی و چشم اندازه هایی تماشایی را لمس کنند.

سفر به بانه در فصل زمستان

استان کردستان و شهر بانه در فصل زمستان هم جاذبه های زیادی دارد، اگر به تفریحات زمستانی مثل اسکی، آدم برفی درست کردن و صعود زمستانی به کوه  علاقه داشته باشید این استان با کوه های بلندش بهترین جا برای شماست.
کردستان در طول سال به طور متوسط ۱۱۰ روز یخبندان دارد که آن را به محلی مناسب برای تفریحات برفی و زمستانی تبدل می کند.  ۴ دریاچه و جنگل های انبوه و سرسبز در غرب استان که بعد از جنگل های شمال مهترین جنگل های ایران هستند محلی مناسب برای گشت و گذارهای تابستانی اند.
فقط جاذبه های طبیعی نیست که کردستان را جذاب کرده است این استان آثار تاریخی زیادی مثل موزه سنندج، عمارت خسروآباد، حمام خان، عمارت مشیر دیوان، عمارت وکیل، قلعه باستانی قمچقای و … دارد که دوست داران تاریخ را هم راضی می کند
 

آیا دنبال هتل با قیمت مناسب در بانه هستید؟ 

هنگام سفر به بانه اقامت در هتل مناسب و قابل دسترس به مراکز تفریحی و دیدنی مهم میباشد اگر دنبال هتل با قیمت مناسب و شیک میگردید پیشنهاد ما به شما هتل داوینکو می باشد
 
عتل داوینکو 
.
 
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر