هتل داوینکو نمایش نسخه اصلی

لوکس ترین جاهای دبی 2022 - dawinco

دبی یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری گرمسیری، در امارات متحده‌ی عربی می باشد و از آنجایی که به ایران هم نزدیک است، معمولا به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات در فصل سرد سال یا نوروز مورد استقبال مسافران قرار می گیرد.

415

جاهای دیدنی دبی
دبی یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری گرمسیری، در امارات متحده‌ی عربی می باشد و از آنجایی که به ایران هم نزدیک است، معمولا به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات در فصل سرد سال یا نوروز مورد استقبال مسافران قرار می گیرد. دبی به یکی از امیرنشینان مهم، و بندری برای تجارت و گردشگری تبدیل شده است. بسیاری از افراد، برای انجام معاملات بزرگ، سرگرمی و استفاده از امکانات رفاهی طبیعی مانند ساحل زیبا و آفتاب تابان، از سراسر دنیا به این شهر بزرگ و زیبا سفر می ‌کنند.

بررسی بهترین جاهای دیدنی دبی

مدینه جمیرا

در کنار مدینه جمیرا سه کیلومتر مسیر آبی زیبا واقع شده است و شما را به امکانات این تفرجگاه که شامل ۵۰ رستوران و بار است، می‌رساند؛ شما می ‌توانید سوار قایق ‌های چوبی سنتی شوید و به مدینه جمیرا بروید. سازه این ساختمان شبیه دژهای قدیمی عربی است و در آن هتل‌ هایی همچون القصر، مینا السلام و النسیم قرار دارد؛ علاوه بر همه ی این ‌ها شما می‌ توانید در ویلاهای الملکیه و کوشک‌ های Al Masyaf مدینه جمیرا اقامت داشته باشید. تعداد اتاق ‌های داخلی زیاد است؛ اما زیاد جلب توجه نمی ‌کنند. در مدینه جمیرا بازاری به سبک بازارهای قدیمی عربی ساخته می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های دبی

مسجد جمیرا

یکی از محبوب‌ ترین مساجد در دبی که همه روزه به جز جمعه ها باز می باشد. کسانی که به  بازدید از مکان ‌های مذهبی علاقه دارند، حتما باید از مسجد جمیرا دیدن کنند، اما هنگام بازدید حتما لباس مناسبی بپوشید. معماری این بنا و نمای بیرونی آن به تنهایی ارزش دیدن دارد؛ ۲ مناره زیبا با گنبدی بسیار بزرگ و ساختمان سنگی سفید. ظرفیت مسجد جمیرا ۱۲۰۰ نفر است. 

باغ معجزه دبی

بزرگترین چیدمان گل امارات (سازه‌ای از گل به ‌شکل هواپیمای A380 با پنج میلیون گل ساخته شده و ۱۰۰ تن وزن دارد) در باغ معجزه دبی واقع شده است و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده. این باغ از اکتبر تا آوریل (قبل از شروع دوره استراحت، زمانی که گرمای تابستان بسیار زیاد می‌شود) باز است؛ در این بازه زمانی، باغ معجزه دبی خانه ۱۰۹ میلیون شکوفه است که ۱۰۰ هزار تای آن‌ها فرشی از گل به‌شکل میکی موس ایجاد کرده است که وزنی حدود ۳۵ تن دارد. 

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی و بی نظیر مالزی

مجمع‌ الجزایر جهان دبی

مجمع ‌الجزایر جهان دبی ترکیبی از چند جزیره مصنوعی است که از شن ‌های استخراج شده از آب‌ های کم عمق خلیج فارس ساخته شده و شبیه نقشه زمین می باشد. این مجمع‌الجزایر در نزدیکی ساحل محله جمیرای دبی قرار دارد که پروژه ساخت آن چند سال طول کشید و چند بار به ‌دلیل مشکلاتی که وجود داشت پروژه متوقف شد. ۳۰۰ جزیره آن به اسم یک کشور واقعی نام‌گذاری شده است.
بعضی از پروژه ‌ها عمدتا برای جذب ساکنان منطقه برای خرید ملک  (مانند خانه‌ های شناور دریایی که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد) هستند، برخی دیگر هم مثل جزیره حزب لبنان برای رویدادهای شرکت‌های خصوصی و احزاب عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. «کشورهای» دیگر که برنامه‌ریزی شده بود تا سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شوند، شامل بریتانیا و سوئد بود. پروژه قلب اروپای این مجمع‌الجزایر علی‌رغم آب و هوای بسیار گرم منطقه، میزبان برف خواهد بود و اینجا را به یکی از چند جاذبه دبی تبدیل می‌کند که مغایر با موقعیت جغرافیایی این شهر است. 

دبی مارینا

دبی مارینا با ۸ کیلومتر طول، به دلیل منظره ی که در کنار آب می ‌توانید به تماشا بنشینید، مسیری پرطرفدار می باشد. اینجا پر از رستوران‌ ها و بارهای متنوعی است، اما آنچه که این محله را با ارزش می ‌کند، ساختمان ‌های مسکونی چشمگیر آن است. برج کایان که دومین برج مارپیچ بلند در جهان است، در محله دبی مارینا قرار دارد؛ علاوه بر همه ی این ها، برج الیت رزیدنت که در زمان تکمیل ساخت آن در سال ۲۰۱۲، سومین برج بلند مسکونی دنیا به حساب می آید، یکی از جذابیت‌ های دبی مارینا محسوب می‌ شود. شما می ‌توانید با استفاده از تورهایی که با قایق اجرا می ‌شوند، از این مکان باشکوه بازدید کنید و از چشم ‌انداز آسمان ‌خراش‌های بی مثال آن لذت ببرید. 

مجتمع تفریحی و سرگرمی دبی پارک اند ریزورت 

افرادی که به ‌دنبال تجربیات هیجان‌انگیز و پر از آدرنالین هستند، باید حتما یک سری به مجتمع تفریحی دبی پارک اند ریزورت بزنند. این پارک موضوعی بزرگ، بزرگ‌ ترین پارک موضوعی جهان است که شامل چند پارک کوچک هم می‌ شود: لگولند دبی و پارک آبی لگولند، موشن‌گیت دبی (Motiongate Dubai)، پارک بالیوود و ریورلند دبی (Riverland Dubai). با خرید یک بلیط می ‌توانید به همه ی قسمت ‌های این مجتمع سرگرمی دسترسی داشته باشید.
گردشگران می ‌توانند تفریحات متنوعی را در مجتمع تفریحی دبی پارک اند ریزوت تجربه کنند و به ‌اندازه کافی آدرنالین ترشح کنند. این مجتمع بزرگ رستوران ‌ها و غذاهای فوق ‌العاده‌ عالی دارد که حتما باید آن ها را امتحان کرد. اگر نمی ‌خواهید بلیط بخرید، می ‌توانید به ریورلند دبی بروید، چون در این بخش هزینه ورودی دریافت نمی ‌شود و می ‌توانید از گشت و گذار در آن بخش لذت ببرید. 

بیشتر بخوانید: مشهورترین جاهای دیدنی ارمنستان 1400

پارک آبی وایلد وادی دبی

پارک آبی واید وادی یکی از جذاب‌ ترین پارک آبی های دبی، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان است. گردشگران می ‌توانند در استخری که موج واقعی در آن شبیه سازی شده است، موج ‌سواری کنید؛ همچنین اینجا می ‌توانید چشم ‌اندازی فوق‌ العاده از برج العرب را نیز مشاهده کنید. در تابستان خانم ‌هایی که دوست ندارند در مکان ‌های مختلط حضور یابند، می‌ توانند از بخش بانوان استفاده کنند. این پارک آبی با تم فورکلور عربی ساخته شده است. 

بستکیه دبی

محله ‌ی قدیمی بستکیه، که در مجاورت محله‌ ی فهیدی و در قرن نوزدهم ساخته شده است، یکی از جاهای دیدنی دبی و محل زندگی تجار و متمولین ایرانی اهل بستک (استان هرمزگان) بوده است که اکثرا تاجر مروارید و منسوجات مختلف بوده‌اند. این تجار به‌ دلیل معاملات آزادشان در دبی تمایل داشتند که در منطقه ‌ای سکونت داشته باشند که دسترسی آسانی به شهر داشته باشند.
بستکیه در منطقه ‌ی شرقی بُر دبی و در مجاورت خور دبی با دیوارهای پوشیده از بلوک ‌های مرجانی و ملات آهک ساخته شده است. خوشبختانه بسیاری از دیوارهای خانه ‌های این محله که بر فراز آنها بادگیرهای سنتی قرار دارد، هنوز کاملا سالم هستند. این بادگیرها هم مثل بادگیرهای سنتی مناطق کویری ایران، نه ‌تنها در حکم کولرهای طبیعی عمل می‌ کردند بلکه وسیله ای برای تهویه ‌ی مطبوع هوا نیز به شمار می ‌رفته ‌اند. البته همانطور که گفته شد این محله ‌ی قدیمی مکان سکونت ایرانیان مهاجر بوده است، پس به احتمال زیاد این عناصر معماری با الگوی بادگیرهای سنتی خودمان بنا شده است.

فواره دبی

در فواره دبی که در برج بزرگ دریاچه این شهر بنا شده، می ‌توانید شاهد رقص آبی باشید که تا ارتفاع ۱۴۰ متری هم می تواند بالا برود. این فواره را شرکت کالیفرنیایی WET ساخته که ساخت فواره‌های Bellagio  در لاس وگاس را نیز انجام داده است. آب‌ نمای دبی شامل ۵ میدان در اندازه ‌های مختلف و ۲ قوس مرکزی است.
این فواره در زمینی به‌ وسعت ۱۸ زمین فوتبال ساخته شده و ۶۶۰ چراغ و ۲۵ پروژکتور کار روشنایی و رنگارنگ کردن نمایش رقص آب را به عهده دارند؛ نور به ‌اندازه ای قوی است که از فاصله چند کیلومتری، فواره دبی قابل تشخیص و از فضا نیز نمایان است؛ این امر آب‌ نمای دبی را به درخشان‌ ترین نقطه نورانی در خاورمیانه تبدیل کرده است. اگر از ازدحام جمعیت گریزان هستید، می ‌توانید از تراس رستوران Thiptara  در Palace Downtown به تماشای رقص فوراه ‌ها بنشینید که هر ۳۰ دقیقه یک بار اجرا می ‌شود. این فواره‌ها با آهنگ‌ های عربی، انگلیسی و سواحلی شروع به رقصیدن می کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های مالزی به همراه آدرس

گاردن گلو دبی

گاردن گلو دبی باغی از چراغ و نور است که در نوع خود بی ‌نظیر است. در این باغ معمولا نمایش‌ ها و موسیقی زنده برگزار می ‌شود. گاردن گلو دبی شب‌ ها به روی عموم باز شده و بازدیدکنندگان می ‌توانند چراغ‌ هایی را که در تاریکی آسمان روشن می ‌شوند را تماشا کنند و لذت ببرند. در گاردن گلو می ‌توانید آموزش و سرگرمی را در کنار هم تجربه کنید؛ از مهم ‌ترین بخش‌ های این مکان می ‌توان به پارک یخ (Ice Park)، پارک دایناسور، خیابان شادی، دنیای دریا، جنگل شادی و قلعه رنگارنگ اشاره کرد. 
مسافران با بازدید از این مجموعه بزرگ می ‌توانند بفهمند که چرا در پروژه ساخت و تکمیل گاردن گلو که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد، ۵۰۰ صنعتگر به کار گرفته شده ‌اند. البته می ‌توانید در اینجا غذاهای بین‌المللی خوشمزه ای را امتحان کنید و هرگز نباید نگران غذا و گرسنگی باشید. 

آتلانتیس پالم

هتل آتلانتیس پالم یکی از بهترین هتل ‌های دبی برای عکس گرفتن می باشد. این تفرجگاه در جزیره نخل جمیرا قرار دارد و از نقاط مختلف شهر  قابل رویت است. مهمانان می ‌توانند حتی در آکواریوم این هتل غواصی کنند. در این هتل رستوران‌ های بسیار مشهوری مثل Gordon Ramsay’s Bread Street Kitchen و Nobu مشغول به کار هستند، البته برای ورود به این رستوران‌ها باید ورودی جداگانه ‌ای بپردازید. اگر در این هتل اتاق رزرو نکرده‌اید، ارزشش را دارد که حداقل به اسپای هتل بروید. در آتلانتیس پالم پارک آبی Aquaventure  هم قرار دارد که می‌توانید در آن از شیرهای دریایی دیدن کنید، با دلفین‌ها شنا کنید و از خدمات تورهای هلیکوپتر استفاده کنید.

برج خلیفه

برج خلیفه با ۸۲۸ متر ارتفاع، به بلندترین برج در جهان مشهور است دارای که ۱۶۰ طبقه می باشد. یکی از بهترین روش‌ ها برای تماشای دبی، پرداخت ورودی و رفتن به سکوی بازدید این برج است. همچنین می‌توانید یک میز با صندلی در بار هتل واقع در طبقه صد و بیست و دوم رزرو کنید. رستوران برج خلیفه عصرانه فوق‌العاده‌ای سرو می ‌کند و شما می‌ توانید در این ارتفاع و از بالای ابرها، دبی را مشاهده کنید. اگر از ارتفاع می ‌ترسید، می‌ توانید از هتل و رستوران طبقات پایین هم استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: معرفی تمام رستوران های کردستان (بخش اول)

اسکی دبی

اسکی دبی یکی از پرطرفدارترین جاذبه ‌های گردشگری این شهر محسوب می ‌شود. اینجا می‌ توانید از اسکی و اسنوبورد لذت ببرید و هم می ‌توانید از نزدیک پنگوئن ‌ها را هم ببینید. در اسکی دبی یک کافه وجود دارد که می ‌توانید آنجا با خوردن هات چاکلت، خودتان را گرم کنید. در این مجتمع تفریحی پارک یخی نیز وجود دارد که گردشگران می‌ توانند بازی‌ های برفی را در آن جا تجربه کنند. نگران لباس و تجهیزات نباشید؛ در اسکی دبی تمام تجهیزات فراهم شده است.

دبی مال

دبی مال بزرگ‌ ترین مرکز خرید در جهان است که در سفر خود به این شهر حتما از آن بازدید کنید، م‌خصوصا افرادی که می ‌خواهند بزرگی دبی را در یک نگاه تجربه کنند. این مرکز خرید بزرگ آیس رینک (پیست اسکیت روی یخ)، آبشار، سینما، آکواریوم و هتل اختصاصی دارد که برای گردشگران بسیار جذاب است. در داخل این مرکز خرید یک پارک واقعیت مجازی نیز وجود دارد. کسانی که دوست دارند قدم بزنند و به محیط اطراف خود تماشا کنند، آثار هنری زیادی در دبی مال وجود دارد که می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. 

برج‌ العرب

برج ‌العرب با ۲۸۰ متر ارتفاع، در جزیره ‌ای مصنوعی ساخته شده است. این ساختمان که به ‌شکل یک بادبان کشتی طراحی و ساخته شده، به عنوان لوکس‌ ترین هتل جهان هم شناخته شده است. برج ‌العرب تنها هتل هفت ستاره دنبا محسوب می‌ شود و هزینه گران ‌ترین سو‌ئیت‌ های آن شبی ۱۸۷۱۶ دلار است. به غیر از تماشای معماری خیره‌ کننده برج، شما می ‌توانید برای صرف عصرانه ای خوشمزه در این برج میز رزرو کنید. برای ورود به این هتل یا باید اتاقی در آن رزرو کنید، یا هزینه ی ورودی را پرداخت کنید. 

دیره

مجموعه‌ بازارهای دیره در شمال خور دبی واقع شده که هرکدام از دالان ‌های آن معرف ملیت ‌هایی است که در دبی زندگی و تجارت می ‌کنند. همچنان که در ساحل دبی شاهد لنج‌ هایی قدیمی هستید که در حال بارگیری هستند می‌ توانید هتل ‌ها، بانک‌ ها و ساختمان ‌های مدرن دبی را در پس‌ زمینه مشاهده کنید.
بازار طلای دیره به عنوان بزرگترین بازار طلای جهان و همچنین بزرگ‌ ترین بازار مسکوکات سنتی از نظر مسافران شناخته می ‌شود.
از بازار ادویه ‌ی دیره هرنوع ادویه ‌ای که بخواهید را می ‌توانید بخرید. بسته ‌های کندرهندی، زیره، پاپریکا، زعفران، سماق و آویشن در کنار انواع عود و گلاب و انواع بخور را می‌ توانید از بازار ادویه ‌ی دیره تهیه کنید.
اگر شما هم همانند من علاقه ‌ی زیادی به بازارهای محلی دارید توصیه می‌ شود بازار ماهی فروشان دیره را هرگز از دست ندهید.