رزرو هتل بانه نمایش نسخه اصلی

مکان های جذاب و دیدنی قطر - رزرو هتل در کردستان

قطر یکی از امن ‌ترین کشورها است و همچنین در آنجا شما می‌ توانید مهمان ‌نوازی عرب ‌ها را ببینید.

439

مکان های دیدنی قطر
قطر یکی از امن ‌ترین کشورها است و همچنین در آنجا شما می‌ توانید مهمان ‌نوازی عرب ‌ها را ببینید. انواع مختلف غذاها، ماجراجویی، ساحل، تپه ‌ها و ساحل های شنی زیبا در دسترس است، هرگز نمی شود از نور خورشید و گرمای آن در طول سال چشم ‌پوشی کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل ‌های قطر

آفرود در تپه ‌های شنی قطر

Dune bashing، به معنی رانندگی در تپه‌ های پرفراز و نشیب است و یکی از جذاب ‌ترین فعالیت‌ های امکان ‌پذیر در قطر می باشد. اگر شما در قطر فرصت کافی برای انجام تنها یک فعالیت را دارید، حتما آن را به بیابان گردی اختصاص دهید. تپه‌ های شنی با ارتفاع و شیب زیاد آنجا وجود دارد. رانندگی کردن در میان این بیابان ‌ها به ‌سمت دریا یک رویداد منحصربه ‌فرد است. می‌ توانید یک شب را در چادرهای لوکس عربی یا هر جایی که مایل هستید بگذرانید، غذاهای محلی بخورید و زیر آسمان پرستاره استراحت کنید.
اپراتورهای متعددی رانندگی در بیابان و در میان شن‌ ها را برای شما امکان ‌پذیر می‌کنند. رانندگان ماهری شما را از هتل برمی ‌دارند و برای نصف روز یا یک روز کامل و ماجراجویی‌ های شبانه به بیابان می‌ برند.

بازار Souq Waqif

حتما از بازار باستانی سوق واقف (Souq Waqif) بازدید کنید. این بازار قدیمی برای یادآوری روزهای گذشته طراحی و بازسازی شده است. در این بازار مغازه ‌های پارچه فروشی، ادویه‌جات، شیرینی‌ ها، کالاهای خانگی (گلدان‌ های بزرگ) و سوغاتی‌ ها و هنرهای مختلفی وجود دارد. در اینجا شما می ‌توانید نجارها و خیاط‌ ها را ببینید، علاوه بر این ها می ‌توانید مردان قطری که لباس‌ های سنتی قطری می‌ دوزند را ببینید. در این بازار تعداد زیادی از رستوران  ها وجود دارد با غذاهای سوری و لبنانی از شما پذیرایی می کنند. برای خرید غذاهای ارزان عربی هم می‌ توانید به ‌سمت مسجد souq بروید. در کنار آن یک رستوران ساده با نیمکت‌ های قطری است. آنجا می‌توانید کباب و نان تازه میل کنید.
نکته: البته Al Wakrah Souq نزدیک فرودگاه یک مکان دیدنی و باارزش است. ساحل روبه‌روی رستوران‌ها به جذابیت آن اضاف کرده است.

کورنیش دوحه

پیاده ‌روی در میان کورنیش دوحه (Doha's Corniche)، برای گذران یک بعدازظهر می تواند بسیارعالی باشد. گشت و گذار ۷ کیلومتری در کنار خلیج فارس از هتل شراتون (Sheraton) شروع شده و تا موزه هنرهای اسلامی ادامه پیدا می کند. در آنجا می ‌توانید قهوه بخورید، بادکنک هوا کنید و با جعبه صدف‌ ها عکس بگیرید که نماد سنت گذشته قطری‌ ها است. در بین مسیر، وسایل ورزشی تناسب اندام هم وجود دارد و می ‌توانید از آن ‌ها استفاده کنید.
برای اینکه بتوانید یک دید بدون مانع از شهر پیدا کنید به سمت کشتی ‌های عربی بروید آن ها بسیار جذاب هستند.

بیشتر بخوانید: لوکس ترین جاهای دبی 2022

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی (Sheikh Faisal Bin Qassim Al Thani) یکی از موزه‌ های شگفت‌ انگیز و جالب در قطر است. این موزه در ۲۳ کیلومتری غرب دوحه واقع شده است. این موزه یک مجموعه شخصی از شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی، یکی از امیران بزرگ کشور است.
شیخ فیصل این مجموعه را از سن ۱۰ سالگی خود جمع‌ آوری کرده است. او برای نگهداری آن‌ ها یک قلعه می‌ سازد و وسایلی را که طی سفرهایش به دست می‌ آورد، مانند کتاب ‌های مذهبی قدیمی، منسوجات، بسته‌ های قدیمی سیگار و حتی بمب‌ های عثمانی قرن ۱۸ را در آن جا نگهداری می ‌کند.
بیش از ۱۵ هزار اثر هنری در این موزه نگهداری می شود و در یک سالن، قایق ‌های مروارید سنتی و اتومبیل ‌های قدیمی آمریکایی را نگهداری می کنند.
نکته: در این موزه مکان‌های زیادی برای تماشا وجود دارد، مطمئن شوید که از همه آن‌ ها دیدن کنید، مانند خانه سوریه (Syrian house)، این خانه قبل از جنگ تکه تکه به قطر فرستاده شد و پس از آن دوباره به هم متصل شد.

قلعه الزباره و روستای متروکه

حتما به روستای تعمیرشده‌ ی Al Zubarah Fort و معماری اطراف آن بروید؛ این مکان اولین میراث جهانی یونسکو در قطر است.
قدمت این مکان به ۱۷۰۰ سال پیش برمی گردد.  قلعه الزباره که در سال ۱۹۳۸ ساخته شده، جدیدترین قسمت آن است. در این شهر ۲۰۰ سال پیش، ماهی ‌فروشان به تجارت مروارید با بازرگانان چینی و بریتانیایی می ‌پرداختند. در حال فعلی این تنها متروکه باقی ‌مانده از آن مکان و شبیه شهر ارواح است، اما همچنان جذاب به نظر می‌ رسد.
در حال حاضر تنها درهای ورودی تو خالی و دیوارهای نازکی که انجمن ‌ها را به هم متصل کرده، باقی مانده است.

رویدادهای ورزشی قطر

استادیوم ‌ها و زیرساخت‌ های ورزشی مختلفی برای میزبانی از سیل خروش طرفداران جام جهانی 2022 در حال ساخت است. قطری‌ ها به فوتبال به ‌عنوان محبوب‌ ترین ورزش در میان جوامع محلی و خارج از کشور بسیار اهمیت می‌ دهند؛ اما این تنها به فوتبال ختم نشده. تورهای جهانی ATP هر فصل در پایتخت با حضور غول ‌های تنیس جهان مانند راجر فدرر، اندی موری، سرنا ویلیامز و کارولین وزنیکی برگزار می ‌شود.
مسابقات جهانی موتورسواری (Qatar Moto Grand Prix) و تورنومنت ‌های حرفه ‌ای گلف نیز از رویدادهای سالانه ای هستند که در قطر برگزار می ‌شوند؛ همچنین ورزش‌ های سنتی قطر مانند مسابقات اسب عربی و مسابقات شترسواری و... نیز برگزار می ‌شود.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی ارمنستان 1400

جنگل ساحلی التکیره Al Thakira Mangroves 

جنگل ساحلی التکیره یکی از معروف‌ ترین نقاط کشور به حساب می آید. جالب است بدانید این مکان، اکوسیستم سبزز دارد، همراه با آب که در دل شن‌ های کویر و سوزان واقع شده است. اینجا مکانی برای زندگی پرندگان است. ماهی‌ خوارها و فلامینگوها چندین سال به این منطقه مهاجرت می ‌کردند.
بهترین راه برای لذت بردن از مانگرووز اجاره کردن یک کایاک (قایق پارویی) و گردش در میان سبزی‌ ها است. اگر در ماه ژانویه به این مکان سفر کنید، بهتر است یک جفت کفش مناسب در آب را بپوشید و به دل آب بزنید، آنجا است که کویر را به‌راحتی فراموش می‌کنید!

مروارید قطر

مروارید قطر (Pearl) نام جزیره‌ ای خاص و مصنوعی در خلیج فارس واقع در نزدیکی شهر دوحه است. فضای این جزیره تقریبا ۴ میلیون مترمربع است. در این جزیره ساختمان ‌های مسکونی و تجاری و سرگرمی‌ های مختلف وجود دارد.
یکی از نقاط قوت آن چشم ‌انداز بسیار زیبا است که از مدیترانه‌ ای‌ ها الهام گرفته شده است. آپارتمان ‌های رنگارنگ، کانال‌ ها، پل ‌ها و فضاهای پیاده ‌روی دوستانه همراه با رستوران‌ ها و کافه‌ ها، زیبایی‌ های جزیره را چند برابر کرده است.
در اطراف تفرجگاه ‌ها راه بروید. شما در آب‌ های بکر آن منطقه می ‌توانید قایق ‌های تفریحی را مشاهده کنید و در صورت امکان می‌ توانید یک قایق ‌رانی فوق‌العاده ای را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: تپه قلعه زیویه کجاست؟

روستای فرهنگی کاتارا

روستای فرهنگی کاتارا (Katara Cultural Village) در مسیر Pearl واقع شده است. این روستا چشم‌انداز گران بهای هنر و فرهنگ قطر است.
پیچ‌وخم گذرگاه‌ها و آبراه‌ها در این مکان واقع شده و مکان را برای هنرنمایی هنرمندان، فیلم‌سازان و عکاسان آماده کرده است. در این مکان می‌توانید مسجدی با الگوی فیروزه‌ای و بنفش و آمفی تئاتر در فضای باز و چشم‌انداز دریا را مشاهده کنید.
در این مکان جشنواره‌های مختلف مانند: جشنواره سنتی دوحه، جشنواره میراث فلسطین و کنسرت‌ها برگزار می‌شود. در اینجا رستوران‌های سنتی مختلف و کافه‌ها و کیوسک‌های زیادی وجود دارد؛ به همین دلیل شما گرسنه نمی‌مانید، اگر به‌دنبال تست کردن یک گنج قدیمی هستید، چاپاتا و کاراک را تست کنید.
نکته: در آنجا ورزش‌های آبی نیز در دسترس هستند، اما برای دسترسی به سواحل باید پول پرداخت کنید. ساحل ۴ نیز از روزهای پنجشنبه تا شنبه برای خانواده‌ها رایگان است.

صرفه صبحانه لذیذ در هتل ها

هتل ‌ها در پایتخت صبحانه را متنوع ‌تر، لوکس تر و اکثرا خوشمزه‌ تر ارائه می ‌دهند؛ مانند سوشی، سالاد، کباب، پنیر، شکلات و انواع غذاهای گرم دیگر.
نکته: در قطر به‌ عنوان یک کشور اسلامی مشروبات الکلی در مکان‌های عمومی وجود ندارد.

حتما به مراکز قطر خرید بروید

برای رسیدن به مراکز خرید نیاز نیست فاصله زیادی را طی کنید. یکی از شناخته‌ترین مراکز، فروشگاه ویلاجیو (Venetian-inspired Villaggio Mall) است که در آن بیش از ۲۰۰ مغازه وجود دارد، البته راهروهای داخلی آن قسمت‌های اصلی هستند.
فستیوال سیتی قطر (Doha Festival City) بزرگ‌ترین بازار قطر است که هر چیز لازم برای خرید و سرگرمی را دارد. تمام برندهای روز، سینما و پارک در این بازار وجود دارد و به‌زودی پارک برفی داخلی نیز به آن اضافه می‌شود.