رزرو هتل بانه نمایش نسخه اصلی

بهترین رستوران های معروف ایتالیا - dawinco

غذاهای ایتالیایی با هر ذائقه‌ای جور درمیاد. جینو داکامپو از سرآشپزهای معروف ایتالیایی، درباره‌ ی این غذاهای اصیل می‌گوید: مهم ‌ترین بخش زندگی یک ایتالیایی، غذاست و در ایتالیا، غذاها رنگارنگ و جادویی ‌است.

361

بهترین رستوران های ایتالیا

غذاهای ایتالیایی با هر ذائقه‌ای جور درمیاد. جینو داکامپو از سرآشپزهای معروف ایتالیایی، درباره‌ ی این غذاهای اصیل می‌گوید: مهم ‌ترین بخش زندگی یک ایتالیایی، غذاست و در ایتالیا، غذاها رنگارنگ و جادویی ‌است. رستوران ‌های ایتالیا همیشه شلوغ است و پاستا نگین اصلی، در سفره ‌ی ایتالیایی ‌ها است.

رستوران ویلا کرسپی

آشپز و رستوران ‌دار معروف، آنتونینو کاناواچیولو (Antonino Cannavacciuolo)، به دلیل توانایی منحصر به ‌فردش در ترکیب مواد اولیه، توانسته است در رستوران Villa Crespi، دو ستاره را از آن خود کند. 
آشپزی او طعم ‌های زنده و خوشمزه مدیترانه ‌ای را در کنار مزه‌ های خوشمزه و مقوی شمالی گرد هم آورده است. غذای خود را با یک نوشیدنی، در باغ سرسبز با نمای دریاچه شروع کنید و از طعم لذیذ ماهی، سیب ‌زمینی، شلغم و پنیر پروولای آب‌ شده لذت ببرید.
شماره تماس: ۹۰۲ ۹۱۱ ۰۳۲۲ ۳۹ ۰۰
ساعت کار: سه‌ شنبه تا یک ‌شنبه، از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر تا ۲ بعد از ظهر و از ۷:۳۰ غروب تا ۹ شب
قیمت‌ها: گران
رزرو: الزامی است

بیشتر بخوانید: جذاب ترین مکان های دیدنی پاریس

رستوران اوستریا سن مارتینو

رستوران اوستریا سن مارتینو، رستورانی دنج با دیوارهای سنگی و سقفی یا تیرک ‌های چوبی است. آشپزی این رستوران به صورت کامل سنتی است و منوی آن متشکل از گوشت خوشمزه شکار، باگنا کودا (bagna cauda)، پولنتا و ... است.  پاستای خانگی این رستوران که با سبزیجات اورگانیک باغچه خود رستوران تهیه می ‌شود، بسیار عالی است. منوی رستوران فصلی است. در پاییز منو شامل سوپ مینسترون، پاستای پاپاردل به همراه قارچ تیره‌ سر است و در بهار و تابستان می ‌توانید از ماهی نگینی ‌شده و نتل تورتلونی لذت ببرید.
شماره تماس: ۵۱۷۷ ۱۹۷ ۰۳۲۳ ۳۹ ۰۰
ساعت کار:
چهارشنبه تا جمعه از ساعت ۷ غروب تا ۱۱ شب
شنبه‌ ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بعد از ظهر و ۷ غروب تا نیمه شب
یکشنبه ‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بعد از ظهر و از ۷ غروب تا ۱۲ شب
قیمت: ارزان
رزرو: پیشنهاد می ‌شود

رستوران گروتو سنت‌ انا

رستوران سنتی گروتو سنت انا، واقع در یک مکان رویایی، با نمای دره  Orrido di Sant’Anna، در فضای جذاب روستایی خود غذاهایی بی ‌نظیر سرو می ‌کند. یکی از میزهای سنگی داخل آلاچیق ‌های سرسبز را انتخاب کنید و از غذاهای سنتی ایتالیایی خود لذت ببرید. حتما تارتارین با پیاز کاراملی همراه با موس پارمیگیانو (که در آن به جای سیب، از پیاز کاراملی استفاده می‌ کنند و همین باعث شیرین شدن، رایحه بسیار عالی و مزه ‌ای شگفت ‌انگیز می ‌شود) و موس پنیر ۲۰ ماهه ‌ی پارمسان را امتحان کنید.
شماره تماس: ۷۰۶۸۲ ۰۳۲۳ ۳۹ ۰۰
ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲ تا ۱:۳۰ بعد از ظهر و از ۷ غروب تا ۹:۳۰ شب
قیمت: متوسط
رزرو: پیشنهاد می ‌شود

رستوران وربانو

تنها راه دسترسی به رستوران وربانو از طریق قایق است. این رستوران در یک مکان آرامش ‌بخش در جزیره کوچک Isola dei Pescatori با آن خیابان‌ های سنگ ‌فرش و خانه ‌های رنگارنگ قرار دارد. نشستن همینگوی، نویسنده و آرتورو توسکانینی، رهبر ارکستر از طرفداران این منطقه بودند. حال‌ و هوای بی ‌تکلف این منطقه و استفاده از مواد طبیعی و اورگانیک از ویژگی ‌های آن است؛ موادی چون پنیر و گوشت از منطقه Val d’Ossola ، ماهی ‌های دریاچه و برنج  Po Valley.
شماره تماس: ۳۰۴۰۸ ۰۳۲۳ ۳۹ ۰۰
قیمت: متوسط
ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲ تا ۲:۳۰ بعد از ظهر و از ۷ غروب تا ۹:۳۰ شب
رزرو: پیشنهاد می ‌شود

بیشتر بخوانید: معرفی اورامان تخت

رستوران فیل یا احساس

تمرکز رستوران مدرن فیل بر غذاهای دریایی سنتی است که در آن‌ ها بیشتر از مواد اولیه محلی استفاده می ‌شود. گوشت شکار و پنیر کوهی و ماهی منابع اصلی آشپزی هستند که دو ماده اولی را از تولید کننده‌ های محلی تهیه می کنند و ماهی را به‌ صورت مستقیم از دریاچه صید می ‌کنند. در منوی رستوران، کاربونارا (carbonara) غذای مخصوص سرآشپز را مشاهده می‌کنید که از پاستای دست‌ ساز، زینکارلین (نوعی پنیر محلی) و ماهی پرطرفدار missoltini با عطر و طعمی کاملا متفاوت تهیه شده است. آشپزی این رستوران یک آشپزی از تولید به مصرف است، به این صورت که غذا از مزرعه تهیه، پخته و سر میز قرار داده می ‌شود. فضای رستوران بسیار جذاب و دلنشین است.
شماره تماس: ۴۵۴۵ ۷۲۶ ۳۳۴ ۳۹ ۰۰
ساعت کار: دوشنبه تا شنبه  از ساعت ۱۲ تا ۲:۳۰ بعد از ظهر و از ۷ غروب تا ۱۰ شب
قیمت: متوسط
رزرو: پیشنهاد می ‌شود

رستوران  I Tigli in Theoria

رستوران I Tigli in Theoria از مواد فصلی تازه و با کیفیت استفاده می‌ کند. تمرکز اصلی این رستوران بر غذاهای دریایی و مواد اولیه طبیعی است. خوردن lasagna که از اسفناج، ماهی و خاویار ایتالیایی تهیه شده است، در یک قصر قرن ۱۵ با ستون ‌ها و کف چوبی و سقف تزئین‌ شده بسیار هیجان ‌انگیز است. این رستوران شامل یک گالری هنر، با دیوارهای تزئین ‌شده و نقاشی ‌های بسیار است.
شماره تماس: ۲۷۲ ۳۰۵ ۰۳۱ ۳۹ ۰۰
ساعت کار:
سه‌ شنبه تا شنبه از ساعت ۱۲ تا ۲:۳۰ بعد از ظهر و از ۷ غروب تا ۱۰:۳۰ شب
یکشنبه ‌ها فقط ناهار سرو می ‌شود
قیمت: گران
رزرو: پیشنهاد می ‌شود

رستوران کیچن (Kitchen)

رستوران کیچن واقع در یک پارک سرسبز با گل‌ های ماگنولیا، درختان کاج و سدر لبنانی، غذاهای مدیترانه ‌ای، و جنوب ایتالیا را با تاثیراتی از دیگر نقاط جهان سرو می ‌کند. آن ‌ها طعم ‌های غلیظ را با مواد خوراکی ژاپنی مثل یوزو، میوه ‌ای از مرکبات ملایم می ‌کنند، یا با سرو چای ماچا بعد از غذا، آن وعده را خوشمزه ‌تر می‌ کنند. حتما لقمه ‌های پاستای حاوی پنیر پارمسان، سوپ قارچ و لوبیاهای مخصوص را امتحان کنید. فضای رستوران با وجود مبل‌ ها، آباژورها، میزها، کتاب ‌ها، طراحی ‌های و موسیقی بسیار دنج و دوست‌داشتنی است.
شماره تماس: ۴۶۰ ۵۱۶ ۰۳۱ ۳۹ ۰۰
ساعت کار: چهارشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۲:۳۰ بعد از ظهر و از ۷:۳۰ غروب تا ۱۱ شب
قیمت: متوسط
رزرو: پیشنهاد می ‌شود

رستوران ویلا لاریو 

رستوران ویلا لاریو به خاطر موقعیت بسیار چشم ‌نواز روی تپه ‌ای با فاصله ۴۸ متری از سطح دریاچه، به خاطر آشپزی عالی بسیار معروف است. این رستوران مدرن و منحصر به ‌فرد، غذاهای منطقه های مختلف ایتالیا را، در فضایی باشکوه با منظره ‌ای از آشپزخانه و کارکنان سرو می ‌کند.
شماره تماس: ۵۰۶۴ ۵۳۷ ۰۳۱ ۳۹ ۰۰
ساعت کار: از ساعت ۱۲ تا ۲:۳۰ بعد از ظهر و ۷:۳۰ غروب تا ۱۰ شب
قیمت: گران
رزرو: پیشنهاد می ‌شود

بیشتر بخوانید: مکان های جذاب و دیدنی قطر 

رستوران ال روکول 

آشپزهای رستوران ال روکول (Al Rocol) دنباله ‌رو دستور پخت ‌های مادربزرگ کاستلینی (صاحب رستوران) هستند و از بهترین مواد طبیعی، بهترین غذاهای محلی را تهیه می ‌کنند. حتما casonsei ، را امتحان کنید. این غذای خوشمزه از پاستای دست ‌ساز و تازه ‌ای تهیه می ‌شود که داخلش را با گوشت شکار محلی یا پنیر محلی مخصوص پر می ‌کنند. فضای رستوران بسیار دوستانه و آرام است و با ستون‌ های چوبی و رومیزی ‌های چهارخانه قرمز تزئین شده است.
شماره تماس: ۲۵۴۲ ۶۸۵ ۰۳۰ ۳۹ ۰۰
ساعت کار:
جمعه و شنبه از ساعت ۷ غروب تا ۱۱ شب
یکشنبه‌ از ۱۲ ظهر تا ۲ بعد از ظهر و از ۷ غروب تا ۱۱ شب
قیمت: ارزان
رزرو: پیشنهاد می ‌شود

رستوران دو کلمب

سرآشپز استفانو سرونی  (Stefano Cerveni)، سرآشپز رستوران دو کلمب، به خاطر نوآوری ‌هایش در غذاهای سنتی دریایی بسیار مورد تشویق و تحسین قرار گرفته است. آشپزی استفانو به خاطر استفاده از مواد اولیه تازه و مخصوص فصل، بسیار سالم است. او غذاهایش را در یک خانه روستایی قرن هجده با دیوارهای سنگی و سقف چوبی سرو می‌ کند. سالاد مرغ او از مواد اورگانیک، ماهی ساردین دریاچه جزیره مونت ایسولا (Monte Isola)، تکه ‌های مرغ سوخاری و سس سبز تهیه می ‌شود.
شماره تماس: ۸۲۲۷ ۹۸۲ ۰۳۰ ۳۹ ۰۰
ساعت کار:
سه ‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۲ بعد از ظهر و از ۷:۳۰ غروب تا ۱۰ شب
یکشنبه ‌ها از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۲ بعد از ظهر
رزرو: پیشنهاد می ‌شود

رستوران اوسلتا

سرآشپز حرفه ‌ای Giuseppe d’Aquino با مهارت تمام توانسته است آشپزی‌ های کامپانیا (زادگاهش و منطقه ای در ایتالیا) و شمال ایتالیا را، همراه مواد تازه فصل از سراسر کشور تلفیق کند. برای تهیه  Red Prawn، از میگوهای منطقه Mazara del Vallo در غرب سیسیل، از گوجه‌ فرنگی ‌های دامنه کوه وزو و از گوشت گاو گله Fassona یکی از بهترین نژادها استفاده می ‌کند. اسپاگتی ‌های معروف سرآشپز، تهیه شده از گوجه پینولو (نوعی گوجه محلی)، پنیر بوراتا و تکه‌ های پوست لیمو، طعم اصیل ایتالیایی را به مشتریان عرضه می‌کند.
رستوران اوسلتا (Oseleta) در خانه ‌ای متعلق به قرن هجده در داخل تاکستان Villabella قرار دارد.
شماره تماس: ۵۲۸۷ ۷۲۳ ۰۴۵ ۳۹ ۰۰
ساعت کار:
سه‌ شنبه تا یکشنبه از ساعت ۷:۳۰ غروب تا ۹:۳۰ شب
شنبه ‌ها و یکشنبه ‌ها (علاوه بر ساعتی که اعلام شد) از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۲ بعد از ظهر
قیمت: گران
رزرو: پیشنهاد می‌ شود

بیشتر بخوانید: بهترین و عجیب ترین رستوران های مالدیو 1400

رستوران فلاویا ال ولاوودتو

در بخش جنوبی شهر کشتی ‌هایی قرار داردند که روزی روغن زیتون و ادویه ‌جات را از شهرهای دوردست در امپراطوری روم به بندر رم حمل می ‌کردند. امروزه در میان این کشتی‌ های باستانی رستوران ‌های مختلفی قرار دارد که یکی از آن ها رستوران «فلاویو ال ولاوودتو است و غذاهای کلاسیک فصلی رم را سرو می ‌کند. در زمستان‌ ها غذا در اتاق ‌هایی غار مانند و در تابستان‌ ها در تراس ‌هایی که در طبقه ‌ی بالای رستوران قرار دارد سرو می ‌شود. پیشنهاد می‌ شود ابتدا با پیش ‌غذاهای سرخ ‌شده مثل «پولپته دی بولیتو که گوشت سرخ شده است شروع کنید. در بهار دنده و کنگر فرنگی را امتحان کنید. پاستای کلاسیک و تیرامیسو را در این رستوران مزه کنید تا نظرتان در مورد دسر عوض شود.

رستوران آرماندو آل پانتئون

صاحبان رستوران تمام ساعات کار خود را به تلاش برای سرو مواد غذایی تازه و با کیفیت اختصاص می‌ دهند. همین باعث شده که از آرماندو در تمام مجلات توریستی نام برده شود. غذاهای ساده ‌ای که سرآسپز «کلادیو گارجولی» به خاطر آن ها مشهور شده شامل «اسپاگتی آلا گریچیا» که پاستا با گوشت، فلفل سیاه و پنیر سبک رومی است و پاستا با سیر، روغن و فلفل چیلی می ‌شود.

رستوران لارکانجلو

«لارکانجلو داندینی» یکی از محبوب ‌ترین سرآشپزهای رم است که دستور العمل‌ های غذاهای فصلی و سنتی پایتخت ایتالیا را به خوبی می ‌شناسد. او بومی رم نیست ولی غذاهای سنتی رم را بهتر از سرآشپزهای رم می ‌پزد. او همیشه به دنبال مهارت بیشتر در پخت غذاهای دوران رنسانس و حتی رم باستان است. موفقیت او در سادگی و در عین حال خوشمزگی غذاهایش خلاصه می‌ شود. سیب ‌زمینی ‌های توپی که با سس گوجه و گوشت پوشیده شده‌ اند یکی از پرطرفدارترین غذاها در شهر است و خورشت سیرابی او که با گوجه و نعنا طبخ می‌ شود در شهر رقیب ندارد.

رستوران Pro Loco DOL 

فروشگاه  «Pro Loco DOL»مهم‌ ترین مرکز محصولات محلی فصلی در رم است. «وینچنتزو مانچینی» مالک این فروشگاه کار خود را در ابتدا با اغذیه فروشی کوچکی شروع کرد که گوشت دودی، پنیر و روغن را از لاتزیو به رم می ‌آورد و می‌ فروخت. کم ‌کم با تحقیق و پشتیبانی تولید کنندگان بومی مواد غذایی صنعت کار خود را گسترش داد و غذاهای کامل را هم به منوی خود اضافه کرد. در این رستوران علاوه بر بشقاب گوشت و پنیر می ‌توان منوی کاملی از انواع پاستا و پیتزا را دید. تمام موارد سازنده‌ی این غذاها از روغن زیتون تا آرد خمیر پیتزا از تولید کنندگان محلی تهیه می‌ شوند.

 هتل رستوران لاپرگولا

غذا خوردن در اینجا بیشتر صرف تماشا کردن می شود تا صرف غذا. چون حرکات نمایشی سرآشپز موقع پخت را می توان دید. برای تهیه  "The Sea"، غذای مخصوص یک پیشخدمت، نوعی آبگوشت دریایی را روی توده ای خشک از میگوها و سیب زمینی می ریزد که سپس در بستری از خرچنگ ها، میگوی سفید و صدف های ونوس پخته می شود.
لاپرگولا، خیابان آلبرتو کادلولو، رم کاوالیر، پلاک 101، مجموعه هتل ها و تفریحگاه های والدورف آستوریا
 تلفن : +39 06 3509 2152

رستوران ایماجو

سرآشپز رستوران ایماجو از رستوران های معروف ایتالیا، فرانچسکو آپردا، که در ناپل متولد شده است اما تجربه کار در توکیو را دارد، مواد غذایی آسیایی را همراه با غذاهای رمی و ناپلی به هم آمیخته است.  ماهی کد سیاه، گوشت کباب شده کبوتر با چای سیاه و پاستای کاپلتی با مارماهی دودی و پودر کاکائو، طرز کار بین المللی و ماهرانه تهیه غذای او را نشان می دهد.
ایماجو که یکی از بهترین رستوران های رم ایتالیا و قدیمی ترین رستوران های شیک مرتفع در پشت بام، با یک ستاره میشلن در رم است، چشم انداز 360 درجه ای از مرکز تاریخی شهر را با توجه به موقعیتش در آن بالا دارد. از جمله مشتریان سرشناس ایماجو در گذشته های دور می توان به جان اف کندی، گریس کلی، فدریکو فلینی و آدری هپ برن نام برد. کف درخشان از جنس سنگ مرمر آن با ترصیع های چوبی، میزهای آینه ای و موزیکی آرام در پس زمینه، جوی آرام و بسیار شبیه به فیلم La Dolce Vita را به وجود آورده است.
ایماجو در هتل هسلر، میدان کلیسای ترینیتا دی مونتی، پلاک 6. تلفن : +39 06 6993 4726

بیشتر بخوانید: معرفی مسجد دو مناره سقز

رستوران جیجتتو

راز محبوبیت جیجتتو کنگر فرنگی های سرخ شده ترد است. کارچوفی اولجودیای، کنگر فرنگی های سرخ شده ترد، غذای خاص رمی یهوی، اعتیادآور اینجا مهم ترین دلیل محبوبیت این غذاخوری اصیل ایتالیایی است، نوعی میخانه به سبک ایتالیایی.
این مکان ساده ولی دلچسب از رستوران های معروف رم که در قلب محله باستانی یهودی شهر رم و با چشم اندازی فوق العاده از خرابه های پورتیکوس اوکتاویا قرار گرفته است، جو فوق العاده ای هم دارد. کنگر فرنگی های طلایی و گرد آن فقط به چند تا گاز نیاز دارند، اما کوفته برنجی های ماهی کد و پر شده با گل های کدو را فقط باید در دهانتان قرار دهید و از مزه خوشمزه آن روی زبانتان لذت ببرید. 
جیجتتو در پیاده روی اوکتاویا، خیابان عابر پیاده اوکتاویا، پلاک 21 و 22. تلفن : +39 06 686 1105

غذاخوری لیلی

سیرابی، تاس کباب و گوشت گوساله از جمله غذاهای عالی اینجاست. و احتمالا بهترین بوکاتینی الاماتریچانای، یک نوع پاستای کلاسیک رمی با سس گوجه و گوشت پوزه خوک،  کل عمرتان را می توانید در اینجا تجربه کنید. "درست مثل غذاهای خانگی" بهترین توصیفی است که روزنامه ایتالیایی کوریره دلا از لیلی ارائه داده است، یکی از رستوران های معروف ایتالیا و غذاخوری های خانوادگی در رم، که تعداد این نوع غذاخوری ها در رم رو به کاهش است. 
غذاخوری لیلی، خیابان دی تور دی نونا، پلاک 23. تلفن : +39 06 686 1916

غذاخوری مارزاپانه

غذاخوری کوچک مارزاپانه با فضای داخلی ساده سیاه و سفید خود، یکی از محبوب ترین غذاخوری ها و رستوران های معروف رم است که حتما ارزش یکبار تجربه کردن را دارد.
صدف خوراکی که به آن زنجبیل شیرین اضافه شده است، همراه با وودکا و گوشت بچه خوک همراه با سس توت فرنگی از جمله غذاهایی است که شما می توانید مراحل آماده شدنشان را در آشپزخانه اوپن این غذاخوری ببینید. برای ناهار می توانید انواع سالادهای خوشمزه و ساندویچ ها را سفارش دهید، برای عصرانه چای همراه با پسته و ریکوتای خامه ای سفارش دهید و برای آخر روز هم سوسیس همراه با نوشابه های الکلی سفارش دهید. 
مارزاپانه، خیابان  ولتری، پلاک 39.  تلفن : +39 06 6478 1692