هتل در بانه نمایش نسخه اصلی

جاهای دیدنی و بی نظیر مالزی - بهترین هتل کردستان

اگر می ‎خواهید ترکیب هماهنگ و مسالمت‌ آمیزی از قوم ها، ادیان و زبان ‌های مختلف را در کنار هم مشاهده کنید، حتما به مالزی سفر کنید. مالایی ‌ها، چینی‌ ها و هندوهای ساکن این کشور، با آرامش در کنار هم زندگی می‌ کنند.

502

جاهای دیدنی مالزی

مالزی جاذبه ‌های دیدنی فراوانی برای ارائه به گردشگران دارد. اگر می ‎خواهید ترکیب هماهنگ و مسالمت‌ آمیزی از قوم ها، ادیان و زبان ‌های مختلف را در کنار هم مشاهده کنید، حتما به مالزی سفر کنید. مالایی ‌ها، چینی‌ ها و هندوهای ساکن این کشور، با آرامش در کنار هم زندگی می‌ کنند. داشتن این تنوع، به یکی از جاذبه های مالزی تبدیل شده است.

پنانگ
مدت‌ هاست که تمام دنیا ایالت پنانگ (Penang) مالزی را به ‌عنوان یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری می‌ شناسند. این ایالت از غذاهای خیابانی و غرفه‌ های خوراکی ‌اش گرفته تا جاهای ‌های نمادینی همچون معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple) و دیوارنماهای شیک و مدِ روزش در شهر جرج‌تاون.

پنانگ که از یک طرف ریشه در تاریخ دارد و از سوی دیگر مزین به آسمان ‌خراش ‌های مدرن شده، مجموعه‌ ای تماشایی از سنت و مدرنیته را کنار هم آورده است. پنانگ مقصدی در سطح جهانی برای تعطیلات است و هر گردشگری در مالزی که برای سفر خود ارزش قائل است، نباید به ‌راحتی از آن بگذرد.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های مالزی به همراه آدرس

ملاکا
ایالت ملاکا (Melaka) در جنوب پنانگ هم از جاهای دیدنی مالزی و مقصد گردشگری پرطرفدار می باشد. ایالت ملاکا جدا از اینکه محل بناهای تاریخی معروفی همچون قلعه‌ی اِ فاموسا (A Famosa Fort) و کلیسای مسیح است، خانه‌ ی خوراکی‌ های لذیذ مالزیایی همچون ساتی (satay celup)، کوفته‌ی مرغ و برنج و خوراک نایونیا (Nyonya cuisine) نیز می باشد. در ملاکا که طی دوران استعمار مالزی بندر تجاری مهمی بوده، بقایای گذشته را هم پیدا خواهید کرد؛

جاهایی همچون محله‌ ی پرتغالی ‌ها (Portuguese Settlement) و بقایای میراث هلند. اگر هم طرفدار بازارهای شبانه هستید، دیدار بازار شبانه خیابان جانکر (Jonker Street Night Market) تجربه ‌ای است که نباید آن را از دست بدهید.

ایپوه، پراک
شهر ایپوه (Ipoh) واقع در ایالت پراک (Perak)، نسبت  به دو مورد قبلی، کمتر مورد توجه قرار گرفته و اغلب از دست حتی مجرب‌ ترین گردشگران هم در رفته است. این شهر، خانه ‌ی غذاهای خوشمزه و مناظر شگفت ‌انگیز طبیعی است. پارک آبی آن با نام دنیای گمشده‌ی تامبون (Lost World of Tambun) بین مالزیایی ‌هایی که می‌ خواهند آخر هفته‌ ی خوبی را سپری کنند، طرفداران زیادی دارد.

علاوه بر آن، باغ ‌های معبد غار کک لانگ تانگ (Kek Long Tong Cave Temple Gardens) و پارک تفریحی گانانگ لانگ (Gunung Lang Recreational Park) هم جزو مکان‌ هایی هستند که مناظر زیبای طبیعیِ ایپوه را به رخ بازدیدکنندگان می ‌کشند. حتما سری به موزه ‌ی هو یان هور (Ho Yan Hor Museum) و دنیای ایپوه (Ipoh World) بزنید که ویترینی از ریشه ‌های مهم تاریخیِ مردم هاکا در این شهر را پیش روی‌ تان به نمایش می‌ گذارند.

کوالالامپور
پایتخت رسمی مالزی و پرجمعیت ‌ترین شهر این کشور می باشد، پس می ‌توانید مطمئن باشید که در شهر کوالالامپور (Kuala Lumpur) دیدنی ‌های زیادی خواهید دید. بازار مرکزی مکان شلوغی است که در مغازه‌ های رنگارنگ آن، از صنایع دستیِ سنتی مالزی گرفته تا لباس‌ های جدید را می ‌توانید پیدا کنید و از همه مهم ‌تر وجود غذاهای محلی خیابانی در این بازار است.

داخل این بازار، فضایی هم به نام انکس (Annexe) وجود دارد که هنرمندان محلی بعضی اوقات نمایشگاهی از آثار خود در آن به نمایش می گذارند. اگر می‌ خواهید در این شهر شب ‌گردی کنید، سری به محله ‌ی بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) بزنید که پر از کافه و کلوب است. در این منطقه مکان‌ های فراوانی با جَو ساده و محیط دوستانه خواهید یافت و می‌ توانید شبی به ‌یادماندنی را در کنار خانواده و دوستان‌ تان بگذرانید. و البته که هیچ سفری به کوالالامپور کامل نمی ‌شود، مگر اینکه با برج‌ های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers) که از جاهای دیدنی مالزی هستند.

کوچینگ، ساراواک
از آنجایی که بیشتر گردشگران این شبه‌جزیره، راه پنانگ و ملاکا را به ‌عنوان جاهای دیدنی مالزی پیش می ‌گیرند، مالزی شرقی (صباح و ساراواک) اغلب فراموش می ‌شوند. اما بورنئوی مالزی دیدنی‌ های فراوانی دارد و یکی از توصیه‌های گردشگران بزرگ، شهر مرکزی ایالت ساراواک (Sarawak)، یعنی کوچینگ (Kuching) است.

کوچینگ علاوه بر داشتن غذاهای خوشمزه‌ ای مثل لاکسا (laksa) و کولو می (kolo mee)، بناهای دیدنی فراوانی مانند موزه‌ی ساراواک (Sarawak Museum) و موزه‌ی چینی‌ها را هم در دل خودش جای داده است. در سفر به این شهر می‌توانید روستای قبیله‌ی بیدایو (Bidayuh tribe village) را هم ببینید و لحظات آرامش‌بخشی را هم روی کشتی‌های تفریحیِ رودخانه‌ی سانتوبونگ (Santubong River) تجربه کنید. اگر زمان مناسبی برای سفرتان انتخاب کنید، می‌توانید جشنواره‌ی جهانی موسیقی رینفارست (Rainforest World Music Festival) را که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های موسیقی، هر ساله در مالزی برگزار می‌شود، ببینید.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل ‌های قطر

گنتینگ هایلندز، پاهانگ
گنتینگ هایلندز (Genting Highlands) که به عنوان شهر سرگرمی معروف است یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی مالزی به قصد سرگرمی و خوشگذرانی می باشد. آب ‌وهوای این شهر که در میان کوهستان ‌های سرسبز واقع شده، با آن آب ‌وهوای گرمی که از مالزی در ذهن داریم کاملا تفاوت است. گنتینگ هایلندز به‌ خاطر کازینوهایش، به لاس وگاسِ آسیا معروف شده است، همچنین می ‌توانید از تماشای جاذبه ‌هایی مثل دنیای برفی یا نمایشگاه باور کنی یا نه‌ی ریپلی (Ripley’s Believe It Or Not Exhibit) هم همراه خانواده لذت ببرید.

علاوه بر اینها، صحنه‌ی ستاره‌ها (Arena of Stars) هم اغلب نمایش ‌ها و کنسرت‌ های جذابی برگزار می ‌کند که شما را حسابی به هیجان‌ می آورند. اولین تم پارک روباز قرن بیستم (اصطلاحی عمومی برای یک مجموعه از مسیرهای گردشگری و دیگر جذابیت ‌های سرگرم‌ کننده‌ای که به هدف گرد هم آوردن گروه کثیری از مردم کنار هم چیده شده‌اند) هم اواخر سال ۲۰۱۷ در گنتینگ هایلندز افتتاح شد.

بوکیت تینگی، پاهانگ
بوکیت تینگی (Bukit Tinggi) در بنتانگ (Bentong) از توابع پاهانگ (Pahang)، اکثر زیر سایه‌ ی عموزاده‌ های نامدارتر خود، یعنی گنتینگ هایلندز و کمرون هایلندز قرار گرفته. برخلاف گنتینگ هایلندز، بوکیت تینگی محل خوشگذرانی نیست، بلکه محلی برای آرامش محسوب می‌ شود.

برای ساخت بوکیت تینگی از شهری فرانسوی الهام گرفته شده و با پیاده ‌روهای سنگفرش ‌شده، نمایش‌ های خیابانی، کافه‌ها و معماری سبک اروپایی خود، در میان محلی‌ ها به فرانسه ‌ی کوچک مشهور شده است و اکنون از جاهای دیدنی مالزی به ‌شمار می‌آید. بازدیدکننده‌ها می‌توانند حتی هنر اجرای مراسم چای ژاپنی را هم در روستای ژاپنی الهام‌گرفته از ذن (Zen-inspired Japanese village) یاد بگیرند.

لگولند، جوهور
لگولند جوهور (Legoland Johor) تنها تم پارک از نوع خود در جنوب شرقی و شرق آسیا می باشد. این تم پارک همین طور که از اسمش پیداست، جشن بزرگی برای عاشقان این آجرهای رنگارنگ ترتیب داده است. لگولند برای همه اعضای خانواده جالب و جذاب است، چون می‌ توانید از جاذبه ‌هایی همچون مینی لند (Mini Land) هم دیدن کنید که نسخه‌ های کوچک لگویی از بناهای معروف آسیا همانند انگکور وات و تاج‌ محل را در خود جای داده است.

بازدیدکننده ‌ها از هر سن و سالی که باشند از سواری‌ ها و فعالیت ‌های تعاملی فراوانی که در این تم پارک گنجانده شده لذت می‌ برند و بچه ‌ها، حتما عاشق پارک آبی و شهر لگو می ‌شوند که می ‌توانند مثل بزرگ‌ ترها رانندگی با ماشین یا پرواز با هواپیما را به خوبی یاد بگیرند.

پورت دیکسون، نگاری سمبیلان
پورت دیکسون (Port Dickson) با سواحل بکر و محیط آرام خودش، به یکی از بهترین مقصدها برای کسانی که به ‌دنبال ساحلی برای استراحت هستند می باشد.

 گالری هنری آپساید داون (Upside Down Art Gallery)، موزه‌ی ارتش (Army Museum) و فانوس دریایی کیپ راچادو (Cape Rachado Lighthouse) با سواحل بکرش، مکان هایی هستند که حتما باید به دیدنشان بروید.
مرکز پرورش لاک‌ پشت هم از دیدنی ‌های این منطقه به ‌شمار می‌ رود که اساسا مکانی آموزشی برای حفظ و نگهداری از لاک ‌پشت‌های دریاییِ در معرض انقراض محسوب می‌ شود. در این مرکز می‌توانید نوزادان لاک‌پشت‌ها را در آکواریوم و همین‌طور فرایند جوجه‌ کشی از تخم‌ های لاک‌پشت را تماشا کنید.

سیپادان
جزیره‌ ی سیپادان (Sipadan) در دریایی سلب، در ساحل شرقیِ صباح (Sabah) در مالزی شرقی واقع شده است. این مکان میان علاقه ‌مندان به غواصی شهرت پیدا کرده است.

سیپادان برای غواصی اسکوبا و غواصی سطحی، قطعه ‌ای از بهشت روی زمین است. سیپادان که جانوران دریایی گوناگونی از جمله لاک ‌پشت، کوسه‌ نهنگ و هزاران گونه ماهی و مرجان را در خود جای داده، یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی مالزی و همچنین یکی از مکان‌ هایی می باشد که برای داشتن تجربه ‌ای به یادماندنی از زندگی دریایی نباید آن را از دست بدهید. سواحل شنی زیبای آن هم دیدن دارند.

بیشتر بخوانید: معرفی تمام رستوران های کردستان

پارک ملی گونونگ گادینگ
بدون شک گیاه‌ شناسان از تماشای بزرگترین و زیباترین گل جهان در پارک ملی گونونگ گادینگ مالزی حسابی لذت خواهند برد. نام این گل زیبا رافلزیاست؛ گلی که علاوه بر گیاه ‌شناسان، سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌ کند. تقریبا 9 ماه طول می ‌کشد تا رافلزیا بتواند به طول کامل رشد کند. البته رافلز تنها یکی از صدهای گونه گیاهی است که در این پارک می ‌روید.

محیط پارک کاملا متفاوت و طبیعت آن بسیار بکر است. این پارک بزرگ، چندین قله کوهستانی در خود جای داده است. اگر بخواهید تمام بخش‌ های پارک را به طور کامل ببینید، باید خود را برای یک پیاده ‌روی طولانی و همینطور کوهنوردی آماده کنید.
پارک ملی گونونگ گادینگ یکی از مهم ‌ترین مکان های دیدنی مالزی است. این پارک در نزدیکی شهر لوندا مالزی واقع شده است.

جزایر مالزی
جاهای دیدنی مالزی به حدی زیاد و شگفت ‌انگیز هستند که نمی ‌توان آن ها را در یک مقاله توصیف کرد، بنابراین همه ‌ی جزایر و سواحل تماشایی مالزی را با عنوان جزایر مالزی گرد هم می ‌آوریم. لنکاوی (Langkawi)، پانگکور (Pangkor)، پرهنتیان (Perhentian)، ریدانگ (Redang)، تیومان (Tioman) و راوا (Rawa) در مالزی غربی و سیپادان که به آن پرداختیم و ماتاکینگ (Mataking) در مالزی شرقی برخی از پرطرفدارترین جزایر مالزی هستند.

 اگرچه هر یک از این جزایر جاذبه‌ های منحصربه‌فرد خودشان را دارند، مثل تماشای عقاب ‌ها در لانگواکی و یا تماشای لاک ‌پشت‌ ها در سیپادان و ماتاکینگ، اما همگی دارای سواحل شنی، فضایی آرامش‌بخش و محیطی هستند که همه‌چیز را برای یک اقامت فوق‌العاده جزیره‌ای مهیا می ‌نماید.

کوهستان کینبالو
کوهستان کینبالو (Mount Kinabalu) و محیط اطرافش یکی از اساسی ‌ترین مکان ‌های مالزی از لحاظ تنوع زیستی محسوب می شود. در این منطقه ‌ی چشم‌ نواز، بیش از ۶۰۰ نوع گونه ‌ی گیاهی و جانوری وجود دارد. کوه کینبالو با داشتن بودن قله ‌ای با بیش از ۴۰۰۰ متر ارتفاع، بلندترین کوه در مجمع‌الجزایر مالایی محسوب می‌شود.

پیاده‌روی به سوی این قله کار ساده‌ای نیست، اما فتح‌الفتوح هم به‌شمار نمی‌رود. اگرچه همیشه باید راهنمای مجربی بازدیدکننده‌ ها را همراهی کند. مناظری که از بالای این قله می ‌توان مشاهده کرد، چیزی فراتر از واقعیت است. کوه کینبالو مطمئنا یکی از آن جاهای دیدنی مالزی است که ارزش بودن در هر برنامه‌ی سفری را دارد.

بیشتر بخوانید: رودخانه سیروان کردستان

ذخیره‌گاه طبیعی سمنگوه، ساراواک
ذخیره ‌گاه طبیعی سمنگوه (Semenggoh Nature Reserve) را باید پناهگاه اورانگوتان‌ ها معرفی کرد. اورانگوتان ‌هایی که به شکلی نجات یافته ‌اند، دوباره به حیات وحش فرستاده می ‌شوند تا فرصت فرزند آوری پیدا کنند. این ذخیره ‌گاه مکانی ایده‌الی برای این موجودات باهوش در زیستگاه طبیعی ‌شان محسوب می‌ شود. علاوه بر این، بسیاری از گونه ‌های عجیب و غریب پرندگان را هم در اینجا می توان یافت. این امر باعث شده این ذخیره ‌گاه طبیعی مقصد عالی در میان جاهای دیدنی مالزی برای افرادی باشد که عاشق تماشای پرندگان هستند.

 مکان دیگری که ارزش دیدن دارد، مرکز توان‌بخشی اورانگوتان سپیلوک (Sepilok Orang Utan Rehabilitation Centre) در ذخیره‌گاه جنگلی کبیلی سپیلوک (Kabili-Sepilok Forest Reserve) در صباح است. این مرکز همان ‌طور که از نامش پیداست، از اورانگوتان‌ هایی که والدین خود را از دست داده‌اند نگهداری می کند و آن ها را آماده ‌ی زندگی در حیات وحش می‌ کند.
شما حتی می ‌توانید سرپرستی یکی از آن ها را هم بر عهده بگیرید!

غارهای باتو، سلانگور
غارهای باتو (Batu Caves) در سلانگور (Selangor)، یکی از مهم‌ ترین اماکن مذهبی مازی می باشد. هر ساله در طول جشن‌ تایپوسام (Thaipusam) هندی‌ های مقیم مالزی، هزاران نفر از پیروان این مذهب از کوه بالا می ‌روند و از معبد غار و زیارتگاه اختصاص داده شده به خدای موروگان، خدای هندو که مجسمه‌ ی آن به صورت ایستاده در مجموعه ‌ی اصلی معبد قرار دارد تماشا می ‌کنند.

درون غارهای باتو، شبکه ‌ای از غارهای آهکی هم وجود دارند که قبایل بومی این ناحیه در آنجا ساکن بوده‌اند. این غار در طول سال باز می باشد. وقتی هنوز منطقه به‌ دلیل جشن‌ های مذهبی شلوغ نشده، غارهای باتو با گونه ‌های مختلف گیاهی و جانوری، مکان مناسبی برای سنگ‌ نوردی و غارپیمایی می باشد.