هتل در بانه نمایش نسخه اصلی

بهترین جاهای دیدنی ژاپن - هتل داوینکو

این کشور در زمینه ‌ی مهارت و تجارت به پیشرفت‌ های بزرگی دست پیدا کرده بود؛ از صنایع دستی چینی و سرامیکی گرفته تا پارچه ‌های بی ‌نظیر ابریشم.

1356

بهترین جاهای دیدنی ژاپن

این کشور در زمینه ‌ی مهارت و تجارت به پیشرفت‌ های بزرگی دست پیدا کرده بود؛ از صنایع دستی چینی و سرامیکی گرفته تا پارچه ‌های بی ‌نظیر ابریشم. بسیاری از بناهای با ارزش تاریخی آن علی ‌رغم جنگ و بلایای طبیعی همچنان حفظ و بعضی از آن‌ ها بعد از تخریب بازسازی شده ‌اند؛ بنابراین سفر به ژاپن یک ماجراجویی به یادماندنی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های ژاپن

کوه فوجی

کوه فوجی شناخته ‌شده‌ ترین جاذبه‌ ژاپن است. این کوه با ارتفاع ۳,۷۷۶ متر عنوان بلندترین قله ‌ی این کشور را به خود اختصاص داده است و نواحی گسترده ‌ای از جنوب تا شرق ژاپن را در بر می ‌گیرد.
فوجی از توکیو که بیش از ۱۰۰ کیلومتر از آن فاصله دارد قابل رویت است. این کوه قرن‌هاست که در هنر و ادبیات ژاپن گرامی داشته می ‌شود. کوه فوجی در سال ۲۰۱۳ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.
کوه فوجی بخشی از پارک ملی فوجی هاکونه ایزو است و هر تابستان بیش از  ۱ میلیون نفر از آن بالا می ‌روند تا از روی قله به تماشای غروب آفتاب بنشینند. بعضی از گردشگران کو‌هنوردی خود را از پایه ‌ی کوه شروع می ‌کنند، در حالی‌که بیشتر کوهنوردان از میانه‌ ی راه یعنی از ایستگاه پنجم راهی مسیر می ‌شوند. برای بعضی تماشای کوه از فواصل دور یا از داخل قطار سریع‌ السیر به اندازه‌ی کافی جذاب است.

پارک یادمان صلح هیروشیما

هر سال بیش از ۱ میلیون نفر از هیروشیما بازدید می‌ کنند. خیلی از این گردشگران از کشورهای مختلف به این شهر می ‌آیند. پارکیادمان صلح هیروشیما (Hiroshima Hieva Kinen Koen) در مرکز انفجار اتمی شهر قرار گرفته است، که زمانی یکی از شلوغ ‌ترین نقاط هیروشیما بود. این پارک دارای بناهای یادبود و موزه ‌های زیادی درباره‌ ی این حادثه ‌ی تاریخی است.
علاوه‌ بر باغ‌ ها و پارک‌ ها با شکوفه‌ های رنگارنگ گیلاس، جاذبه ‌های دیگری مثل موزه‌ یادمان صلح با نمایشگاه‌ های متعدد در رابطه با صلح جهانی در این پارک وجود دارد. گور نمادین (تهی‌گور) و آتش صلح و گنبد بمب اتمی که ویرانه‌ های یک ساختمان اداری در مرکز انفجار اتمی است، از دیگر جاذبه ‌های این پارک هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی هلند

کیوتوی تاریخی

این شهر یکی از معدود شهرهای جهان است که در دوران جنگ جهانی دوم، آسیب جدی ندید. این شهر با خیابان‌ های قدیمی و معماری‌ فوق ‌العاده‌ اش سالانه بیش از ۱۰ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌ کند.
کیوتو از بیش از ۱۰۰۰ سال پیش که خاندان سلطنتی در آن سکونت داشتند، تغییر چندانی نکرده است. در همان زمان هم کیوتو مهم ‌ترین مرکز فرهنگی ژاپن بود و امروزه میراث این کشور را با موزه‌ ها و گالری‌ های هنری بی‌ شمار زنده نگه داشته است.
در هر کدام از این موزه‌ ها و گالری ‌ها آثار هنری با ارزشی چون مجسمه‌ ها و نقاشی ‌ها نگهداری می‌ شوند. از جاذبه‌ های معماری بودایی کیوتو می‌ توان به معابد بی ‌شمار این شهر اشاره کرد. از این معابد ۳۰ معبد هنوز مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
از دیگر بناهای تاریخی کیوتو می‌ توان از عمارت طلایی یا کینکاکو جی، که به نمای خارجی طلایی ‌اش شهرت دارد، نام برد. از قلعه‌ نیجو، یک دژ قدیمی که قدمت آن به قرن هفدهم بر می ‌گردد، دیدن کنید. این قلعه هنوز دیوارها، برج‌ ها و خندق ‌ها، دروازه ‌ی زیبا و طراحی داخلی باشکوهش را حفظ کرده است.
قصر سلطنتی کیوتو یا کیوتو گوشو که در سال ۷۹۴ میلادی ساخته شد، یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی کیوتو به ‌شمار می ‌رود.

جزیره زیارتی ایتسوکوشیما

برای رسیدن به جزیره‌ی میاجیما کاری که باید انجام دهید این است که از هیروشیما مسافتی کوتاه را با قایق طی کنید. این جزیره به عنوان جزیره‌ ی زیارتی ژاپن هم شهرت دارد. میاجیما در خلیج هیروشیما قرار گرفته است و ۳۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.
آ‌نچه باعث شهرت این جزیره شده است، معبد ایتسوکوشیما است. این معبد شینتو در قرن هشتم به احترام دختران خدای باد یعنی سوسانو ساخته شد.
بیشتر ساختمان ‌های معبد توسط ستون ‌ها بالای سطح آب نگه داشته شده ‌اند. این معبد در زمان جزر و مد، زیبایی شگفت‌ انگیزی پیدا می‌ کند. به نظر می ‌رسد ساختمان معبد، به‌ خصوص دروازه‌ ی شناور یا او توری روی آب شناور هستند.
ساختمان ‌های معبد که از طریق پل ‌ها و راهروها به یکدیگر متصل شده‌ اند، مکان‌ هایی شگفت ‌انگیز برای گشت ‌و گذار هستند. تالار هوندن، تالار پیشکش یا هیدن، تالار نیایش یا هایدن و تالار سنجوکاکو از جمله دیدنی‌ های این معبد هستند.
گردشگرانی که از این معبد بازدید می ‌کنند، می ‌توانند شاهد اجراهای موزیکال و رقص ‌های سنتی باشند. محوطه‌ و باغ‌ های معبد هم از زیبایی خاصی برخوردار هستند و گوزن ‌های وحشی و انواع پرندگان زیبا را می‌ توانید در آن‌ ها مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین و لوکس ترین هتل های باکو

نارا، شهر معبد

نارا قرن ‌ها قطب فرهنگی ژاپن محسوب می ‌شد. در شهر نارا بناهای تاریخی فراوانی در کنار گنجیه ‌های ملی با ارزش و آثار هنری به ‌چشم می ‌خورد. علاوه ‌بر خیابان ‌های تاریخی، معابد قدیمی زیادی از جمله معبد کوفوکو جی، یکی از هفت معبد بزرگ نارا که قدمت آن به قرن هفتم بر می ‌گردد، در این شهر وجود دارد.
یکی دیگر از معابد معروف نارا که در قرن هشتم ساخته شد، معبد تودای جی یا معبد بزرگ شرق به خاطر مجسمه ‌ی برنزی بزرگ بودا یا دایبوتسو که در سال ۷۴۹ میلادی در این معبد بنا شد، شهرت زیادی دارد.
در تودای جی دروازه‌ ی بزرگ جنوبی یا ناندایمون دیده می ‌شود. این سازه‌ ی دو طبقه بر روی ۱۸ ستون قرار گرفته است. دو مجسمه‌ ی نیو به ارتفاع ۸ متر از ورودی معبد و تالار بودای بزرگ، بزرگ ‌ترین سازه‌ ی چوبی در جهان، حفاظت می ‌کنند.

قلعه اوزاکا

قلعه ‌ی اوزاکا در سال ۱۵۸۶ توسط جنگجو و سیاستمدار ژاپنی، تویوتومی هیدیوشی بنا شد. این قلعه بزرگ ‌ترین و مهم ‌ترین قلعه در سراسر کشور است. از آن زمان تاکنون این قلعه بارها تخریب و بازسازی شده، ولی  ساختار کنونی آن مربوط به سال ۱۹۳۱ است. برج اصلی ۵ طبقه به ارتفاع ۴۲ متر که بر روی یک سنگ ۱۴ متری بنا شده است.
معبد هوکوکو یکی دیگر از جاذبه ‌هایی است که در پارک قلعه‌ ی اوزاکا قرار گرفته است. معروف ‌ترین معبد اوزاکا یعنی معبد شینتنو جی که قدمت آن به سال ۵۹ میلادی بر می ‌گردد.
این معبد که به عنوان اولین معبد بودایی ژاپن شناخته می‌ شود، دارای یک پاگودای ۵ طبقه با چندین بنای دیگر ازجمله عمارت طلایی کوندو است که مجسمه ‌ها و نقاشی ‌های بی ‌نظیر، سالن سخنرانی یا کودو و یک راهروی زیبا که ۳ دروازه ‌ی عمارت را به یکدیگر متصل می‌ کند را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های ایروان ارمنستان 2022

پارک ملی چوبو سانگاکو و آلپ ژاپنی

یکی از معروف ‌ترین پارک های ملی ژاپن، چوبو سانگاکو در مرکز هونشو است. در بخش ‌های شمالی و مرکزی این پارک کوه ‌های هیدا یا کوه‌ های آلپ ژاپنی قرار گرفته‌ اند.
بعضی از بلندترین قله ‌های کشور در این پارک قرار دارند؛ کوه هوتاکا با ارتفاع ۳,۱۹۰ متر و کوه یاری با ارتفاع ۳,۱۸۰ متر ازجمله قله ‌های مرتفع این پارک هستند. این کوه ‌ها از نظر مناظر طبیعی و میزان بارش برف در زمستان به کوه‌ های آلپ در اروپا شباهت دارند. کوه ‌های آلپ ژاپنی در فصل تابستان گردشگران و کوهنوردان و در فصل زمستان اسکی‌ بازان و علاقمندان به اسکی را به خود جذب می ‌کنند.
این پارک گونه های گیاهی و جانوری زیادی از جمله پرنده ‌ی نادر باقرقره و در ارتفاعات بالاتر گوزن ‌های شاخ‌ دراز را در خود جای داده است. چشمه‌ های آب گرم گردشگران زیادی را به این پارک می ‌کشانند. این مسئله باعث توسعه‌ و گسترش تفریحگاه‌ های توریستی و اسپاها شده است.
یکی از معروف‌ ترین تفریحگاه‌ های توریستی این منطقه کامیکوچی نام دارد.

معبد آتسوتا 

معبد آتسویا در قلب شهر ناگویا، مهم‌ ترین معبد شینتو در ژاپن به‌ شمار می‌ رود. این معبد هر سال میزبان بیش از ۵ میلیون بازدید کننده است. این مکان مذهبی که در قرن اول ساخته شد به خاطر اینکه محل نگهداری شمشیر افسانه ‌ای کوساناگی، یکی از سه گنجینه‌ ی مقدس ژاپن است، شهرت زیادی دارد.
هونگو، زیارتگاه اصلی این معبد که توسط دیوارهایی احاطه شده است، از جاذبه‌ های آن محسوب می‌ شود.
هونگو محل نگهداری نقاشی ‌های قدیمی و جدید، آثار سرامیکی، جواهرات و ماسک ‌های سنتی است. حتما از قلعه ‌ی ناگویا دیدن کنید. این قلعه ‌ی باشکوه که در سال ۱۶۱۲ ساخته شد دارای یک برج ۴۸ متری است که به خاطر داشتن دو دلفین طلاکاری شده، موزه‌ ی قلعه که محل نگهداری گنجینه‌ های هنری از کاخ قدیمی است و منظره‌ ی فوق ‌العاده ‌ای که از شهر و دشت نوبی به نمایش می‌ گذارد، شهرت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های استانبول

قلعه فوکوکا و فستیوال‌ های باستانی شهر

این قلعه زمانی بخشی از یک مجموعه‌ ی وسیع بود که حدود ۴۷,۰۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده بود. این قلعه‌ ی زیبا هنوز هم با مساحت و موقعیت قرارگیری ‌اش که رو به رودخانه‌ ی نارا است، همه را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.
هر سال در فوکوکا رویدادها و فستیوال ‌های متعددی برگزار می‌ شود. جشن هاکاتا گیون یاماکاسا، یک جشن ۷۰۰ ساله است که هر سال در ماه جولای به مدت ۲ هفته برگزار می ‌شود. این جشن میلیون ‌ها گردشگر را از سراسر کشور به این شهر جذب می ‌کند.
مردم با لباس‌ های خاص و زیبا در رژه ‌های رنگارنگ و مسابقات سنتی شرکت می‌کنند. این شهر دارای جاذبه ‌های مدرن هم است؛ شهر کانالی هاکاتا شهری است که در دل شهر اصلی ساخته شده است و مغازه‌ ها، هتل ‌ها، رستوران ‌ها و سالن ‌های نمایش زیادی را در خود جای داده است.

درخت آسمانی توکیو

این جاذبه ‌ی بی ‌نظیر توکیو ترکیبی است از خرید در بوتیک ‌های شیک، نوشیدن چای و قهوه در کافه ‌ها و ایستادن روی تراس و تماشای توکیو از منظره‌ی ۳۶۰ درجه، اگر هوا آلودگی کمتری داشته باشد می ‌توانید کوه فوجی را هم از آن بالا ببینید.
درخت آسمانی توکید بلندترین ساختمان در توکیو و یکی از بلند‌ترین‌ ها در جهان است. دو تراس مشاهده در ارتفاع‌ های ۳۵۰ متری و ۴۵۰ متری قرار دارند، ولی اگر ترس از ارتفاع دارید فکر رفتن به این تراس‌ ها را از سرتان بیرون کنید. چون کف این تراس ‌ها از شیشه ساخته شده و وقتی پایین را نگاه می ‌کنید تمام مناظر اطراف با اندازه ‌های ریز زیر پایتان است. بازدید از برج و تراس ‌های شیشه ‌ای آن رایگان نیست و باید مبلغی را برای ورود بپردازید.
از ایستگاه توکیو می ‌توانید یک قطار سریع ‌السیر سوار شوید که مستقیم شما را به محوطه برج می ‌برد.

بیشتر بخوانید: مکان های جذاب و دیدنی قطر

موزه جیبلی

استودیو جیلبی یکی از بزرگ ‌ترین و شناخته ‌شده‌ترین استودیو‌های انیمیشن (یا انیمه) سازی در ژاپن است.
موزه جیبلی از آن دیدنی ‌های ژاپن است که نه تنها کودکان شما را سر ذوق می‌ آورد، بلکه کودک درون خودتان را هم بیدار می ‌کند. با بازدید از این موزه که خود استاد هیروکی میازاکی طراحی کرده تمام نوستالژی‌ های دوران کودکی جلوی چشمتان می ‌آیند. برای رفتن به این موزه باید از قبل بلیط تهیه کرده ‌باشید.
اول با قطار به ایستگاه میکاتا بروید و از آنجا با اتوبوس ‌های گربه ‌ای جیبلی خودتان را به موزه برسانید.

بازار ماهی سوکیجی

این بازار بهترین سوشی دنیا را دارد. بازار اصلی در سال ۲۰۰۸ به مکان دیگری منتقل شد اما حراج‌ های روزانه ماهی تن هنوز در سوکیجی برگزار می ‌شوند. رستوران‌ ها و دکه‌ های سوشی خوری سرپایی بهترین و تازه‌ ترین سوشی دنیا را به شما می ‌دهند.
این مکان خیلی از بازار ماهی دور نیست، ولی تضاد آن با بازار سنتی ماهی شوکه کننده است. این مکان اولین موزه‌ هنرهای دیجیتال تعاملی در دنیاست. این موزه در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد و به سرعت به یکی از محبوب ‌ترین دیدنی‌ های توکیو تبدیل شد. در این موزه می ‌توانید هنر طراحی دیجیتال و مجازی را تجربه کنید. به خاطر محبوبیت این موزه بهتر است قبل از اینکه بروید بلیط تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی تمام رستوران های کردستان

آبشار ناچی

ارتفاع بلندترین ریزشگاه آبشار ناچی به ۱۳۳ متر می رسد، مرتفع‌ ترین آبشار کشور ژاپن به شمار می رود.
این آبشار از روی یک صخره‌ ي سنگی پایین می‌ ریزد. معبد بودایی Seiganto-ji که در نزدیکی آبشار قرار دارد و چشم انداز زیبایی را ارائه می کند یکی از مواردی به شمار می رود که جذابیت این مکان را دو چندان می کند.

بیشتر بخوانید: معرفی فست فودی ها و کافه های کردستان

دره ‌ی تودوروکی

درست در وسط ناحیه مسکونی شهر ستاگایا و در فاصله ‌ی ۲ دقیقه پیاده ‌روی از ایستگاه تودوروکی توکیو پارک کوچکی به ‌نام دره تودوروکی وجود دارد که از جاهای دیدنی ژاپن است. این پارک تنها یک کیلومتر طول دارد، ولی دارای پیاده‌ راهی سر‌سبز و جذاب از میان دره ‌ای باریک و جنگلی در کنار رودخانه ‌ای کوچک است. این مسیر جنگلی از ایستگاه تودوروکی، در پایین کامپاچی دوری و به سمت پارک کودکان تودوروکی امتداد دارد. در انتهای دیگر پارک شما با منظره ‌ای فوق‌ العاده زیبا از فضای معبد تودوروکی فودو، بعضی ساختمان‌ های مقدس و تعداد زیادی درخت گیلاس رو به رو می‌ شوید.