رزرو هتل بانه نمایش نسخه اصلی

بهترین جاهای دیدنی هلند - هتل داوینکو

موزه‌ ها و گالری ‌های دیدنی، طبیعت و باغ ‌های زیبای پوشیده از گل، کانال‌ های آبی دیدنی و بناهای تاریخی همه و همه از جاهای دیدنی هلند، سرزمین گل ‌های لاله هستند و این کشور زیبا را به یکی از جاهای دیدنی اروپا تبدیل کرده‌ اند.

387

بهترین جاهای دیدنی هلند

موزه‌ ها و گالری ‌های دیدنی، طبیعت و باغ ‌های زیبای پوشیده از گل، کانال‌ های آبی دیدنی و بناهای تاریخی همه و همه از جاهای دیدنی هلند، سرزمین گل ‌های لاله هستند و این کشور زیبا را به یکی از جاهای دیدنی اروپا تبدیل کرده‌ اند.

گذرگاه های آبی آمستردام

آمستردام مانند ونیز و دیگر شهرهای روی آب دارای گذرگاه‌ های آبی است. این کانال ‌ها جلوه ‌ی قشنگی به شهر بخشیده ‌اند و برای گردشگران خیلی جالب ‌اند. می ‌توانید با یکی از قایق ‌های گردشگری یا تاکسی ‌های آبی حاشیه ‌ی کانال ‌ها همراه شوید تا آمستردام را از میان آب نشانتان بدهند. 

بیشتر بخوانید: بهترین و لوکس ترین هتل های باکو

زانس اسخانس

زانس اسخانس در ۱۵ کیلومتری شمال آمستردام قرار دارد و سبک روستاهای سنتی هلند را در قالب موزه ‌ای روباز نشانتان می ‌دهد. می ‌توانید در اینجا گردش کنید و ببینید که پیشه ‌وران قدیمی همچون کشتی ‌سازها و مفرغ‌ سازها چگونه کار می ‌کردند. ردیف خانه ‌های نما سبز جلوه‌ ی این منطقه را دیدنی‌ تر کرده ‌اند. در گذشته ۶۰۰ آسیاب بادی در این منطقه وجود داشتند که در حال حاضر فقط پنج ‌تایشان باقی مانده و بازدید از آن ها برای عموم آزاد است.

باغ اروپا

کوکنهوف یا همان باغ اروپا یکی از بزرگ ترین باغ ‌های گل در جهان و یکی از جاهای دیدنی هلند است که در شهر لیسه قرار دارد. در این باغ زیبای ۷۰ هکتاری تقریبا از هر رنگی، گلی برای دیدن و بوییدن هست. در اینجا علاوه بر نمایشگاه‌ های گل چند رستوران برپا شده است که می ‌توانید بعد از گردش در میان گل‌ ها برای صرف غذا مهما‌نشان شوید.

گروت کرک

گروت کرک واقع در شهر لاهه کلیسای نما آجری بزرگی به‌سبک گوتیک است که قدمت آن به قرن سیزدهم می ‌رسد. بنای اولیه ‌ی این کلیسا در سال ۱۵۳۹ فروریخت و به‌ شکل فعلی بازسازی شد. گروت کرک محل رویدادهای تاریخی مهمی بوده است و بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی هلند ازجمله پادشاه ویلهلم‌-‌الکساندر در اینجا غسل تعمید داده شدند. برج ناقوس این کلیسا بلندترین برج ناقوس هلند است.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های سنگاپور

موزه‌ ملی

موزه ‌ی ملی هلند (Rijksmuseum) واقع در آمستردام یکی از جاذبه های گردشگری هلند است که شامل مجموعه‌ ی ارزشمندی از آثار هنری و عتیقه‌ جات است. در این موزه حدود ۷ میلیون شی‌ء قیمتی و بیش از ۵۰۰۰ نقاشی وجود دارد که مجموعا در ۲۵۰ سالن چیده شده ‌اند. این موزه شامل یک کتابخانه‌ ی ۳۵ هزار کتابی هست. بیشتر قسمت‌ های این موزه به نمایش دست ‌سازه ‌های قدیمی و مجسمه‌ های قرون وسطایی اختصاص دارند، ولی تعداد آثار هنری مدرن کم نیست.

پارک ملی هوخه فیلووه

هلند کشوری کوچک ولی سرشار از زیبایی ‌های طبیعی است. ازجمله‌ ی این زیبایی‌ های طبیعی می‌ توان به پارک ملی هوخه فیلووه اشاره کرد که یکی از دیدنی های هلند است و بین شهرهای آپلدورن و آرنهم و در زمینی به ‌مساحت ۱۳٬۸۰۰ هکتار قرار دارد. این پارک از چشم ‌اندازهای متنوعی همچون جنگل و چمن زار و در قسمت‌هایی از تپه ‌های شنی تشکیل شده است و حیواناتی از قبیل گوزن و طیف وسیعی از پرندگان در آن زندگی می ‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های مسکو 2022

موزه‌ آنه فرانک

موزه‌ ی آنه فرانک یکی از معروف ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری آمستردام است که در گذشته محل زندگی آنه فرانک بود. آنه از قربانیان هولوکاست است و در زمان جنگ جهانی دوم به ‌دلیل فرار از دست نازی‌ ها مخفیانه در این ساختمان زندگی می ‌کرد. او دو ماه پیش از پایان جنگ بر اثر ابتلا به تیفوس جان باخت و بعد از مرگ با پیدا شدن دفترچه‌ ی خاطرات و چاپ دست ‌نوشته‌ هایش به‌ شهرت رسید. 

دهکده‌ مارکن

دهکده‌ ی مارکن جای خیلی بزرگی نیست، ولی به ‌دلیل قرارگیری در کنار دریاچه‌ ی زیبای آیسل طبیعت چشم ‌نوازی دارد و یکی از جاهای دیدنی هلند به ‌شمار می ‌رود. هرساله گردشگران زیادی به مارکن می‌ آیند تا در پس ‌زمینه‌ ی کلبه ‌های چوبی رنگ ‌شده و قایق ‌های ماهی ‌گیری بومی‌ ها عکس بگیرند. تابستان ‌ها اینجا میزبان فستیوال‌ های رنگارنگی است که می ‌توانید در خلال برگزاری ‌شان با صنایع‌ دستی هلندی ‌ها ازجمله نحوه ‌ی ساخت کفش ‌های چوبی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های مالزی به همراه آدرس

افتلینگ

افتلینگ بزرگ ‌ترین پارک تفریحی هلند است که در دهکده‌ ی کاتس‌ هئوفل قرار دارد. این پارک از قسمت‌ های مختلفی تشکیل شده است که هرکدامشان به بازنمایی یکی از افسانه‌ های قدیمی اختصاص دارند. افتلینگ یکی از قدیمی‌ ترین تم ‌پارک‌ های جهان است که در سال ۱۹۵۲ افتتاح شد و از آن زمان همواره محبوب گردشگران بوده است. وسایل بازی متنوعی در این پارک مهیا هستند که می ‌توانند سرگرم‌ کننده باشند. از جمله قسمت ‌های جذاب افتلینگ می‌ توان به راولین اشاره کرد. در راولین می‌ توانید شاهد دنیایی سحر انگیز باشید که ماجرای ۵ خواهر و برادری را که با هیولایی شیطانی مبارزه کردند و شکستش دادند روایت می‌ کند.

مادورودام

مادورودام در واقع نمونه ‌ی مینیاتوری هلند است که مهم‌ ترین نقاط گردشگری آن را در مقیاسی کوچک نشانتان می ‌دهد. این نمونه‌ ی مینیاتوری سازه‌ هایی همچون راه‌ آهن و فرودگاه را شامل می‌ شود و تزئینات ظریفش حیرت ‌انگیزند.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های هلند در سال 2022

آسیاب های بادی کیندردیک

کیندردیک دهکده ‌ی خوش ‌منظره ‌ای در حاشیه‌ ی رودخانه ‌ی نورد است که یکی از جاهای دیدنی هلند محسوب می ‌شود و بین شهرهای روتردام و دوردرخت قرار دارد. آسیاب‌ های بادی قرن هجدهمی مهم ‌ترین جاذبه‌ ی گردشگری کیندردیک هستند که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ‌ثبت رسیده ‌اند. ۱۹ آسیاب بادی در اینجا وجود دارد که بین سال ‌های ۱۷۲۲ تا ۱۷۶۱ ساخته شده‌ اند و بزرگ ‌ترین مجموعه‌ ی آسیاب‌ های بادی قدیمی در هلند محسوب می ‌شوند. در زمان ‌های مشخصی از سال پره‌ های این آسیاب ‌ها به ‌حرکت در می ‌آیند که خصوصا در آن اوقات جلوه ‌ای بسیار باشکوه پیدا می ‌کنند.

موزه‌ ون گوک 

موزه‌ ی ون گوک واقع در آمستردام است، به آثار هنری ون گوک اختصاص دارد. این موزه در ردیف بهترین موزه ‌های هنری جهان دسته ‌بندی می‌ شود و سالانه تقریبا ۱/۵ میلیون بازدید کننده دارد. در اینجا می‌ توانید از ۲۰۰ تابلوی نقاشی و ۵۰۰ طراحی ون ‌گوک و تعداد زیادی از نامه ‌های او دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های پاریس

ماریتشوئیس

ماریتشوئیس واقع در لاهه یکی از جاهای دیدنی هلند و یکی از برترین گالری ‌های هنری هلند است و مجموعه ‌‌ای غنی از نقاشی ‌های هلندی را شامل می ‌شود. خود ساختمان این گالری یک اثر هنری است که قدمت آن به قرن هفدهم می ‌رسد و بین دریاچه ‌ی هوفویور و ساختمان ‌های پارلمان قرار دارد. این گالری در بردارنده ‌ی حدود ۸۰۰ اثر هنری است و از لحاظ تعداد آثار هنری موزه ‌ی نسبتا کوچکی محسوب می‌ شود، ولی می ‌توانید در همین تعداد کم شاهد بعضی از معروف ‌ترین آثار هنری جهان باشید. از جمله‌ ی آثار شاخص این گالری می ‌توان به تابلوی مشهور «دختری با گوشواره ‌ی مرواوید» اثر یوهانس فرمیر اشاره کرد.

والکنبرگ

در این شهر تاریخی می ‌توانید قلعه ‌ای قرن دوازدهمی را ببینید که تنها قلعه ‌ای در هلند است که بالای تپه قرار دارد. این قلعه ‌‌ی باستانی بر فراز منطقه ‌ای صخره ‌ای موسوم به دوئینگلراتس ساخته شده است. می ‌توانید در همان حوالی از کلیسای سنت نیکولاس‌کرک دیدن کنید و نمونه ‌ای از باسیلیکا های قرن چهاردهم را ببینید. در والکنبرگ علاوه‌ بر بر ویرانه ‌های باستانی می‌ توانید از اسپاها و غارهای معروف دیدن کنید. بازار کریسمسی والکنبرگ هم که در فاصله ‌ی نوامبر تا دسامبر در محل غارهای مخملی برپا می‌ شود بسیار دیدنی است.