هتل داوینکو نمایش نسخه اصلی

بهترین جاهای دیدنی یونان 2022 - بهترین هتل کردستان

این کشور در جنوب شرق اروپا واقع شده و از قسمت شرق با ترکیه هم مرز است. یونان مساحتی حدود 130 هزار کیلومتر مربع دارد، مردم آن به زبان یونانی صحبت می کنند و بیشترین تعداد موزه های باستان شناسی در آن وجود دارد.

415

بهترین جاهای دیدنی یونان

این کشور در جنوب شرق اروپا واقع شده و از قسمت شرق با ترکیه هم مرز است. یونان مساحتی حدود 130 هزار کیلومتر مربع دارد، مردم آن به زبان یونانی صحبت می کنند و بیشترین تعداد موزه های باستان شناسی در آن وجود دارد.
در یونان 11 میلیون نفر زندگی می کنند که از این تعداد 98 درصد آن ها مسیحی و دو درصد مسلمان هستند. 7 درصد جمعیت این کشور را خارجی هایی تشکیل داده اند که برای کار و زندگی به آن مهاجرت کرده اند. تنوع فرهنگ و رسوم از جمله جذابیت هایی است که کشور یونان به دلیل داشتن موقعیت خاص جغرافیایی از آن برخوردار شده است.
این کشور سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا را به هم متصل کرده و به همین خاطر موقعیت بسیار جالبی پیدا کرده است. سواحل بسیار زیبا، آثار باستانی با شکوه و نوع معماری که تنها در این کشور می توانید مشاهده کنید همه از مهم ترین دلایلی است که باعث شده گردشگران زیادی به دیدن این کشور بروند.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های آتن یونان 1401

موزه آکروپولیس 

موزه آکروپولیس یکی از جاذبه های گردشگری یونان است، در سال 2009 بازگشایی شد و پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری آتن قرار گرفته است، طراحی این موزه توسط یک معمار سوییسی به نام برنارد چومی انجام شده و از فولاد و شیشه ساخته شده است، در این موزه می توانید مجسمه هایی مانند مجسمه مردی جوان که یک گوساله بر دوش می کشد یا مجسمه چهره زنان باستان را مشاهده کنید، از تراس کافه رستوران این موزه، منظره بی نظیری از آکروپلیس را می توانید ببینید.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های یونان

جزیره سانتورینی 

سانتورینی زیباترین جزیره یونان است و از بهترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری یونان به شمار می رود، اگر در سفر با کشتی کروز یونان شرکت کنید می توانید این جزیره زیبا را از نزدیک ببینید ، سانتورینی در سواحل غربی یونان قرار دارد و مشرف به دریا است که همین موقعیت مکانی خوب، این جزیره را به یکی از زیباترین مناطق و جزایر یونان تبدیل کرده است، در این جزیره شهرهای صخره ای فیرا و اویا قرار دارند که یکی از دلایل معروفیت جزیره همین شهرها هستند. خانه ها و هتل های این منطقه، مکعبی شکل و سفید هستند که همین مسئله جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است، در جزیره سانتورینی، می توانید به تفریحاتی نظیر شنا در سواحل شنی، مشاهده آتشفشان سیاه در جنوب و سواحل شرق، بازدید از مکان تاریخی آکروتیری و بسیاری موارد دیگر بپردازید.

 شهر باستانی دلفی 

دلفی یکی از شهرهای تاریخی یونان است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و بر دامنه کوه پارناسوس بنا شده است، این شهر زیبا و حیرت انگیز مشرف به دره ای است که برای یونانی های مکانی مقدس به شمار می رود و بسیاری از گردشگران برای پرستش آپولو یا همان خدای نور، نبوت، موسیقی و شفا، به این شهر می آیند و دعا می خوانند، در این شهر  معابد، سالن تئاتر و استادیومی وجود دارد که از جاذبه های آن محسوب می شود، موزه باستانی دلفی یکی از مکان های دیدنی شهر است که می توانید یافته های باستانی این مناطق را در آن مشاهده کنید ، این شهر در حدود 200 کیلومتری آتن است.

صومعه های متئورا

صومعه متئورا در یونان و در دشت تسالی قرار دارند، دشت تسالی از جمله شگفتی ها و عجیب ترین جاذبه های این کشور باستانی است و می توانید در آن صخره های عجیب و غریبی ببینید که پر از صومعه های متئورا می باشند و تعداد آن ها زیاد است و 6 عدد از این صومعه ها در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، اگر به این منطقه سفر کردید باید برای رفتن به این صومعه ها از هواپیماهای تفریحی استفاده کنید، در این صومعه ها مجسمه های مذهبی، نقاشی های دیواری دوره بیزانس را مشاهده خواهید کرد و باید بدانید که ساعات بازدید از این صومعه ها یکی نیست و اگر می خواهید به همه آن ها بروید ، یک روز کامل را راید به آن ها اختصاص دهید ، شهری که به این منطقه نزدیک است، شهر کالامباکا است.

جزیره رودس

جزیره رودس یکی از بزرگ ترین جزایر دودکانیز و در امتداد دریای اژه، در نزدیکی ترکیه قرار دارد و پایتخت آن شهر رودس است و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و یکی از جاذبه های گردشگری یونان و از بهترین ها است، این جزیره در قرن چهاردهم به دستور شوالیه ستن جان ساخته شده است و یکی از جذابیت های منطقه در این است که در خیابان های شهر قدیمی، اتومبیلی تردد نمی کند و مخصوص گردشگران است. شهر ساحلی زیبای مارماریس که در دامنه کوه است و در سواحل غربی ترکیه قرار دارد، از دیگر جاذبه های این جزیره است و با کشتی و هواپیما می توانید از رودس به آتن بروید.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های رم ایتالیا

جزیره کورفو 

جزیره کورفو در دریای ایونی و در سواحل غربی یونان قرار دارد و یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری یونان است، مرکز این جزیره شهر کورفو است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و معماری ساختمان های آن به سبک ایتالیایی و بسیار زیبا است، این جزیره برای قرن های متمادی در دست ونیزی ها بوده است، در این منطقه دو قلعه متعلق به قرن 16 وجود دارد که از جاذبه های آن به شمار می رود.

میکونوس

میکونوس باشکوه ترین مقصد جزیره ای یونان است. مرکز فعالیت های پس از تاریکی در شهر میکونوس، به دلیل هتل بوتیک های شیک، رستوران های غذاهای دریایی درجه یک و سالن های موسیقی زنده مورد توجه است. دیگر جاذبه ها شامل: پاراپورتیانی (کلیسایی سفید رنگ در شهر میکونوس) و سواحل شنی متعدد در امتداد ساحل جنوبی جزیره (هردو با اتوبوس و تاکسی قایقی از شهر میکونوس قابل دسترسی اند) می باشد. شهر میکونوس دارای یک فرودگاه است و از طریق کشتی و کاتاماران با پیرائوس، بندر آتن و رافینا ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی بزرگترین غار در ایران

جزیره زاکیانتوس

جزیره زاکیانتوس (زانت) با مناظر زیبا در بالا و زیر دریا و اطراف آن، یکی دیگر از مکان های برتر گردشگری در یونان است. دسترسی به آن با محلی که فقط 16 کیلومتر از ساحل فربی پلوپونیز در دریای یونی فاصله دارد آسان است. سواحل سنگریزه ای ماسه ای، به ساحل کشتی مشهورتر است، و غارهای خیره کننده دریایی مثل غارهای آبی در نوک شمالی جزیره، می باشد. در داخل غار، آب درخشان رنگ آبی آسمان را روی دیوارهای غار بازتاب می دهد تا یک درخشش جادویی ایجاد کند. غارهای آبی تنها یکی از جاذبه های پر آب فراوان در این جزیره است. غواصی در اینجا عالی است.

دره ساماریا

این جزیره با 16 کیلومتر طول و در باریک ترین نقطه آن، تنها 4 متر عرض، از اومالوس (1250متر) در کوه های سفید تا اگیاروملی در دریای لیبی پایین می رود. بسته به میزان تناسب اندام شما، پیاده روی 5 تا 7 ساعت طول می کشد. در بخشی از قسمت ها سطح آن شیب دار و صخره ای است، باید کفش های مناسب پیاده روی بپوشید و آب زیادی حمل کنید. این تنگه در پارک ملی ساماریا و در فهرست آزمایشی یونسکو قرار گرفته است. 

بیشتر بخوانید: معرفی عمارت سالار سعید سنندج

نافلیو

نافلیو که در شبه جزیره کوچکی در سواحل شرقی پلوپونیز ساخته شده به اولین پایتخت یونان مدرن  در سال 1824 قبل از تصرف آتن در سال 1834 تبدیل شده است. این شهر قدیمی بدون ماشین مملو از عمارت های نئوکلاسیک و کلیساهای افتخار آمیز است و با قلعه های پالامیدی قرن 18 هجری مسلط است. از جاذبه های نزدیک می توان به تیرینز، تئاتر اپیدوروس و کورینت باستانی اشاره کرد.

پارتنون

یونانی برای الهه های خود ارزش و احترام زیادی قائل بودند. یکی از این الهه ها آتنا نام داشت و مردم یونان اعتقاد راسخ داشتند که این فرد نگه دارنده مردم در شهر آتن است. در قرن 5 قبل از میلاد برای آتنا، پارتنون را احداث کردند.
این ساختمان سفید رنگ و با شکوه بر بالای تپه ای به نام آکروپلیس و در فاصله بسیار کمی از شهر آتن قرار گرفته و به یکی از آثار تاریخی و باستانی این شهر تبدیل شده است.
به خاطر وجود باد و باران و دیگر مسائل جوی این بنا نتواسته زیبایی خودش را حفظ کند و دچار فرسایش و استهلاک شده است. ولی با تمام این حرف ها هنوز هم این بنا زیباست و انسان از تماشای آن لذت می برد.
برخی اسناد و مدارک گویای آن هستند که پارتنون در اصل سفید نبوده است، ولی علت اینکه امروز چرا تغییر رنگ داده است، مشخص نیست.
باستان شناسان می دانستند که یونانی ها مجسمه هایی که به دست خود می ساختند را با استفاده ار رنگ، رنگ آمیزی می کردند، ولی در این بنا هیچ شیء رنگی مشاهده نشد. با گذشت زمان، یک پژوهشگر اهل کشور ایتالیا توانست وجود رنگ آبی را در این بنا به اثبات برساند. بعضی متخصصان این حوزه اظهار می کنند که یونانی ها در ساخت این بنا رنگ قرمز را هم مورد استفاده قرار می داده اند.
شما می توانید ساختمانی کاملا مشابه پارتنون در پارک سده شهر نشویل مشاهده کنید. در ساخت این بنا به همه جزئیات بنای اصلی پارتنون توجه شده و معنای واقعی کپی برابر اصل را می توان در این بنا در آمریکا شاهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی فرانسه

موزه باستان ‌شناسی آتن

این موزه بزرگ ترین موزه موجود در کشور یونان بوده و هنر و تاریخ مردم این کشور را به خوبی نشان می دهد. در ابتدای تاسیس این موزه تنها اشیائی که از حفاری های قرن 19 به دست آمده بود را در آن نگهداری می کردند، ولی با گذشت زمان به یک موزه باستان شناسی مرکزی تبدیل شد و هر شیء که در کشور یونان کشف شود، در این موزه نگهداری می شود.
یکی از مجموعه هایی که در این موزه مشاهده می شود، موزه ما قبل تاریخ است و آثار تمدن های بزرگ که قدمت آن ها به 6 هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد، در این قسمت نگهداری می شود.
در این گالری می توانید سیر تکاملی آثار مجسمه سازان بزرگی که در قرن های 5 تا 7 قبل از میلاد می زیسته اند را مشاهده کنید. گلدان ها و بعضی اشیاء متعلق به قرن 11 قبل میلاد در این موزه وجود دارند. مجسمه ها و بعضی اشیائی که با استفاده از فلز ساخته شده اند از دیگر مواردی هستند که در این موزه در معرض دید عموم قرار داده شده است.
اولین رایانه جهان در موزه باستان شناسی آتن نگهداری می شود. این دستگاه که آنتیکیترا نام دارد در حدود 2000 سال در اعمال دریا قرار داشت و طی یکی از سفرهای اکتشفانی غواصان در سال 1901 این رایانه ابتدایی در جزیره آنتیکیترا کشف شد.
تحقیقاتی که متخصصان بر روی این دستگاه انجام داده اند نشان می دهد که این دستگاه سیستم پیشرفته ای دارد و بیش از 30 چرخ دنده در آن به کار گرفته شده است.  صورتک آگاممنون از طلا ساخته شده و در موزه باستان شناسی آتن نگهداری می شود. باستان شناسان قدمت این صورتک را به قرن 16 قبل از میلاد نسبت می دهند. چیزی که اسناد نشان می دهد آن است که این صورتک متعلق به یک فرد مهم در تاریخ بوده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با سنگ نبشته اورامان

معبد زئوس

این معبد در زمان خودش بزرگ ترین معبد یونان بوده و تمام کردن آن چندین قرن طول کشیده است. ساخت این بنا در قرن شش قبل از میلاد مسیح شروع شد و در قرن دوم قبل از میلاد به اتمام رسید. 
یونانی هایی که در زمان کلاسیک زندگی می کردند اعتقاد داشتند که ساخت بناهایی با این عظمت و ابعاد تنها ابزاری است که حکام مستبد برای سرگرم کردم مردم از آن  استفاده می کردند به همین خاطر بارها و بارها ساخت این بنا به تعویض افتاد. در ساخت این بنا از سنگ های مرمری استفاده می شد که از کوه پنتلوس استخراج کرده بودند. سنگ ها و قطعاتی که برای ساخت این معبد به کار گرفته می شدند طولی برابر 96 متر و عرضی برابر 40 متر داشتند.
بعد از ساخت معبد، چند حمام رومی، یک طاق هجده متری به این بنا اضافه شد. یک مجسمه از زئوس و از جنس طلا و عاج ساختند و در قسمت داخلی معبد قرار دادند، ولی امروزه هیچ خبری از این مجسمه نیست و تنها قسمتی از فضای داخلی معبد سالم مانده است. در گذشته در این بنا 104 ستون 17 متری وجود داشت. 48 عدد از این ستون ها در ردیف های سه تایی و 56 ستون در ردیف های دوتایی قرار گرفته بودند، ولی امروزه متاسفانه 56 عدد از آن ستون ها تنها باقی مانده است.

 غار ملیسانی

غار ملیسانی در جزیره کفالونیا قرار دارد، این جزیره یکی از جزایر کشور یونان بوده و در قسمت غربی آن قرار گرفته است. از طبیعت گردی در جاده های کوهستانی گرفته تا رفتن به ساحل دریا و قایق سواری را می توان در این جزیره تجربه کرد. 
یکی از غارهای زیبای کشور یونان به نام ملیسانی در جزیره کفالونیا قرار دارد و گردشگران علاقه زیادی دارند تا از این غار دیدن کنند. غار ملیسانی در قسمت شرقی جزیره کفالونیا قرار دارد و فاصله آن از شهر سامی 2 کیلومتر و از شهر آرگوستولی نیز 10 کیلومتر فاصله دارد. این غار در سال 1951 کشف شد و در سال 1963 به گردشگران اجازه داده شد تا از آن دیدن کنند.
در طی کاوش هایی که در آن صورت گرفته یک لامپ باستانی پیدا شده که در موزه باستانی شناسی جزیره کفالونیا نگهداری می شود. کشفیات دیگری که در این غار انجام شده نشان می دهد که در عصر برنز این منطقه توسط ساکنان جزیره کشف شده است.
برای آنکه بتوانید به داخل غار ملیسانی وارد شوید ابتدا باید مبلغی را به عنوان ورودیه پرداخت کنید، وارد یک تونل تاریک و شیب دار شده و باید از پله ها پایین بروید. وقتی به انتهای تونل رسیدید یک دریاچه در مقابل چشمانتان ظاهر خواهد شد. در این دریاچه قایق هایی قرار داده شده است که می توانید بر آن ها سوار شده و کل دریاچه را از زیر نظر بگذرانید. اگر خواستید به بازدید از این غار بروید سعی کنید لباس مناسب به تن کنید، هوای داخل آن کمی خنک و سرد است.
غار ملیسانی دو دالان دارد، در یکی از دالان ها سقف غار شکاف خورده و یک روزنه بزرگ در آن ایجاد شده است. از طریق این روزنه نور خورشید به داخل وارد شده و صحنه ای بسیار تماشایی و دیدنی خلق کرده است.