اولین گردهمایی جمعی ازفعالان اقتصادی بامحوریت شناسایی ظرفیت های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد در شهرستان بانه برگزار شد

اولین گردهمایی جمعی ازفعالان اقتصادی بامحوریت شناسایی ظرفیت های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد در شهرستان بانه برگزار شد

1169

اولین گردهمایی جمعی ازفعالان اقتصادی بامحوریت شناسایی ظرفیت های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد در شهرستان بانه برگزار شد این همایش با حضورشماری از استادان دانشگاه ،کارشناسان و فعالان اقتصادیدرروزهای پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ مهر ماه ،بامحوریت شناسایی ظرفیت های مناطق آزاد در بانه بر گزار شد. این برنامه با مدیریت ناصر حدیقی از فعالان اقتصادی بانه در سه بخش زیر اجرا گردید:
-سخترانی-پنل تخصصی-ارایه پیشنهاد و راهکار و انتقال تجربیات از طرف شرکت کنندگان سخنران همایش سید هاشم هدایتی دکترای مدیریت استراتژیک در اقتصاد مطالب خویش را حول مهم ترین استراتژی های اقتصادی به شرح ذیل بیان کردند.
-رقابتیوسیستمی اندیشیدن-فرصت جویییافرصت قاپی و هدفمند بودن استراتژی ها-آینده نگری وفرضیه سازی دکتر هاشمی در بخش بعدی سخنرانی بهبررسی دخالت دولت در اقتصاد و فعالیت بخش خصوصی پرداخت و حضور دولت در کارو فعالیت های خرد وکلان در طی چهار دهه بعداز انقلاب را باعث فساد و بی رونقی دانست. در بخش پنل اقتصادی مهندس احراینقش و اهمیت مهدسین مشاور در کار و فعالیت اقتصادی را برجسته و تاثیر گذار دانستند و فتح الله حقانی دکترای اقتصاد،به زیر ساخت های مهم مناطق آزاد، خصوصا راه های مواصلاتی استان کردستان اشاره و به کوتاهی کلیه مسوولان ونمایندگان همه ادوار مجلس در چند دهه انقلاب انتقاد کرد و آن را در شان جمهوری اسلامی و مردم کردستان ندانست که سال ها است با جان و مال در مرز ها سپر دفاعی کشورند. ایشان با تعبیر رایج ببن عوام از مناطق آزاد من باب حذ ف مالیات، خرید ارزان کالا ومحصولات لوکس و تجملی مانند ماشین و ...مخالف بود و ضرورت وجود مناطق آزاد در مرزهای بدون ارتباط با آب های آزاد مانند بانه و مریوان را از سال های اول انقلاب ضروری دانست و فلسفه وجود مناطق آزاد را ایجاد بستر ها و رفع موانع و بروکراسی برای رقابت صادرات عنوان کرد نه صرفاواردات. دردومین روز همایش، تعدادی از فعالاناقتصادی به ارائه پیشنهاد وانتقال تجربیات و بیان پتانسیل های مناطق تجاری خود و ظرفیت های موجود پرداختند. دبیر همایش ،نا صر حدیقی، جمع بندی پایان نشست را ،در چند بند به شرح زیر بیان کرد.
-تقویت همکاری بین فعالان اقتصادی -ایجاد و توسعه بانک اطلاعاتی. وشناسایی مزیت های مناطق-برگزری نشست های تخصصی-بر گزاری دوره ها و کار گاه های آموزشی
استفاده موثر ومولد از سرمایه های اجتماعی. -پیشنهاد به دولت و مجلس و سایر نهاد های مرتبط برای اعطای امتیازات مناطق آزاد تجاری و صنعتی . -پیگیری توسعه زیر ساخت های